وقتی برای تبانی با صابون خودکشی می‌کنی/ دومینوی مدارک جعلی اعضای شوراها

بیانیه تشکل‌های دانشجویی در حمایت از مهدی مقدری، انحلال شورای یک شهر، تظاهر به خودکشی عضو بازداشت شده شورای شهر چهارباغ و حواشی مدارک جعلی در شورای شهر مشهد مهم‌ترین عناوین بسته خبری پارلمان شهری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جمعی از تشکل های دانشجویی در اعتراض به حکم مهدی مقدری عضو شورای شهر اصفهان و دبیر کل حزب عدالت و آزادی بیانیه‌ای صادر کردند. در قسمت‌هایی از این بیانیه آمده است:

اصلاحات به معنای واقعی آن‌چه مبدا و مرجع آن را دوم خرداد هفتاد و شش بدانیم و یا اصالت آن را به جنبش مشروطیت و رستاخیز ملی مردم ایران در راستای احقاق حقوق خود نسبت دهیم، امروز بیش از پیش در تنگنای فشار و خودکامگی تمامیت خواهان قرار گرفته است.

حال مهدی مقدری عضو اصلاح‌طلب شورای شهر اصفهان همچون دو هم پیمان خود مهدی حاجتی و علی معینی در ادامه روال تخریب امید اجتماعی و مسدود شدن راه هرگونه گفت‌وگو و تعامل با حکمی عجیب از سوی مقامات قضایی روبرو شد.

مهدی مقدری عضو جوان شورای شهر اصفهان که نتوانست در برابر زیاده خواهی جریانات انتصابی و قدرت‌طلب سکوت کند، دوام زیادی در کسوت رسمی نمایندگی مردم نداشت و بنا به اتهامات واهی و نخ نمایی که هرکدام بهانه‌ای شده‌اند برای بستن دهان مخالف و البته با جرم دفاع از حقوق شهروندی هم وطنانش به زندان و ممنوعیت فعالیت سیاسی محکوم شد.

مقدری اخیرا به دو سال حبس تعزیری و انفصال از عضویت در شورای شهر محکوم شده است.

البرز؛ تظاهر به خودکشی عضو شورای شهر

درحالی که چندی پیش چهار عضو شورای شهر و چهار کارمند و پیمانکار شهرداری چهارباغ استان البرز به اتهام فساد مالی بازداشت شدند، در روزهای اخیر شنیده‌ها از خودکشی یکی از این اعضای دستگیر شده خبر می‌داد.

اما کمی بعد مشخص شد که موضوع در حد خودکشی نبوده و این فرد با مصرف تاید و صابون خود را بیمار کرده تا به بیرون از زندان منتقل شود و در رابطه با پرونده فساد در شورای شهر ارتباط‌های جدیدی برای تبانی بگیرد.

مشهد؛ جوابیه شورا به ادعای مدارک جعلی

روزنامه «قدس خراسان» در شماره روز یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۸ خود در گزارشی از «نامعتبربودن مدارک علمی دو عضو شورای شهر مشهد» خبر داده بود و در بخش‌هایی از این گزارش مطرح کرد که "چندی پیش اطلاعاتی مبنی‌بر استفاده دو عضو شورای شهر مشهد از مدارک علمی نامعتبر به دادسرای ناحیه دو مشهد ارائه شد[...] سرانجام مشخص شد که مدارک کارشناسی‌ارشد دو عضو شورای شهر مشهد نامعتبر و فاقد ارزش علمی است [...] تحقیقات در این‌باره که این دو عضو یادشده از این مدارک در چه حوزه‌هایی بهره‌ برده و چه منافعی دست یافته‌اند، ادامه دارد"

پس از انتشار این گزارش، روابط عمومی شورای اسلامی شهر مشهد با صدور جوابیه‌ای به این ادعاها پاسخ داد: در حالی که دو عضو شورای شهر هیچ‌گونه اطلاعی از موضوع و پیگرد آن توسط دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ندارند و هیچ‌گونه احضاریه‌ای در این خصوص برای آنان صادر نشده است، مشخص نیست چگونه روزنامه محترم قدس به محتویات پرونده که معمولاً در تحقیقات مقدماتی محرمانه است دسترسی و دستورات بازپرس را رویت کرده است. این نوع روش‌های غیرقانونی و انتشار موضوعات قبل از رسیدگی قضایی و صدور حکم قطعی مصداق بارز نشر اکاذیب بوده و حق پیگرد قانونی برای شورا و اعضا باقی است.

