ربیعی: شواریاری مکمل انتخابات سراسری است

سخنگوی دولت در یک رشته توئیت، انتخابات شورایاری‌ها را تجلی بارز از خودمدیری محلی دانست و نوشت: شورایاری مکمل انتخابات سراسری است.

به گزارش ایمنا، علی ربیعی در تشریح اهمیت انتخابات شورایاری در یک رشته توئیت نوشت: در شرایطی که توسعه ناموزن شهری مفهوم «محله» در معرض فرسایش تدریجی قرار داد انتخابات شورایاری حرکتی است در جهت احیای محله و تقویت حس همبستگی محله‌ای به موازت حس همبستگی‌های بزرگ‌تر.

وی در توئیت دیگری نوشت: در همان صحنه شورایاری می توان از انتخابات بنیاد بودن ایران سخن گفت و اضافه کرد انتخابات شرط اصلی مردم‌سالاری است و ملت ما امسال در انتخابات مجلس دوباره ایران خواهد گفت و پاسخ تحریم های آمریکایی را در پای صندوق‌ها خواهد داد از طریق تجدید هستی ملی خود در میعادگاه انتخابات.

سخنگوی دولت در ادامه رشته توئیت درباره انتخابات شورایاری، افزود: جامعه ما زنانه‌تر شده و سطح رویت پذیری زنان در حوزه های عمومی جامعه در دانشگاه و در سایر عرصه های سیاسی و اجتماعی افزایش یافته است. افزایش معنادار کاندیداهای زن در شورایاری نمونه دیگری است از اینکه زنان می‌خواهند در اماکن عمومی در صحنه های سیاسی و در امور محلی و سراسری دیده شوند.

پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌های شهر تهران به صورت تمام الکترونیک در ۳۵۲ محله و یک هزار و ۷۰۰ شعبه اخذ رای با هفت هزار صندوق اخذ رای مکانیزه امروز چهارم مردادماه برگزار شد.

کد خبر 383733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.