علت تاخیر اعلام نتایج مدارس نمونه دولتی و فرهنگ

مسئول مدارس نمونه دولتی و شبانه آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: اختلال در برداشت معدل دانش‌آموزان از سامانه وزارت آموزش و پرورش علت تاخیر در اعلام نتایج آزمون ورودی به مدارس فرهنگ، تیزهوشان و نمونه دولتی بوده است.

فاطمه یوسفیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص علت تاخیر در اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان، نمونه دولتی و فرهنگ اظهار کرد: قرار بود نتایج این آزمون‌ها از اول تا پنجم مردادماه اعلام شود که بنا به دلایلی هنوز این نتایج اعلام نشده است.

وی با تاکید بر اینکه نتایج به طور کشوری اعلام خواهد شد، افزود: در روزهای گذشته پیگیری بسیاری در این زمینه انجام شد و وزارت آموزش و پرورش زمان اعلام نتایج را به پایان هفته که ۱۰ مردادماه خواهد بود، موکول کرد.

مسئول مدارس نمونه دولتی و شبانه آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص دلایل این تاخیر تصریح کرد: به دلیل اینکه معدل دانش‌آموز ۵۰ درصد در قبولی آزمون تاثیرگذار است، اختلال در برداشت معدل دانش‌آموزان از سامانه وزارت آموزش و پرورش علت تاخیر در اعلام نتایج آزمون ورودی به مدارس فرهنگ، تیزهوشان و نمونه دولتی بوده است.

وی با بیان اینکه همچنان منتظر اعلام نتایج از سمت وزارتخانه هستیم، اظهار کرد: اعلام نتایج وابسته به وزارتخانه است و این تاخیر در اعلام نتایج مختص استان اصفهان نیست و کل استان‌ها درگیر این موضوع هستند،اداره کل آموزش و پرورش استان رایزنی‌های خود را با مرکز داشته‌ا است.

یوسفیان با بیان اینکه به دلیل تاخیر در اعلام نتایج این آزمون‌ها، ثبت‌نام در همه مدارس با مشکلاتی روبه‌رو شده است، تصریح کرد: روند عادی ثبت‌نام در مدارس عادی همچنان برقرار است، اما با توجه به اینکه برخی دانش‌آموزان در این مدارس خاص قبول می‌شوند امکان گرفتن پرونده این دسته از دانش‌آموزان وجود دارد به همین دلیل همه مدارس و ثبت‌نام‌ها به نوعی در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

وی با تاکید بر اینکه ثبت‌نام مدارس عادی بسته نشده است، افزود: با توجه به اینکه چند درصد از خانواده‌ها امکان عدم قبولی فرزندان خود را پیش‌بینی کرده‌اند روند ثبت نام در دیگر مدارس را انجام داده‌اند.

مسئول مدارس نمونه دولتی و شبانه آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم نتایج مدارس فرهنگ را زودتر اعلام کنیم، افزود: اگر قرار باشد تا پایان هفته (۱۰ مردادماه) نتایج مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی اعلام شود نتایج مدارس فرهنگ را تا روز دوشنبه (هفتم مردادماه) اعلام خواهیم کرد.

کد خبر 383816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.