شورای شهر استفاده از این مدارک کارشناسی ارشد را در امور استخدامی معتبر دانسته و افزود: شرط ورود به شورای شهر مشهد دارابودن مدرک کارشناسی معتبر است و بدیهی است که صحت اعتبار مدارک تحصیلی منتخبین توسط هیئت اجرایی و نظارت احراز شده و در نتیجه هیچ‌گونه اشکالی در روند قانونی انتخاب آنان وجود ندارد

پس از این جوابیه، مدرک احسان اصولی، رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر مشهد که در انتخابات شورای پنجم خود را دانشجوی دکتری مدیریت کسب‌وکار دانشگاه فردوسی معرفی کرده بود نیز دچار شک و شبهه رسانه‌ای شد.

رسانه‌های محلی مدعی شده‌اند که رشته دانشگاهی به نام مدیریت کسب و کار DBA در دانشگاه فردوسی مشهد اصلا وجود خارجی ندارد.

این ادعاها درحالی مطرح می‌شود که محمدرضا حیدری رییس شورای شهر مشهد مدعی شد برخی افراد، انسجام شورای پنجم، برنامه‌های راهبردی و اثربخش شورا در حوزه‌های مختلف و نیز موفقیت‌های مدیریت شهری را برنمی‌تابند و در حال حاشیه‌سازی هستند.

وی با بیان اینکه منکر بررسی مجموعه‌های نظارتی نیستیم، گفت: در راستای مباحث نظارتی همکاری لازم را خواهیم داشت اما با این مسئله که قبل از صدور رای دادگاه مسئله‌ای رسانه‌ای شود موافق نیستیم.

حواشی مدارک جعلی اعضای شورای شهر در روزهای اخیر به مشهد ختم نشده و رحیم سلیمانی راد رییس اداره کل امور شهری و شوراهای استانداری تهران در خصوص سلب عضویت یکی از اعضای شورای اسلامی نسیم‌شهر اظهار کرد: مدتی پیش یکی از اعضای شورای اسلامی شهر نسیم‌شهر به خاطر جعل مدرک تحصیلی سلب عضویت شد و طی مراحل قانونی، عضو علی‌البدل جایگزین وی شد.

وی گفت: پس از بررسی‌های ما و پیگیری و استعلام از نیروی انتظامی مشخص شد این عضو علی‌البدل کارت پایان خدمت ندارد، البته این عضو به این موضوع اعتراض کرده و این رأی هنوز تائید نشده است.

بوشهر؛ وضعیف اسفناک حمل‌ونقل عمومی

برخی از رانندگان تاکسی بوشهر با حضور در صحن علنی شورای این شهر با بیان اینکه درآمدهای شان کفاف زندگی آنها را نمی دهد، معتقد بودند: مدیریت ضعیف سازمان حمل و نقل شهرداری و عدم نظارت شورای شهر باعث نابودی تاکسی دارها شده، طوری که اکنون کمتر از ۳۰ تاکسی فعال در مرکز استان فعالیت دارند.

این نقل قول تاکسی داران بوشهری با این ادعا مطرح شد که بوشهر به بهشت مسافرکش‌های شخصی در کشور مبدل شده، درصورتی که اگر این وضعیت مدیریت شود، رانندگان تاکسی هم درآمد بهتری خواهند داشت و انگیزه فعالیت بیشتر در خط دارند.

آنها همچنین معتقد بودند که افزایش ۱۰ درصدی نرخ کرایه ها پس از دو سال که به تازگی مصوب شده را جوابگوی افزایش هزینه ها را نمی دهد و شهرداری نیز هیچ امتیازی به تاکسی ارائه نمی کند که آنها به فعالیت دلگرم باشند.

