مشارکت مردمی یکی از معیارهای تعریف پروژه محرک توسعه است

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از هیئت داوران بررسی پروژه های محرک توسعه می‌خواهیم پروژه‌های اعلام شده مورد تایید خود را اعلام کنند.

 به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش خسروی ظهر امروز_شنبه پنجم مردادماه۹۸_ در دومین نشست تخصصی فرآیند مسئله شناسی در تعریف پروژه‌های محرک توسعه در شهرسازی و مدیریت شهری اظهار کرد: تعریف و اجرای پروژه‌های محرک توسعه باعث شهرت پتانسیل‌های مناطق در سطح ملی و حتی بین‌المللی و همچنین افزایش سرمایه‌گذاریها می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه‌های محرک توسعه باعث افزایش سرمایه‌گذاری در محدوده اطراف آن پروژه خواهد شد، افزود: بی‌شک هر پروژه‌ محرک توسعه دارای تاثیرات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است و البته از این دسته‌ ظرفیت‌ها در اصفهان کم نداریم.

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه یکی از معیارهای تعریف پروژه محرک توسعه طراحی با مشارکت مردم است، اظهار کرد: مردم می‌توانند با ارائه ایده‌های خود به مدیریت شهری در رونق بخشیدن و توسعه محله‌ خود سهیم باشند.

وی ادامه داد: پروژه‌های محرک توسعه باید دارای تاثیرات اجتماعی، فرهنگی و زیست‌محیطی در محیط اطراف خود باشد و با تاثیرات مثبت اقتصادی باعث جذب سرمایه‌گذار شود.

خسروی گفت: ایجاد تحول در این طرح‌ها به عنوان یک اصل مطرح است که این تحول به خصوص برای مناطقی که دارای بافت فرسوده بوده، باید مورد توجه قرار گیرد و طرح محرک توسعه باعث تغییر و تحول و ایجاد رونق در منطقه شود.

کد خبر 383823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.