آموزش مهارت غلبه بر ترس در تئاتر "خرگوشک و رودخانه"

شاید بتوان تئاتر کودک و نوجوان را یکی از بهترین شاخص‌های سنجش رشد فرهنگی یک جامعه دانست به طوری‌که هر چه این حوزه بیشتر مورد توجه قرار گیرد، جامعه از منظر فرهنگی پیشرفته‌تر خواهد بود.

به گزارش ایمنا، درک ضرورت پرداختن به تئاتر کودک و نوجوان با توجه به اهمیت این مقوله در ایجاد زیرساخت‌های آموزش نسل جدید مسئله‌ای آشکار است؛ تئاتر "خرگوشک و رودخانه" نیز در خانه کودک از 5 مرداد برای کودکان روی صحنه می رود تا مسائل آموزشی را در لایه پنهان هنر به نمایش بگذارد.

زهرا کاظمی، مدیر خانه کودک سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری در خصوص نمایش "خرگوشک و رودخانه" می‌گوید: این تئاتر برای کودکان جذاب و قابل فهم بوده و با مضمون "غلبه بر ترس و مشارکت دوستانه" از سوی خانه کودک وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان اجرا می شود.

وی با بیان اینکه "خرگوشک و رودخانه" دکور پرتابل دارد، ادامه می‌دهد: داستان این نمایش درباره تعدادی بچه خرگوش است که می‌خواهند از روی پل رد شوند تا به مدرسه برسند که خرگوشک داستان می ترسد و دوستانش می‌خواهند او را راضی کنند تا برای رسیدن به مدرسه از روی پل رد شود که نکته مثبت تئاتر ایفای نقش خرگوشک توسط یک کودک است.

وی خاطرنشان می‌کند: تئاتر "خرگوشک و رودخانه" منتخب جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان است که به نویسندگی حسین فدائی و با بازیگری نیایش سروش و مهدی فدائی ویژه رده سنی خردسال اجرا می شود.

به گزارش ایمنا، تئاتر "خرگوشک و رودخانه" به کارگردانی مرضیه اشرفیان و زهرا طباطبایی از ۵ تا ۱۰ مردادماه از ساعت ۱۹:۴۵ در خانه کودک واقع در بوستان ملت روی صحنه می رود.

کد خبر 383788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.