ظرفیت‌های گردشگری همدان را به برند تبدیل می‌کنیم

شهردار همدان گفت: با توجه به وجود بیش از یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی و ظرفیت‌های گردشگری بسیار زیاد در شهر همدان، قصد داریم در حوزه گردشگری این شهر را به برند تبدیل کنیم.

عباس صوفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه شهر همدان در مسیر "راه ابریشم" است، اظهار کرد: با "کمیسیون ملی یونسکو" در ایران مذاکره‌ای شد و قرار شد از اول مهرماه نشست سالانه این کمیسیون با هدف توسعه گردشگری و گفت‌وگوی ادیان با حضور نمایندگان ۲۵ کشور در همدان برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه در نظر داریم در این همایش از ظرفیت‌های کمیته ملی یونسکو و کشورهای شرکت‌کننده در این مجموعه به منظور توسعه گردشگری شهر همدان استفاده کنیم، ادامه داد: با توجه به اتفاقات خوب دو سال اخیر از جمله برگزاری نشست سالانه سازمان جهانی گردشگری در همدان و انتخاب این شهر به عنوان پایتخت گردشگری کشور در سال گذشته، قطعا برگزاری نشست یونسکو در همدان و اتفاقات خوبی که در حاشیه آن خواهد افتاد می‌تواند فرصت خوبی برای توسعه گردشگری این شهر باشد.

صوفی با بیان اینکه شهر همدان بیش از یک هزار و ۸۰۰ آثار تاریخی دارد، تصریح کرد: ظرفیت بسیار بالای گردشگری شهر همدان و وجود مراکز گردشگری و آثار تاریخی در این شهر هر سال گردشگران زیادی را به سمت همدان می‌کشاند و به همین دلیل قصد داریم همدان را در حوزه گردشگری به برند تبدیل کنیم و استارت این کار را هم با هماهنگی کمیته ملی یونسکو زده‌ایم.

شهردار همدان اظهار کرد: نشست سالیانه کمیسیون ملی یونسکو که یک همایش جهانی است، امسال برای نخستین‌بار در ایران برگزار می‌شود؛ این همایش سال گذشته در اسپانیا برگزار شد که نماینده ایران نیز در آن حضور داشت.

کد خبر 383841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.