بهره برداری از نخستین پیست دوچرخه سواری بانوان

معاون ورزشی و تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: علاقه‌مندی، استقبال، درخواست و مطالبه بانوان شهر اصفهان شهرداری را بر آن داشت تا مکانی ایمن برای دوچرخه سواری آنان در نظر بگیرد.

 حیب الله ناظریان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بنا بر اعلانیه‌هایی که از طرف دادستانی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر صادر شد، شهرداری‌ها و اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان موظف شدند تا مکان‌هایی ایمن که در ملاعام نباشد برای تمرین دوچرخه سواری بانوان و دختران ایجاد کنند.

وی افزود: شهرداری اصفهان و معاونت ورزشی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی به عنوان نخستین نهاد پیگیری لازم را برای احداث مکانی امن به منظور دوچرخه‌سواری بانوان انجام دادند و امروز نخستین پیست دوچرخه سواری بانوان شهر اصفهان و در باغ فدک افتتاح شد.

معاون ورزشی و تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: دوچرخه‌سواری بانوان طرفداران زیادی دارد، اما خط قرمزهایی نیز در این زمینه است که باید رعایت شود، به علاوه خیابان‌های سطح شهر چندان برای دوچرخه‌سواری بانوان ایمن نیست.

ناظریان ادامه داد: علاقه مندی، استقبال، درخواست و مطالبه بانوان شهرداری اصفهان را بر آن داشت تا مکانی ایمن را برای دوچرخه سواری آنان در نظر بگیرد، در این راستا جلساتی را با حضور اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، شهردار منطقه هفت و معاونت ترافیک، عمران و خدمات این منطقه برگزار کردیم و آنان حمایت لازم را برای ایجاد مکان امن برای ایجاد پیست دوچرخه سواری بانوان انجام دادند.

وی تصریح کرد: باغ فدک واقع در منطقه هفت دارای چهار لایه رینگ است، بنا بر اعلام نظر کارشناسان آخرین لایه رینگ این باغ که پوشش گیاهی مناسب با درختانی بلند، فضایی بکر و زیبا دارد و محدود است و هیچ دیدی ندارد به همین دلیل برای ساخت پیست دوچرخه سواری بانوان در نظر گرفته شد.

معاون ورزشی و تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه عملیات اجرایی احداث این پیست از یک ماه گذشته آغاز شد، افزود: لکه گیری، آسفالت کشی، خط کشی و تابلوگذاری این رینگ  به طول یک کیلومتر و عرض سه متر انجام و مسیرهای ایمن مشخص شد، استانداردهای احداث پیست دوچرخه سواری در این پیست تا حدود زیادی رعایت شده است.

 ناظریان عنوان کرد: همه مسئولان از جمله مسئولان شهری از روند ساخت پیست دوچرخه سواری بانوان حمایت کردند و از هفته آینده بانوان می‌توانند در روزها و ساعات مشخصی از این پیست استفاده کنند، در این ساعات آقایان اکیدا اجازه ورود به باغ فدک را ندارند.

به گزارش ایمنا؛ پیست دوچرخه سواری بانوان صبح امروز(جمعه) با حضور اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، شهردار منطقه هفت و مسئولان هیئت دوچرخه سواری استان و شهرستان اصفهان به بهره برداری رسید.

                                         

کد خبر 383711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.