رفع چالش‌های اجتماعی به هم‌افزایی نیاز دارد

تیران-امام جمعه تیران‌وکرون گفت: رفع چالش‌های اجتماعی در حوزه های مختلف به هم افزایی بین مردم و مسئولان در رده و نهادهای خدماتی و دولتی نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از تیران، حجت الاسلام حسین رشیدیان در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تیران با اشاره به مشکلات کشور در عرصه های مختلف و برخی از مشکلات محلی مانند نبود زیرگذر در جاده‌های این شهرستان اظهارکرد: رفع چالش‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف به هم‌افزایی بین مردم و مسئولان در رده و نهادهای خدماتی و دولتی نیاز دارد و نباید بین مردم و مسئولان فاصله‌ای ایجاد شود.

وی افزود: وحدت و همبستگی و حفظ اتحاد ملی به پیشرفت کار کمک بیشتری می کند تا اینکه گروهی از مردم به دنبال تخریب و اقدامات تفرقه‌ساز در جامعه اقدام کنند چرا که این رفتارها به انجام فعالیت و رفع مشکل کمک نکرده بلکه معضلات دیگری مثل ناامیدی و شکاف بین مردم و مسئولان را نیز ایجاد می‌کند.

امام جمعه تیران‌وکرون با تاکید بر اینکه مردم به مسئولان در رفع مشکلات کمک کنند، تصریح‌کرد: جمعی از مردم روستایی پس از وقوع تصادف و کشته و مجروح شدن جمعی از افراد، جاده داران به تیران را مصدود و رفت و آمد را با مشکل روبرو کردند که این اقدام صحیحی نبود و مشکلات اجتماعی به همراه می‌آورد.

وی ادامه‌داد: مردم از راه‌های صحیح و به دور از تفرقه افکنی مشکلات خود را پیگیری کنند و رفتارهایی را انجام ندهند که موجب نارضایتی و بد بینی نسبت به شهرستان بشود و مسئولان راه و شهرسازی نیز به این نیازهای مردم توجه کنند.

حجت الاسلام رشیدیان اضافه‌کرد: احداث زیر گذر برای تسهیل تردد مردم از عرض جاده از نیازهای این منطقه است و سال های پیش در سفرهای رییس جمهورها و مسوولان ملی و استانی مصوب شده اما اختصاص اعتبار آن‌ها صورت نگرفته و این مشکلات باعث جانباختن افرادی در مقاطع مختلف زمانی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بی‌تدبیری نسبت به نیازها و چالش ها موجب افزایش حجم مشکلات می شود، خاطرنشان‌کرد: مسئولان محلی در حال حاضر باید نیازهایی که در گذشته مورد بررسی و آسیب شناسی قرار نگرفته را امروز بررسی و رفع کنند و با وجود وضعیت نابسمان اعتبارات دولت رفع همه مشکلات در یک سال و دو سال امکان پذیر نیست.

امام جمعه تیران در بخشی از خطبه‌ها به چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه در ایران اشاره کرد وگفت: در کل کشور در ۹۰۰ منطقه اقامه نماز جمعه انجام می‌شود که ۹۰ مورد آن در استان اصفهان است و این از برکات انقلاب اسلامی به شمار می رود.

وی با اشاره به برکات این فریضه الهی در کشور خاطرنشان‌کرد: با اقامه نماز جمعه در مناطق مختلف کشور وحدت و انسجام مسلمانان نشان داده و بر بصریت و تقوای الهی نمازگذاران افزوده می‌شود و هر هفته ارزش معنوی آن به شرکت کنندگان در این آیین دینی می‌رسد.

حجت الاسلام رشیدیان خاطرنشان‌کرد: بی توجهی به این فریضه دینی همواره مورد نکوهش قرار گرفته و البته حضور در این مراسم برای افراد اجر معنوی و گذشت گناهان را به همراه داشته که دعوت همگان برای شرکت در نماز جمعه برای جامعه لازم است.

وی ادامه داد: حضور نسل جوان و نوجوان در مراسم‌های دینی و اعتقادی مثل نماز جمعه و نماز جماعت موجب تقویت باورهای دینی و کاهش مشکلات اجتماعی می‌شود که باید خانواده ها، مدارس و افراد معتمد محلی بر این موضوع تاکید داشته باشند.

کد خبر 383729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.