برداشت بیش از ۱۵۰۰ تن گندم در نطنز

نطنز_مدیر اداره جهاد کشاورزی نطنز از برداشت بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ تن گندم از مزارع این شهرستان خبر داد.

عبدالرضا مهدی‌بادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز از برداشت محصول زیره از مزارع این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال از هر هکتار حدود ۱۰ کیلوگرم زیره برداشت شود.

وی نیاز اندک به آب و صرفه اقتصادی را از مزایای کشت محصول زیره دانست، و عنوان کرد: برداشت این محصول از اواسط تیرماه آغاز شده است و تا اواسط مرداد ادامه دارد. 

مدیر اداره جهاد کشاورزی نطنز با بیان اینکه کاشت زیره جایگزین مناسبی برای محصولات کم‌بازده مانند گندم و جو است، خاطرنشان کرد: در سال جاری متوسط برداشت گندم در این شهرستان ۴.۵ تن در هر هکتار بوده است و در مجموع بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ تن گندم از مزارع شهرستان برداشت شده است.

مهدی‌بادی با بیان اینکه از هر هکتار جو در این شهرستان چهار تن محصول برداشت شده است، گفت: از ۹۰۰ هکتار سطح زیر کشت این محصول در شهرستان، ۸۵۰ هکتار آن متعلق به بخش بادرود است.

وی با بیان اینکه هفت هکتار از زمین‌های زراعی منطقه بادرود به کشت کلزا اختصاص داده شده است، افزود: حدود ۱۵ تن دانه روغنی کلزا در این منطقه برداشت شده است

مدیر اداره جهاد کشاورزی نطنز یادآور شد: این شهرستان دارای ۱۲ هزار هکتار اراضی زراعی قابل کشت است که پنج هزار و ۵۰۰ هکتار آن باغات و شش هزار و ۵۰۰ هکتار مزارع کاشت غلات، علوفه، سبزی و صیفی است.

کد خبر 383828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.