این اظهارات با واکنش ابوذر دهدار رییس شورا همراه شد؛ وی با بیان اینکه انتقاد رانندگان درباره فعالیت آسوده مسافرکش های شخصی در شهر بوشهر و احتمال بروز مشکلاتی برای ناموس شهروندان به حق است، از رییس سازمان حمل و نقل شهرداری خواست تا برنامه ای حداکثر یک ماهه برای بهبود این شرایط درنظر بگیرد.

اکبر توسلی عضو شورای شهر بوشهر نیز در خصوص ساماندهی وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر بوشهر، تصریح کرد: واقعاً تأسف‌بار است که مرکز استان فقط ۲۵ اتوبوس و ۳۰ تاکسی فعال دارد و باید مسئولینی که در ناوگان حمل‌ونقل عمومی نقش دارند یک‌به‌یک به جلسات شورا دعوت شوند تا در ارتباط با وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه تاکسی‌داران چاره‌اندیشی شود.

پاکدشت؛ شورای شهر شریف‌آباد منحل شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران از انحلال شورای شهر شریف‌آباد شهرستان پاکدشت در هیأت اختلاف این استان خبر داد.

بازداشت‌های گسترده در شورای شهر و شهرداری شریف‌آباد باعث سلب عضویت برخی شد. با توجه به انحلال شورای شهر شریف آباد در هیأت حل اختلاف استان تهران، جایگزین شدن یا معرفی علی‌البدل موضوعیتی نخواهد داشت.

رشت؛ مصائب یک عکس برای شهردار

پس از آنکه عکس ناصر حاج‌محمدی، شهردار رشت درحال خواندن کتاب در تاکسی با عینک دودی با حواشی زیادی همراه شد، اعضای شورای شهر رشت نیز به این عکس حاشیه‌ساز واکنش نشان دادند.

بهراد ذاکری شورای شهر رشت با انتقاد از برخی اقدامات شهردار گفت: پیشنهاد بنده این است که شهردار رشت به جای خواندن کتاب با عینک دودی، عینک دودی خود را برداشته و با جدیت به رفع مشکلات شهر اهتمام بورزد.

وی همچنین در تذکراتی به شهردار رشت، اظهار داشت: عدم اجرای آسفالت در روزهای گرم سال یک فرصت سوزی است. حاج محمدی پیش از انتخاب به عنوان شهردار نسبت به این موضوع وعده داده بود اما این کار صورت نپذیرفته است.

ذاکری نسبت به عدم پرداخت حقوق و مزایای کارگران شهرداری، اجرای ترک تشریفات برای بیمه تکمیلی کارکنان شهرداری و عدم ارسال تفریغ بودجه به شهردار رشت تذکر داد از شهردار رشت خواست با حضور در صحن شورا به تذکرات مطرح شده پاسخ بدهد.

همچنین اسماعیل حاجی‌پور عضو دیگر شورای شهر رشت با تشریح روند استعفای مسعود نصرتی و انتخاب ناصر حاج محمدی به عنوان شهردار رشت، افزود: متاسفانه بنا به دلایلی افراد توانمند داخلی حاضر به پذیرفتن جایگاه شهرداری رشت نشدند و در حال حاضر فردی غیر بومی و البته با تحصیلات عالیه و کارنامه عملکردی مشخص توسط اعضای شورا به عنوان شهردار رشت انتخاب شد.

وی ادامه داد: حاج محمدی حدود یک ماه است که کار خود را در شهرداری رشت آغاز کرده است و برای قضاوت عملکرد ایشان هنوز زود است و باید به او فرصت بیشتری بدهیم.

رضا رسولی نایب رییس شورا نیز معتقد بود به‌جای این انتقادها به شهردار باید زمان لازم برای شناسایی شهر به او داده شده و فضایی آرام در شهر حکم‌فرما شود.

