لزوم کاهش ارزش املاک اطراف گسل‌ها و روددره‌های تهران

رییس سازمان مدیریت بحران تهران با اذعان به این که سرعت کار در این سازمان کم و نامتناسب بوده است گفت: مشارکت فعالانه و مؤثر مردم باعث افزایش کارآمدی این سازمان است.

به گزارش ایمنا، رضا کرمی محمدی گفت: ما دنبال آن هستیم با استفاده از مشارکت مردم و همچنین نظرات کارشناسان طرحی را ارائه دهیم که به موجب آن قیمت املاک در مناطقی که روی گسل یا حریم رود دره ها واقع شده به  مرور زمان کاهش یافته و دیگر کسی علاقمند به سرمایه گذاری در این مناطق نباشد، البته می دانیم که این کار سختی است و اجرایی شدن آن سختی های زیادی در پیش خواهد داشت.

وی در ادامه بر ضرورت تعریف وظایف تمامی افراد از شهروندان تا مدیران عالی رتبه در زمان بحران تاکید کرد و همچنین گفت: حدود ۱۵ سال پیش سازمان مدیریت بحران در تهران آغاز به کار کرده و امروز به دستاوردهای خوبی رسیده است اما سرعت کار طی شده در این مدت در تهران و کشور کند بوده و آن چه که انجام شده متناسب با این ۱۵ سال نیست. بنابراین من تلاش خواهم کرد تا سرعت اقدامات را در سازمان مدیریت بحران بیشتر کرده و ظرفیت مشارکت های مردمی را نیز در این حوزه افزایش بدهم.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرتهران با تاکید بر اینکه باید شورای هماهنگی مدیریت بحران را جدی گرفت، گفت: ما باید تعریف کنیم که در زمان بحران وظیفه هر فرد از شهروند یک شهر تا مسئول و مدیر عالی رتبه چیست و هر یک از دستگاه‌ها چه اقدامی باید انجام دهند؟ این طور نیست که سازمان مدیریت بحران هنگام بحران هر کاری را انجام دهد و بعد بگویند این سازمان به وظایفش خوب عمل نکرد. سازمان مدیریت بحران باید میان دستگاه‌ها هماهنگی ایجاد کند و این اقدامات در چارچوب شورای هماهنگی انجام می شود.

کرمی محمدی با تاکید بر این که بخشی از کار مدیریت بحران باید مردمی باشد گفت: مردم نیز باید نسبت به مدیریت بحران و مشارکت در این زمینه حساسیت داشته باشند و با آموزش هایی که به آنان ارائه می شود حضوری فعالانه و موثری داشته باشند.

منبع: ایسنا

کد خبر 383702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.