اصفهان پایلوت اجرای طرح بیمه وکالت شد

رئیس کانون وکلای استان اصفهان گفت: طرح بیمه وکالت و مشاوره برای نخستین بار در کشور به صورت پایلوت در اصفهان اجرا می‌شود.

لیلا رئیسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص اجرای طرح بیمه وکالت اظهار کرد: در تمام جوامع بشری دسترسی به عدالت و بهداشت قضایی، دو مقوله مهمی است که مسلما راه تحقق آنها فراهم کردن زمینه‌های برخورداری و دسترسی آسان به خدمات با کیفیت قضایی و وکالتی است.

وی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی لازمه شناخت مزایای استفاده از خدمات وکالت و مشاوره است، افزود: یکی از نتایج مثبت استفاده مردم از خدمات وکالتی و مشاوره‌ای به حداقل رساندن آمار پرونده‌های ارجاعی به مراجع قضایی و جلوگیری از تحمیل هزینه‌های انسانی و مالی هنگفت به جامعه است.

رئیس کانون وکلای استان اصفهان ایجاد اعتماد به نهاد وکالت را از آثار ارزنده فرهنگ‌سازی در این زمینه دانست و تصریح کرد: فرهنگ‌سازی و توجه به نهاد وکالت قطعا از مراجعه مردم به موسسات غیرمجاز و دلالان که امروزه از آفات جدی جامعه و دستگاه قضایی کشور هستند، جلوگیری می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه موضوع بهداشت قضایی یک از شاخص‌های توسعه‌یافتگی کشورها است، گفت: امروزه یکی از شاخص‌های تشخیص و ارزیابی میزان توسعه یافتگی کشورها، بهداشت قضایی است، همچنین باید توجه داشت که بهداشت قضایی تنها با آشنایی افراد نسبت به تکالیف قانونی خود و استفاده از مشاوران متخصص در این زمینه محقق می‌شود.

رئیس کانون وکلای استان اصفهان دسترسی به خدمات بیمه‌ای را از ضروریات توسعه یافتگی دانست و افزود: بدون تردید همانگونه که دسترسی به خدمات بیمه‌ای در حوزه سلامت و بهداشت یک ضرورت غیرقابل انکار در جوامع بشری است، دسترسی مردم به خدمات بیمه وکالت و مشاوره حقوقی نیز امری جدی و ضرورتی غیرقابل انکار است.

وی طرح بیمه خدمات مشاوره و وکالت را در راستای افزایش اشتغال‌زایی وکلای جوان مفید دانست و تصریح کرد: ایجاد زمینه دسترسی مردم به خدمات آسان وکالت و مشاوره حقوقی نیز اگر نگوییم بیشتر از موضوع بیمه بهداشت و سلامت، به همان میزان حائز اهمیت است و افراد جامعه حق دارند از مزایای بهره‌مندی از خدمات بیمه‌ای در موضوع وکالت و مشاوره در تامین زندگی مطلوب فردی و اجتماعی آنها، برخوردار شوند.

رئیسی با تاکید بر اینکه بیمه وکالت بر دو پایه مردم و وکلا استوار است، اظهار کرد: همانطور که در کشورهای توسعه یافته افراد از بدو تولد تا زمان فوت از خدمات وکالتی و قضایی برخوردارند، افراد جامعه ما هم حق دارند از خدمات بیمه مشاوره و وکالت برخوردار باشند که به واسطه طرح بیمه وکالت زمینه بهره‌مندی افراد از خدمات وکالت و مشاوره فراهم خواهد شد.

وی در خصوص ایجاد تفاهم‌نامه کانون وکلا در خصوص بیمه مشاوره و وکالت گفت: در همین راستا تفاهم‌نامه سراسری اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری با بیمه کوثر منعقد شده است و باعث افتخار است که استان اصفهان در راستای تحقق بهداشت قضایی پیش قدم بوده و پایلوت اجرای طرح بیمه وکالت است.

وی با ابراز تاسف از تبلیغات سوء علیه کانون‌های وکلا تصریح کرد: امروز کانون‌ها متهم به انحصارطلبی می‌شوند که این موضوع را به بهانه طرح حذف آزمون وکالت و کمبود وکلا مطرح کرده‌اند، این در حالی است که وکلای جوان ما اکنون با مسئله بیکاری روبه‌رو هستند.

کد خبر 383800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.