بجنورد؛ انتخاب سرپرست برای شهرداری

پس از آنکه روح‌الله براتیان شهردار بجنورد اعلام کرد که در پایان تیرماه بازنشست شده و لازم است درخصوص تعیین تکلیف وضعیت شهرداری بجنورد اقدامات لازم انجام شود، اعضای شورای این شهر برای انتخاب سرپرست یا شهردار جدید جلسه غیرعلنی برگزار کردند.

این در حالی است که شهردار قبلی بجنورد از ۳۱ تیر بازنشسته و تمام انجام امور اداری شهرداری در روزهای گذشته غیرقانونی بوده است.

با وجود آنکه شائبه‌های زیادی در ماحرای بازنشستگی براتیان وجود داشت، زهرا هاشمی عضو شورای شهر بجنورد در پایان جلسه انتخاب شهردار گفت: در این جلسه محمد مهدی خاکشور معاون خدمات شهری شهرداری بجنورد به‌عنوان سرپرست شهرداری انتخاب شده است.

کوتاه از شورا:

درحالی که گفته می‌شد شهردار جدید ساری از میان عباس نجارین و عباس رجبی انتخاب خواهد شد، شورای شهر ساری در آخرین اقدام خود پنج نفر دیگر را به لیست گزینه‌های شهرداری ساری اضافه کرد.

عبدالزهرا سنواتی، رییس شورای شهر اهواز با تأیید خبر استعفای محمدهادی قنوات یکی از اعضای شورای شهر اهواز: هیات رییسه شورای شهر جهت بررسی علت استعفای محمدهادی قنوات جلسه‌ای تشکیل داد که در نتیجه با این استعفا مخالفت شد.

سعید نیکوخصلت عضو شورای شهر تبریز: با مطالباتی که از سوی سمن ها شاهد بودیم، برای اولین بار راه اندازی مرکز مدیریت حیوانات شهری در کمیسیون محیط زیست مطرح شده و در مرداد ماه برای تصویب نهایی به صحن شورا می‌رود

رحیم خستو سخنگوی شورای شهر کرج: مهم ترین وظیفه شورا انتخاب و نظارت بر عملکرد شهردار و زیرمجموعه های وی است وهر خطایی که زیر مجموعه شهرداری انجام می دهد طبیعتا شهردار باید پاسخگو باشد و عضو شورا نمی تواند وارد این مقوله شود.اما واقعیت این است که بعضی از اعضای شورا افرادی را به شهرداری تحمیل میکند.

سیدعلی اکبر فاطمی، نماینده بوشهر در شورای عالی استان‌ها: ساعات کاری کارگران پارس جنوبی زیاد است و شرابط کار بسیار سخت؛ در عسلویه هم آلایندگی محیطی وجود دارد هم گرما و رطوبت زیاد است. کار کردن در این شرابط آن هم در فضای آزاد بسیار سخت است و کارگران را دچار بیماری‌های کوتاه مدت و بلند مدت می‌کند.

محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران: اعتراضات روزهای اخیر در شرکت مترو، ناشی از عدم دقت، توجه و تصمیم‌گیری مناسب در معاونت حمل‌ونقل ترافیک و همچنین فقدان انسجام وهماهنگی و ضعف مدیریت در هیات مدیره و شرکت مترو است/ در طول بیش از سی سال از فعالیت شرکت مترو در پس از انقلاب و حتی قبل از انقلاب این وضعیت بی‌سابقه بوده است.

منیره قوامی، سخنگوی شورای شهر قزوین: در حال حاضر از سوی علی صفری شهردار قزوین، استعفایی به شورای این شهر ارائه نشده است.

فیصل دانش، رییس شورای شهر بندرعباس: پل‌های هوایی شهر به تونل وحشت تبدیل شده است و در هنگام عبور احساس نا امنی را به وجود می‌آورد؛ شخصاً از تمام این موارد بازدید و تصویربرداری خواهم کرد و در جلسه بعدی شورا بررسی خواهد شد تا شهرداری در این زمینه اقداماتی را انجام دهد.

کد خبر 383707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.