آتش در غرب همچنان قربانی می‌گیرد/تسریع در بازسازی مناطق سیل‌زده

در بسته خبری امروز از پرداخت ۱۹۰ فقره تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد کهگیلویه تا شناسایی بیش از ۳۸ هزار منبع آب در همدان و اجرای طرح سالم‌سازی تولید و مصرف توت‌فرنگی در سنندج را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای غربی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهمترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

رشد ۱۲۹ درصدی افزایش جرائم فضای مجازی در کردستان

کردستان: مهدی دانش‌پور، رییس پلیس فتا استان کردستان از رشد ۱۲۹ درصدی افزایش جرائم مجازی در استان خبر داد و گفت: افراد ۲۵ تا ۳۹ سال ۶۰ درصد از متخلفان فضای مجازی در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

۷۰ درصد جمعیت شهرنشین کردستان زیرپوشش خدمات تصفیه‌خانه‌ فاضلاب هستند

کردستان: محمدحسین محمدی، مدیرعامل شرکت آبفای کردستان گفت: هم اکنون ۷۰ درصد جمعیت شهرنشین استان کردستان زیر پوشش خدمات تصفیه خانه‌ فاضلاب قرار دارند.

اجرای طرح سالم‌سازی تولید و مصرف توت‌فرنگی در سنندج

کردستان: دادور سهرابی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنندج گفت: در راستای فرهنگ‌سازی تولید و مصرف محصولات کشاورزی، طرح سالم‌سازی محصول توت‌فرنگی در سطح سه هزار مترمربع در روستای شیان آغاز شد.

***************************************************************************************************************

راه‌اندازی ۶ واحد تولیدی در استان زنجان

زنجان: خدابخش مرادی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان به رویکرد استان در راستای حمایت از رونق تولید و ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: در ۱۰ ماهه گذشته شش واحد تولیدی در استان راه‌اندازی شده است که البته تا پایان سال برنامه ویژه‌ای در این حوزه داریم.

فعالیت ۲۷ استادکار صنایع دستی در زنجان

زنجان: غلامحسین جمیلی، رییس اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به فعالیت ۲۷ استادکار صنایع دستی در زنجان گفت: از مجموع استادکاران فعال دو نفر خانم و بقیه آقا هستند.

نرخ تالارهای عروسی در زنجان ۴۰ درصد افزایش می‌یابد

زنجان: محمد بازرگان، رییس اتحادیه هتل و رستوران‌داران زنجان با بیان اینکه نرخ تالارهای عروسی ۴۰ درصد افزایش می‌یابد، گفت: نرخ‌های جدید پیشنهاد شده و به محض تأیید اجرایی خواهد شد.

********************************************************************************************************************

اختصاص ۶.۵ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای زیرساخت‌های آب و فاضلاب ریجاب

کرمانشاه: هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه گفت: برای رفع مشکلات در حوزه زیرساخت آب و فاضلاب شهر ریجاب مبلغ شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

خرید بیش از ۴۳۵ هزار تن گندم از کشاورزان کرمانشاهی

کرمانشاه: ماشاالله ارویسی، مدیرعامل شرکت غله و بازرگانی استان کرمانشاه گفت: تاکنون بیش از ۴۳۵ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.

آتش‌ در منطقه «اناره دول‌دره» ثلاث باباجانی 

کرمانشاه: یدالله شکری، سرپرست فرمانداری ثلاث باباخانی گفت: تلاش برای مهار آتش در مراتع و جنگلهای «اناره دول‌دره» این شهرستان به دلیل صعب‌العبور بودن و تراکم زیاد پوشش گیاهی و مرزی بودن هنوز ادامه دارد.

***************************************************************************************************************

روستای سیل‌زده نسه‌کوه لوداب بویراحمد ۱۰۰ درصد بازسازی می‌شود

کهگیلویه و بویراحمد: سهراب اصالت‌زاده، معاون بازسازی بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بازسازی ۱۰۰ درصد بافت‌های آسیب‌دیده روستای نسه‌کوه ویسی لوداب گفت: تلاش می‌کنیم تا قبل از فصل سرما این واحدها بازسازی شوند.

بزرگترین کارخانه ریسندگی و بافندگی نخ خاورمیانه در گچساران احداث می‌شود

کهگیلویه و بویراحمد: عباس نورمحمدی، مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمدگفت: بزرگترین کارخانه ریسندگی و بافندگی نخ خاورمیانه در گچساران به نمایندگی فرش پازیرک کاشان در ۱۰ فاز احداث می‌شود.

