نظارت بر برگزاری اردوهای دانش‌آموزی تشدید شود

نماینده خوانسار در شورای اسلامی استان اصفهان گفت: ضروری است بیش از گذشته نسبت به برگزاری اردوهای دانش آموزی و تامین امنیت جان دانش‌آموزان نظارت صورت گیرد.

محمد تقی اورعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه ماموریت اصلی آموزش و پرورش توجه به امر فرهنگ است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرهنگ را به مثابه هوا می‌دانند که اگر هوا آلوده شود همه مریض می‌شوند اهمیت آموزش و پرورش هم تا همین حد حساس است.

نماینده خوانسار در شورای اسلامی استان اصفهان با تاکید بر اینکه مسائل تربیتی و اخلاقی در آموزش و پروش اگر اصلاح شود بقیه امور هم اصلاح می‌شود، تصریح کرد: هم تعهد و هم تخصص موضوعات مهمی هستند که باید به هردوی آنها توجه شود، اما به محض اشراف کامل یک مدیر به حوزه خود بحث تغییرات و جابه‌جایی مدیران مطرح می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تغییرات مدیریتی برای کشور و نظام معضلات بسیاری دارد، اظهار کرد: باید چینش مدیران در استان و شهرستان‌ها براساس شایستگی و لیاقت افراد باشد و این عزل و نصب‌ها به دلیل مسائل سیاسی انجام نشود.

اورعی با ابراز تاسف از نبود نگاه واقعی به انجمن‌های اولیا و مربیان در مدارس گفت: دیدگاه‌ها اینگونه است که اعضای انجمن تنها وظیفه جمع‌آوری پول و جلب مشارکت مالی فعالیت می‌کنند.

وی با تاکید بر لزوم نظارت بر اردوهای آموزش و پرورش گفت: چند روز پیش مینی‌بوسی در گردنه خوانسار واژگون شد ککه بسیار تاسف بار بود، از این رو باید در خصوص خودروهایی به کارگیری شده در اردوها نهایت سختگیری انجام شود تا از حوادث دلخراش این چنینی جلوگیری کنیم.

نماینده خوانسار در شورای اسلامی استان اصفهان سطح علمی و تجربه برخی معلمان تازه استخدامی را پایین دانست و افزود: بعضی از معلمان تازه کار دوره آموزشی خاصی نمی‌گذارند و سریع استخدام می‌شوند که این امر آموزش دانش‌آموزان را با مشکلاتی روبه‌رو می‌کند.

وی با تاکید بر نبود انگیزه کافی بین معلمان و معاونان مدارس گفت: معاونان پرورشی مانند سابق انگیزه فعالیت ندارند و کمتر به موضوعاتی مانند برگزاری مسابقات سرود، قرآن، تئاتر و غیره توجه می‌کنند، این موراد در مدارس بسیار کمرنگ شده است.

اورعی با تاکید بر لزوم توجه به نیروسازی در آموزش و پرورش افزود: جمعیت بسیاری از آموزش و پرورش امسال و سال آینده بازنشسته می‌شوند که باید برای این کمبود نیرو چاره‌ای اساسی اندیشید.

وی با انتقاد از کمبود بودجه و اعتبار در آموزش و پرورش گفت: کمبود تجهیزات در مدارس کاملا مشهود است و با وضعیت اقتصادی کنونی خانواده‌ها هم تا حد امکان به مدارس کمک می‌کنند، اما هزینه‌های مدارس تا حدی است که بدون اعتبار لازم امکان ادامه مسیر وجود ندارد.

نماینده خوانسار در شورای اسلامی استان اصفهان افزود: در بازسازی بعضی از مدارس حرکت به کندی صورت می‌گیرد چرا که رسیدگی و اختصاص بودجه به شهرستان‌ها به صورت قطره چکانی است.

وی در خصوص رسیدگی به اوضاع مدارس خوانسار گفت: حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد مدارس شهرستان تخریبی و حدود ۸۰ درصد مدارس اوقافی است که باید آموزش و پرورش به این موضوعات توجه کند.

کد خبر 383852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.