آغاز اجرای آزمایشی نظام ارجاع الکترونیکی درمان

نظام ارجاع الکترونیک به منظور پایش و مدیریت پذیرش بیماران در مراکز درمانی، امکان رهگیری آن‌ها و همچنین برنامه‌ریزی دقیق تخت‌های بیمارستانی جهت ارائه خدمات الکترونیکی سلامت و توسعه سامانه پایش برخط بیمارستان‌های کشور ایجاد گردیده است.

به گزارش ایمنا، اجرای آزمایشی نظام ارجاع الکترونیک در کشور از دانشگاه علوم پزشکی گناباد در جریان نشست اعضای هیات رییسه و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گناباد و مسئولین شهرستان های گناباد و بجستان با وزیر بهداشت، به طور رسمی آغاز شد.

نظام ارجاع الکترونیک در سطح این دانشگاه در طول مدت دو ماه اجرا و از ۱ تیرماه ۹۸ به طور آزمایشی آغاز به کار کرده و تاکنون ۸۰۰ ارجاع الکترونیک از سطح یک خدمات به سطح دو، انجام شده است.

گفتنی است، در این طرح، آموزش های لازم به پزشکان ارائه دهنده خدمات در سطوح یک و دو خدمات ارائه شده و در ارجاع الکترونیک این دانشگاه، نوبت دهی الکترونیکی برای بیماران ارجاعی نیز انجام می شود.

همچنین، در سطح شهرستان های گناباد و بجستان، ۵۰ خانه بهداشت، ۱۸ مرکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی و دو بیمارستان علامه بهلول گنابادی و آیت الله مدنی بجستان فعالیت دارند.

منبع" وبدا

کد خبر 383730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.