مدیران شهری باید مدیریت سنتی را کنار بگذارند

استاندار اصفهان گفت: امروز روز پرداختن به ایده‌های نو است، شهرداران باید مدیریت سنتی را کنار بگذارند، نوآوری در درآمدها صرفا فروش تراکم نیست بلکه نیازمند تفکر و برنامه ریزی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس رضایی عصر امروز - پنجشنبه سوم مردادماه - در همایش هم‌اندیشی و تقدیر از شهرداران و دهیاران استان اصفهان، اظهار کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت در مظلومیت خاصی قرار دارند، کار امروز و کار کردن در شرایط فعلی بسیار دشوار و سخت است چرا که با محدودیت‌ها و مسائل زیادی روبه‌رو است.
وی افزود: در شرایطی که تحریم‌های ناجوانمردانه در اوج خود قرار دارد دولت با مشکلات زیادی روبه‌رو شده است به تعبیر وزیر امور خارجه جنایتکاران استکباری امروز از هر شرکت به دنبال تحریم‌ها هستند. 
استاندار اصفهان گفت: امروز این صدای پای جنگ نیست که شنیده می‌شود بلکه امروز خود جنگ است و جنگ اقتصادی بسیار سختی به نظام جمهوری اسلامی تحمیل شده است که در حال جنگیدن با آن هستیم.
وی افزود: تصور من همواره این بود که مسائل قابل رفع است، اما امروز شاهدیم که مسائل از پیچیدگی خاصی برخوردار بوده است.
رضایی اضافه کرد: در جلسات هیئت دولت شاهد تلاش و جدیت هر چه بیشتر مسئولان نظام بوده‌ایم، بنابراین از شهرداران، دهیاران و اعضا این جلسه انتظار داریم، با وجود مسائل و مشکلات، شرایط خاص زمانی را در نظر بگیرند. 
وی با بیان اینکه امروز تلاش‌های زیادی در سطح نظام و دولت برای مقابله با تحریم‌ها صورت می‌گیرد، گفت: هر هفته تعدادی میهمان خارجی به این استان سفر می کنند که همه آنان به اتفاق نظر معتقدند ایستادگی نظام جمهوری اسلامی در برابر استکبار جهانی حیرت آور است که در راستا می توان به متوقف کردن کشتی‌های دشمن در خلیج فارس و منهدم کردن پهباد جاسوسی اشاره کرد.
رضایی با اشاره به فعالیت شهرداران خاطرنشان کرد: از شهرداران می‌خواهیم خودشان را با مردمی که در سخت ترین شرایط هستند مقایسه کنند زیرا امروز مدل‌های سنتی برای مدیریت جوابگو نیست. 
وی افزود: امروز زمان آن نیست که که پشت در اتاق استاندار، وزیر کشور، معاون عمرانی جمع شویم تا پولی بگیریم و فعالیت‌هایمان را انجام دهیم، امروز روز مدیریت‌های جدید است، از مسئولان انتظار ارایه فکرنو، ایده نو و اندیشه نو وجود دارد.
استادار اصفهان با بیان اینکه  امروز روز ایده های جدید، توجه به بنگاه‌های اقتصادی و استارت‌آپ ها است، گفت: شهرداری موفق آن نیست که تراکم بیشتری بگیرد، نوآوری در درآمدها صرفا فروش تراکم نیست بلکه  نیازمند تفکر و برنامه ریزی است.
وی افزود: از اعضای شوراهای اسلامی شهر می‌خواهیم به شهر نگاه آمایشی داشته باشند و با برنامه ریزی کارها را پیش ببرند و مدل‌های سنتی را کنار بگذارند، مدیری موفق است که فکر و تدبیر جدید را در کار خود به کار گیرد. 
استادار اصفهان گفت: اگر مدیران شهری و روستایی هر روز فقط نیم ساعت زودتر به محل کار خود حضور یابند و درباره راهکارهای جدید تفکر کنند می‌توانند نتایج خوبی بگیرند.
وی با تاکید بر اینکه نیازمند تحول اداری هستیم، گفت: به اتمام رسیدن مدیریت سنتی و به روز کردن فعالیت‌ها نیازمند کاهش بروکراسی و الکترونیکی کردن کارها است. 
رضایی افزود: از شفاف سازی نترسیم زیرا به نفع خودمان است فساد اداری همواره مورد اعتراض مردم بوده‌است. 
وی گفت: کار شهرداران فکر کردن در مورد ایده‌های نو، جلوگیری از فساد اداری است و خدمات اجرایی را باید به بخش خصوصی بسپارند، مردم ولی نعمت ما هستند باید حقوق آنها را بیش از پیش تکریم کنیم. 
رضایی افزود: در استان اصفهان شهید خرازی‌ها و همت‌ها داریم نباید خودمان را تافته جدابافته از آنها بدانیم اگر مردم از ما راضی نباشند خدا نیز از ما راضی نیست، باید به مدیرانمان اختیارات بیشتری دهیم تا به اجرای امور تسریع ببخشیم. 
وی خاطرنشان کرد: مدیران استان باید ساده زیست باشند و این کار را ابتدا باید از خودمان آعاز کنیم.
استاندار اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه در آستانه انتخابات مجلس در سال جاری هستیم، از همگان می خواهیم با هر گرایش، عقیده و سلیقه‌ای که هستید، به عنوان عاملان اجرایی، صد در صد حق الناس را رعایت کنید، هیچ کس حق ندارد خطایی در انتخابات انجام دهد و با کوچکترین تخلفات نیز برخورد جدی خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه دهیار، فرماندار، بخشدار، شهردار و استاندار  این مسئولیت را برای همه مردم دارد، گفت: حق نداریم گرایش و تفکر سیاسی خودمان را در اجرا دخالت دهیم، ما کارکنان این نظام و این دولت هستیم و باید به آن خدمت کنیم، سیاست کلی نظام و همچنین سیاست‌های دولت اصل قضیه است.
استاندار اصفهان افزود: این یک تعهد شرعی است که با وجود هر دیدگاهی که داریم حق نداریم به عنوان خادمان مردم، دیدگاه سیاسی خود را در اجرا امور دخالت دهیم.
وی تاکید کرد: مسئولان باید وفاق و تعامل را بین مردم حاکم کنند و از بروز اختلافات در مباحث حاشیه‌ای جلوگیری کنند.
رضایی با اشاره به صنعت گردشگری اظهار کرد: امروزه توجه به زیرساخت های گردشگری روستایی، عشایری و شهری تاثیر بسزایی در رونق صنعت و توسعه استان دارد، همچنین توجه شهرداران به مسائل فرهنگی در چهارچوب وظایفشان بسیار مهم است. 
وی با بیان اینکه مسئولان باید دولت الکترونیک را جدی بگیرند، گفت: شهرداری زمانی موفق است که کمیسیون ماده صد آن تعطیل باشد، معتقدیم تعامل شهرداران و دهیاران در جهت رفع مشکلات زمانی فراهم می‌شود که از مسائل حاشیه‌ای بپرهیزند و هماهنگی و همدلی لازم با فرمانداران و بخشداران داشته باشند. 
استاندار اصفهان ادامه داد: پروژه‌هایی که احداث آن طی ۱۵ سال  آرزوی مردم اصفهان بود، با هماهنگی ‌هایی که در استان انجام شد و توجه ویژه رییس جمهور و همدلی و همزبانی مسئولان، در حال عملی شدن و شکل گیری‌است. 
کد خبر 383679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.