ایران در مقابل تهدیدهای دشمن کوتاه نمی آید

امام جمعه فولادشهر گفت:ایران با توقیف نفتکش انگلیسی هشداری به غرب داد که ایران اسلامی در پاسخ به تهدیدات آنها به هیچ وجه کوتاه نخواهد آمد و منافع ملی کشور را پیگیری و تامین خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه فولادشهر با اشاره به دیدار اعضای حماس با رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار کرد: معظم له در این دیدار مسئله فلسطین را مهمترین مسئله دنیای اسلام  و خط قرمز جمهوری اسلامی دانستند و عنوان کردند اسرائیل با توجه به چالش های داخلی و خارجی خود به سمت فروپاشی می رود و قبل از سال ۲۰۲۹ فرو می پاشد.

وی ادامه داد: بررسی برخی از شاخص ها، مانند فساد داخلی در اسرائیل، تبعیض قومی- طبقاتی، تقویت قدرت محور مقاومت و مهاجرت معکوس در اسرائیل نشان دهنده این مسئله است که پیش بینی رهبر معظم انقلاب در مورد نابودی رژیم صهیونیستی در ۲۵ سال آینده و همچنین امیدواری سید حسن نصرالله برای نماز خواندن در مسجد الاقصی با واقعیت های میدانی و منطقه ای همخوانی دارد.

سرافراز  با اشاره به توقیف نفتکش انگلیسی اضافه کرد: ۲۸ تیر ماه یک فروند نفتکش انگلیسی هنگام عبور از تنگه هرمز به‏ علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین ‏المللی دریایی، توسط نیروی دریایی سپاه توقیف شد، یکی از نکات مهم در مورد توقیف نفتکش انگلیسی این است که دشمن تلاش دارد تا  عمداً امنیت خلیج فارس را به سمت تنش و آشوب پیش ببرد.

وی عنوان کرد: انگلیس به دلیل شرایط و بحران‏های داخلی که با ان مواجه است با هدف فرار از مشکلات داخلی، اقدام به ماجراجویی منطقه‏ ای کرده، البته این ماجراجویی با قدرت و توان انگلیس همخوانی ندارد و انگلیس نباید همانند دوران استعمار تصور کند که همچنان یک قدرت بزرگ است. 

امام جمعه فولادشهر با بیان اینکه تنش آفرینی منطقه‏ ای می ‏تواند انگلیس را وارد بحران شدید امنیتی کند، خاطرنشان کرد: در قرن ۱۹ و اوایل قرن بیستم نیروی دریایی سلطنتی انگلیس قدرتمند بود اما امروز دیگر خبری از آن قدرت نیست چراکه انگلیس در محاصره بحران‏ ها قرار دارد. 

وی افزود: دولتمردان انگلیس باید بپذیرند که آفتاب در امپراطوری ملکه غروب کرده است و دیگر نمی توانند مثل سابق در پهنه دریاها جولان دهند و انتظار داشته باشند کسی کاری به کار آن‏ها نداشته باشد. 

سرافراز تصریح کرد: ایران با توقیف نفتکش انگلیسی هشداری به غرب داد که ایران اسلامی در پاسخ به تهدیدات آنها به هیچ وجه کوتاه نخواهد آمد و منافع ملی کشور را پیگیری و تامین خواهد کرد. 

وی ادامه داد: البته پیش از این نیز هشدار جمهوری اسلامی ایران با هدف قرار گرفتن پهپاد متجاوز آمریکایی اعلام شده بود و این موضوع نیز قدرت ایران را در صحنه میدانی به نمایش گذاشت.

امام جمعه فولادشهر گفت: این قدرت نمایی ایران در حالی رخ داد که دونالد ترامپ نیز متوهّمانه از هدف قرار دادن پهپاد ایرانی سخن به میان آورده بود؛ اما دروغگویی علنی او با آشکار شدن تصویربرداری ‏های پهپاد ایرانی از ناو آمریکایی مشخص شد و همه این واقعیت ‏ها از قدرت جمهوری اسلامی ایران و عجز دشمنان آن حکایت دارد. 

 سرافراز عنوان کرد: نمازجمعه از اهمیت سیاسی فوق العاده‏ای برخوردار است و اساساً اسلام، دین سیاست است و هر کس خیال کند که اسلام منفک از سیاست است، جاهل بوده و از اسلام و سیاست اطلاع ندارد. 

وی خاطرنشان کرد: در نگاه امام راحل (ره) فلسفه احیا نماز جمعه با حفظ و بقاء انقلاب اسلامی رابطه مستقیم دارد؛ به همین دلیل ایشان در فرمایشی بعد از تصریح به اینکه احیا نماز جمعه از برکات عظیم انقلاب است، به امامان جمعه چنین هشدار می‏دهند که اگر از برکت احیا نماز جمعه و کارکردهای آن غفلت کنند، کشور و انقلاب به تجربه تلخ مشروطه مبتلا می‏شود، از این رو باید همگی از عبرت مشروطه درس بگیرند و به رسالت‏های مهم خویش عمل کنند.

امام جمعه فولادشهر علت دشمنی با نماز جمعه را تأثیرگذاری نماز جمعه دانست و گفت:  خداوند متعال قدرت اصلی اسلام را در اتحاد و وفاق امت اسلامی قرار داده است و به همین دلیل دهها آیه قرآن با دستور اکید به ضرورت وحدت، اتحاد و اجتناب از هرگونه تشتت، تفرقه و اختلاف، امت اسلام را به درون زایی قدرت و اقتدار و نفی سلطه هر قدرت غیر الهی دیگر دعوت می ‏کند.

وی یاداور شد: در راستای تحقق این اصل قرآنی، اسلام، به سه اجتماع بزرگ دینی اهتمام ورزیده است نخست اجتماع روزانه که به صورت اقامه نماز جماعت در مساجد، دوم اجتماع هفتگی در مراسم نماز جمعه و سوم  اجتماع سالیانه حج که در کنار خانه خدا انجام می گیرد.

سرافراز تصریح کرد: نقش نماز جمعه در این میان بسیار مهم است چرا که کانون وحدت بخش و وفاق آفرینی در جامعه و تجلی و ترجمان آیات مهم است. 

وی افزود: نماز جمعه محل تبلیغ و ترویج مستمر معارف ناب اسلامی و مرکز آگاهی بخشی و بصیرت افزایی امت اسلامی در تبیین و تحلیل صحیح وقایع سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بوده از طرفی فرصت تجدید عهد و میثاق مؤمنین با خدا و ارزش‏ های الهی و میعادگاه مؤمنین راستینی است.

کد خبر 383742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.