تور گردشگری معرفی مشاهیر تخت‌ فولاد

مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی تخت فولاد اصفهان گفت: "تور گردشگری از یاد نرفتنی‌ها" برای بزرگداشت و آشنایی با بزرگان تخت فولاد برگزار می‌شود.

سید علی معرک نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص تورهای گردشگری مجموعه تخت فولاد با عنوان "از یاد نرفتنی ها" اظهار کرد: مشاهیر هنرمند، دانشمند و فرهنگی بزرگی در تخت فولاد مدفون هستند که کمتر شناخته شده‌اند. برای آشنایی بیشتر با این افراد نیاز به معرفی آن‌‌ها خصوصا برای نسل جوان است. برای معرفی نیز ‌روش‌های مختلفی وجود دارد که در تحت فولاد برگزاری "تور گردشگری" برای این کار انتخاب شد. این تورها تاثیر بیشتری نسبت به همایش و بزرگداشت دارند و همچنین با بودجه کمتری قابل برگزاری است.

مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی تخت فولاد اصفهان ادامه داد: برای برنامه بزرگداشت‌ها، برنامه‌ای با عنوان "تور گردشگری از یاد نرفتنی‌ها" طراحی شد. در این تورها به بهانه سالگرد تولد و یا فوت شخصیت‌ها بر سر مزار آن‌ها حاضر و به آن‌ها ادای احترام می‌شود. همچنین مخاطبان به فضاها و اماکنی که منتسب به آن شخصیت‌ است مانند منزل یا محل رفت و آمد و کار ایشان می‌روند و در صورت امکان با شاگردان یا اعضای خانواده آن‌ها صحبت می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌ تورها اظهار کرد: برای سال ۱۳۹۸ در حدود ۹ شخصیت انتخاب شده است که اولین شخصیت "مرشد عباس زریری" سخن‌سرای نامی ایران بود و برنامه مربوط به ایشان هفته گذشته برگزار شد. با توجه به اینکه مرشد عباس نقالی‌ها و شاهنامه‌خوانی‌های خود را در چایخانه‌ها اجرا می‌کرد، بزرگداشت ایشان در چایخانه آزادگان (چاه حج‌میرزا) همراه با نقالی و اجرای برنامه به سبک ایشان اجرا شد و سپس شرکت کنندگان بر سر مزار مرشد رفتند.

معرک نژاد درباره استقبال از این تورها خاطرنشان کرد: از سال گذشته که این برنامه آغاز شد تا پنجشنبه گذشته که هفتمین برنامه آن برگزار شد اسقبال بسیار خوب بوده است. تورهای گردشگری از یاد نرفتنی‌ها تاکنون برای شخصیت‌های متفاوتی اجرایی و عملیاتی شده و هرکدام علاقه‌مندان خاص خود را داشته است.

مدیرمجموعه فرهنگی تاریخی تخت فولاد اصفهان افزود: در ابتدا محدودیت ثبت نامی برای برنامه وجود نداشت و سعی در جذب حداکثری مخاطب بود، این سیاست باعث شد تا در برخی برنامه‌ها بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر حاضر شوند، اما برای افزایش کیفیت و ارائه خدمات مورد نظر محدودیت ۴۰ نفر در هر تور اعمال شد.

وی با بیان اینکه در سال جدید گاهنامه‌ای با عنوان "مبارکه تخت فولاد" به صورت مناسبتی در هر تور از یاد نرفتی‌ها چاپ و در اختیار مخاطبان قرار داده می‌شود، گفت: در آن زندگینامه، آثار، وقایع مختلف و غیره پیرامون زندگی یک فرد گردهم می‌آید. اولین شماره درباره زندگی مرشد عباس زریری هفته پیش چاپ شد و در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت.

معرک نژاد با اشاره به برنامه‌های آینده تور از یاد نرفتنی‌ها خاطرنشان کرد: در آینده نیز بزرگداشت افرادی چون میرزا آقا امامی، احمد عرفان، نقاش باشی سمیرمی و شخصیت‌های دیگر پیش بینی شده است و سعی شده در هر ماه یک بزرگداشت برگزار شود.

کد خبر 383806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.