پرداخت ۱۹۰ فقره تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد کهگیلویه

کهگیلویه و بویراحمد: ​ارسلان جلال فرد، قائم مقام کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون ۱۹۰ مورد تسهیلات اشتغالزایی از سوی بانک توسعه تعاون به متقاضیان تحت پوشش کمیته امداد این استان پرداخت شد.

****************************************************************************************************************

۶ هزار و ۵۰۰ سیل‌زده لرستانی غربالگری روان‌شناختی شدند

لرستان: فاطمه زهرا توکلی، مدیرکل بهزیستی لرستان از غربالگری روان‌شناختی بیش از شش هزار و ۵۰۰ سیل‌زده در استان خبر داد و گفت: نتایج غربالگری هزار و ۶۰۰ نفر از این افراد مثبت ارزیابی شد.

تلاش برای انتخاب بروجرد به عنوان شهر ملی ورشو

لرستان: سید امین قاسمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: در جلسه‌ای که معاون میراث فرهنگی کشور حضور داشت دفاعیات خود را در راستای انتخاب بروجرد به عنوان شهر ملی ورشو مطرح کردیم و در حال حاضر در انتظار پاسخ نهایی سازمان میراث فرهنگی هستیم.

کاهش ۵۰ درصدی تولید نخود در لرستان

لرستان: جواد صالحیان، مدیر زراعت جهادکشاورزی لرستان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال شاهد کاهش ۵۰ درصدی تولید نخود در سطح استان باشیم.

***************************************************************************************************************

بزرگترین اثر خشتی همدان به زودی مرمت می‌شود

همدان: احمد ترابی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: قلعه «سلیمان‌خان» بزرگترین اثر خشتی استان همدان است که به زودی مرمت می‌شود.

شناسایی بیش از ۳۸ هزار منبع آب در همدان

همدان: محمد ضروری، مدیر مطالعات پایه منابع شرکت آب منطقه ای همدان از شناسایی ۳۸ هزار و ۲۴۳ منبع آب در طرح آماربرداری منابع آب استان همدان خبر داد.

آواربرداری ۱۵۵ واحد مسکن آسیب‌دیده در تویسرکان

همدان: روح الله بهرانی دارانی، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تویسرکان گفت: آواربرداری ۱۵۵ واحد مسکن آسیب‌دیده در سیلاب فروردین‌ماه در تویسرکان انجام شده که امیدواریم ماه آینده اولین واحد بازسازی شده را افتتاح کنیم.

***************************************************************************************************************

تکمیل پتروشیمی لردگان

چهارمحال و بختیاری: محسن محمودی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی لردگان با اشاره به اینکه این شرکت جزو ۳۰ پتروشیمی است که در لیست تحریم‌های آمریکا قرار دارد، گفت: پتروشیمی لردگان امسال در سه فاز به بهره‌برداری می‌رسد.

سرانه درآمد مردم در چهارمحال و بختیاری ۴۰ درصد پایین‌تر از میانگین کشوری

چهارمحال و بختیاری: سیدحمید پورمحمدی، معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور در شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری، گفت: سرانه درآمد مردم چهارمحال و بختیاری حدود ۴۰ درصد از متوسط استان‌های کشور عقب است.

حریق در ۲۸ هزار متر مربع از جنگل‌ها و مراتع چهارمحال و بختیاری

چهارمحال و بختیاری: شهرام احمدی، مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال‌ و بختیاری از وقوع چهار آتش‌سوزی به وسعت ۲۸ هزار متر مربع از جنگل‌ها و مراتع استان از ابتدای سال جاری خبر داد.

***************************************************************************************************************

اختصاص ۴۰۰ میلیون‌ریال تسهیلات قرض‌الحسنه جانمایی به سیل‌زدگان «چم شیر»

ایلام: حبیب‌الله محبی، مدیرکل بنیاد مسکن استان ایلام گفت: ۴۰۰ میلیون‌ریال تسهیلات قرض‌الحسنه جانمایی، به سیل‌زدگان «چم شیر» که در سیل ویرانگر اخیر دچار آسیب شدند اختصاص یافت.

تجهیز ۵ هزار هکتار از اراضی مستعد ایلام به سامانه سیستم‌های نوین آبیاری

ایلام: اسماعیل گوهری، مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهادکشاورزی ایلام گفت: تا پایان سال‌جاری پنج هزار هکتار از اراضی مستعد ایلام به سامانه سیستم‌های نوین آبیاری تجهیز خواهند شد.

۴۰ هکتار از اراضی «تنگه شمشه» در آتش سوخت

ایلام: قدرت رضایی، فرمانده انتظامی شهرستان چرداول گفت: ۴۰ هکتار از منطقه تفریحی «تنگ شمشه» طعمه حریق شد.

کد خبر 383678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.