انتظار دستگاه های خدمات رسان، تسهیل امور است/نیازمند حمایت هستیم

شهردار اصفهان گفت: انتظار دستگاه های خدمت رسان تسهیل امور و برداشتن سنگ ها است تا فعالیت ها به خوبی انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی عصر امروز_پنجشنبه سوم مردادماه ۹۸_ در همایش هم اندیشی و تقدیر از شهرداران و دهیاران استان اظهار کرد: از دستگاه های دولتی در استان و کشور که در تعامل با شهرداری ها تاکنون امکان انجام برخی مأموریت ها را باتوجه به شرایط سخت اقتصادی فراهم کردند، تشکر می کنم. 

وی افزود شهرداری ها توانسته اند در راستای انجام مأموریت ها رضایت مردم را جلب کنند. 

شهردار اصفهان تأکید کرد: اگر به دنبال استقرار امنیت در کشور هستیم و می خواهیم صلح پایدار برقرار شود، باید تمام دستگاه ها به ویژه دولت از دستگاه های خدمت رسان همچون شهرداری ها و دهیاری ها حمایت کنند. 

وی ادامه داد: رضایت مردم می تواند امنیت را در کشور برقرار کند که این مهم با خدمت رسانی مطلوب محقق می شود.

نوروزی با بیان اینکه شهرداری ها و دهیاری ها هر روز و بدون هیچ گونه تعطیلی درحال خدمت رسانی هستند، افزود: انتظار می رود دولت، مجلس و دستگاه قضا، فضایی فراهم کنند تا دهیاری ها و شهرداری ها وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

وی تأکید کرد: اگرچه هر روز وظایف شهرداری ها افزایش پیدا می کند، اما متأسفانه اختیارات آن ها در قانون بودجه و سایر مقررات و آیین نامه ها و بخش نامه های دولتی کاهش پیدا می کند. 

شهردار اصفهان اظهار کرد: اگر می خواهیم مأموریت ها درست انجام شود باید حدود اختیارات شهرداری ها و دهیاری ها افزایش پیدا کند؛ البته این موارد در جلسات کلانشهرها مطرح شده است و امروز پس از سال ها موضوع استخدامی کارکنان رفع شده و شش نوع قرارداد بلاتکلیف که باعث آزار کارکنان شهرداری ها شده بود، امروز رفع شده و موفقیت بزرگ رقم خورده که باعث افزایش انگیزه خدمت رسانی شده است.  

وی ادامه داد: شهر اصفهان با مشکلاتی همچون اقتصادی و ... مواجه بود که با حمایت مسئولان و به کار گیری ابتکارها و نوآوری ها نه تنها پروژه های نیمه کاره فعال شده بلکه پروژه های بزرگ کلنگ زنی شده است. 

شهردار اصفهان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه بزرگ حلقه حفاظتی اصفهان گفت: انتظار داریم برای این رینگ ۷۸ کیلومتری که ۴۵ کیلومتر آن در شهر اصفهان است و درحال حاضر بیشترین بودجه عمرانی شهرداری اصفهان به این پروژه و البته مترو اختصاص یافته است به شهردارای های همجوار از جمله خورزوق، دولت آباد، شهر ابریشم و درچه که در مسیر پروژه حلقه حفاظتی قرار دارند، کمک شود تا اوراق مشارکت اختصاص یابد و شاهد افتتاح بزرگترین حلقه حفاظتی که مشکلات ترافیکی زیادی را مرتفع خواهد ساخت، باشیم. 

وی خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان در سال گذشته در بین سایر کلانشهرهای ایران بیشترین میزان جذب بودجه را داشت و امسال نیز میزان تحقق بودجه یک درصد از برنامه جلوتر است و تا روز گذشته یک هزار و ۳۵۰ میلیاردتومان از بودجه چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی شهرداری اصفهان معادل ۳۳درصد بودجه را محقق کردیم، اما نیاز به حمایت های بیشتری داریم. 

نوروزی تصریح کرد: شرایط اقتصادی کشور به گونه ای است که اگر حمایت های همه جانبه انجام نشود باتوجه به افزایش قیمت ها، کارکردن بسیار دشوار است.

وی با اشاره به افزایش چشمگیر قیمت اتوبوس های درون شهری گفت: قیمت خرید یک اتوبوس سال گذشته ۵۰۰ میلیون تومان بوده، اما امسال برای هر دستگاه اتوبوس یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به اسکانیا پرداخت کنیم. 

شهردار اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر در شهرداری حقوق ها به روز شده و میزان پرداخت دیون به بانک ها کم شده است، تأکید کرد: ادامه راه؛ حمایت همه جانبه مسئولان را می طلبد، نمی شود در مجلس به ناگهان ماده ای تصویب شود که براساس آن همه سازمان ها، شرکت ها و دستگاه های زیرمجموعه شهرداری ممنوع از حضور در هیئت مدیره ها شوند چرا که این به معنای اخلال در کار شهرداری ها و توقف خدمت رسانی است. 

وی افزود: در این راستا نامه ای را مکتوب و به امضاء شهرداران کلانشهرها رسانده و سپس به دولت ارائه کردیم تا قانون مذکور اصلاح شود زیرا این خلل توقف بزرگی را در انجام فعالیت ها ایجاد خواهد کرد. 

نوروزی ادامه داد: انتظار ما از دستگاه های خدمت رسان تسهیل کردن امور و برداشتن سنگ ها است تا فعالیت ها به خوبی انجام شود و شهرداران هر روز دغدغه رفتن به دادگاه ها را نداشته باشند. 
وی تصریح کرد: در حالی که شهرداران و دهیاران به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند، هر روز در فضاهای مجازی توسط افراد معلوم الحال مورد آزار و اذیت قرار می گیرند.

شهردار اصفهان با انتقاد از اینکه قوانین جدید روز به روز اختیارات شهرداری ها را کم می کند، گفت: اجازه دهیم مدیران با آرامش کار کنند، مگر راه جلب رضایت مردم با چیزی جزء ابزار خدمت است؟

وی اظهار امیدواری کرد: برگزاری چنین جلساتی پیام های مهمی برای دستگاه ها داشته باشد تا شاهد فضایی آرام برای خدمت رسانی به مردم باشیم. 

کد خبر 383676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.