تخصیص ردیف های اعتباری ویژه برای انجام پروژه های زیرساختی در شهرهای کوچک

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: در بودجه سال ۹۸ ردیف های اعتباری خوبی برای شهرهای کوچک و میانی در نظر گرفته شده تا پروژه های زیرساختی آن ها فعال و پویا شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی جمالی نژاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در تبصره دو ماده ۳۹ سال ۹۶ سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای کمک به شهرهای کوچک در نظر گرفته شده بود که در سال جاری این اعتبارات افزایش چشمگیری یافته است.

وی با بیان اینکه برای پروژه های کم هزینه زود بازده تسهیلات خوبی در سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در نظر گرفته شده است، گفت: پروژه ها نباید فرایند طولانی داشته باشد؛ متأسفانه در حال حاضر ۸۰ هزار پروژه نیمه تمام در دولت وجود دارد که اگر پروژه های جدید به آن ها اضافه شود انجام کارها را دشوار خواهد کرد.

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور خاطرنشان کرد: هفته گذشته مصوبه خوبی درخصوص آیین نامه اجرایی پسماند در هیئت دولت داشتیم که براساس آن یک هزار میلیاردتومان به پروژه های حوزه پسماند کمک خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بخش بازآفرینی بافت های ناکارآمد باید اقدامات جدی تری انجام شود، گفت: با استفاده از تسهیلات ویژه می توان بافت های ناکارآمد را با سرعت بیشتری نوسازی کرد.

جمالی نژاد ادامه داد: در بخش حمل ونقل عمومی برای کلان شهرها اوراق مشارکت در نظر گرفته شده و در حال پرداخت است، به عنوان مثال اصفهان برای اتوبوس و مترو شش هزار میلیارد اوراق مشارکت استفاده کرده است.

وی تأکید کرد: برخی پروژه ها به صورت مشارکتی تعریف شده و طرحی ارائه کرده ایم که چنانچه شهرهای کوچک فاقد سینما، سینماهای کوچک یا پلاتو تعریف کنند و زمین و پروانه اختصاص دهند در سازمان همیاری ها ۵۰۰ میلیون تومان و از سوی وزارت ارشاد ۷۰۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض به آنها تسهیلات ارائه دهیم تا تمام شهرها دارای سینما شوند.

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ابراز امیدواری کرد: با اهداف در نظر گرفته شده و برنامه ریزی های صورت گرفته شهرهای کوچک و روستاها توانمند شوند.

کد خبر 383692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.