جوانان را باور داشته باشیم/شعار و وعده ها را کنار بگذارید

امام جمعه زرین شهر گفت:باید از شعار و وعده دادن عبور کرده وعملا کارها را به جوانان بسپاریم چراکه تمام سرمایه های کشور متعلق به نسل جوان کشور است و این سرمایه ها باید توسط همین نسل حفظ، نگهداری و توسعه داده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام قاسم باقریان در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه زرین شهر اظهار کرد: ۴۰ سال است سنگر مهم و اثرگذار نماز جمعه به دست مردم حفظ شده است و امروز در گام دوم انقلاب باید ارکان این آیین عبادی سیاسی را به دست جوانان و نوجوانان بسپاریم.

وی با بیان اینکه باید ارکان نمازجمعه را به دست جوانان و نوجوان بسپاریم، افزود: انتقال دستاوردهای نماز جمعه به نسل جوان و نوجوان جامعه یک ضرورت مهم  بوده چراکه این آیین عبادی سیاسی بدون تعطیلی هر هفته برگزاری می‌شود و این حضور مرتب و پرشور مردم بوده که اثر گذاری نماز جمعه را چندین برابر کرده است.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: حضور مردم در نماز جمعه پشتوانه محکمی برای امام جمعه است تا بتواند ضمن هدایت فرهنگی ومذهبی مردم، صدای رسای شما در بیان مشکلات، کاستی ها، دردها و رنج ها بوده و مطالبه گر حق و حقوق مردم از مسیر وحدت و آرامش باشد. 

وی ادامه داد: ضمن تقدیر از نسل گذشته انقلاب که همیشه در صحنه حاضر بوده و با گذشت و فداکاری در مسیر به عزت و اقتدار انقلاب اسلامی ایران قدم برداشته اند، امروز در گام دوم باید به ایثار و عشق به میهن در مسیری حرکت کنند که تمامی ویژگی ها و دستاوردهای انقلاب را به نسل جوان و نوجوان  تحویل دهند.

باقریان اضافه کرد: اگر در گام دوم انقلاب  از این قشر جوان غافل شویم آسیب های جبران ناپذیری خواهیم دید چراکه نسل جوان  کشور با اقتدار و قدرت توانایی اداره تمامی امور را دارند و تک تک ما موظفیم میراث ارزشمند ۴۰ ساله خود را به فرزندان و نسل جوان انتقال دهیم .

وی عنوان کرد: باید از شعار و وعده دادن عبور کرده وعملا کارها را به جوانان بسپاریم چراکه تمام سرمایه های کشور متعلق به نسل جوان کشور است و این سرمایه ها باید توسط همین نسل حفظ، نگهداری و توسعه داده شود.

امام جمعه زرین شهر با بیان اینکه بعضی از  رفتارها و اقدامات انجام شده از سوی برخی مسئولان و مدیران عاقلانه نیست، خاطرنشان کرد: جوانان و نوجوانان نیازمند توجه واعتماد هستند از این رو تامین بسترهای سالم و پر نشاط می تواند میدان را برای حضور این قشر تاثیرگذار مهیا کند اما اگر به نسل جوان کشور اعتماد نکنیم و کارها را به دست آنها نسپاریم  تاوان این اشتباه را پرداخت خواهیم کرد که برای جامعه  نیز هزینه خواهد داشت.

وی گفت: نسل انقلاب را باید با تمام وجود دریابیم و به جای متهم کردن یکدیگر عاقلانه سرمایه های عظیم کشور را جذب و هدایت کنیم.

باقریان متذکر شد: زنان و دختران نباید در گوشه‌ خانه ها به دلیل عدم استفاده از سرمایه های عظیم منطقه دچار افسردگی شوند ،  ظرفیت های بزرگی در منطقه وجود دارد که اگر دست در دست هم دهیم با کمترین هزنیه می توان مکان مناسبی را برای پرورش ، نشاط و شادابی زنان و دختران مهیا کرد.

امام جمعه زرین شهر یاداور شد: اردوگاه شهید مطهری مکانی مناسب برای استفاده دختران و پسران  شهر است که در محیطی کاملا سالم و پرنشاط به تفریح ، نشاط ، شادابی ، تحرک ، مهارت آموزی و.... بپردازند.

وی فلسطین را قلب مقاومت دانست  و افزود: فلسطین  یک معیار مهم است و یهودی ها تلاش کردند مسلمانان را مشرک معرفی کنند  و با پول‌ها وسرمایه های هنگفت خود برای القاء این مسئله به جهان تلاش کردند اما همین معیار مهم فلسطین نقشه های آنها را نقش برآب کرد به طوری که امروز حماس و مقاومت فلسطین خط مقدم خود را حمایت ودفاع از ایران اسلامی می داند . 

باقریان توقیف کشتی انگلیس را نشان اقتدار و اراده  ایران دانست و گفت: دنیا یک بار دیگر اقتدار و شکوه ایران اسلامی را در آب های بین المللی مشاهده کرد، کشتی انگلیسی در حالی که قوانین بین المللی را زیر پا گذاشته بود  توسط فرزندان شجاع ایران توقیف شد و این حرکت اراده ایران را در دفاع و استقامت به رخ جهانیان کشید.

کد خبر 383743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.