مشارکت پررنگ مردم نیازمند حذف موانع است/تاکید بر لزوم گفت‌وگوی بین نسلی

استاندار یزد با بیان اینکه حمایت از جوانان تضمین کننده آینده کشور است، گفت: در این راستا باید گفت‌وگوی بین نسلی مورد توجه قرار گیرد تا نسل جوان از تجربیات نسل قبل استفاده کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد علی طالبی ظهر امروز پنجشنبه - سوم مردادماه - در اختتامیه همایش سه روزه سازمان‌های مردم نهاد جوانان در گام دوم انقلاب، با اشاره به تاریخچه سمن‌ها در کشور اظهار کرد: از دوران ریاست جمهوری حجت الاسلام خاتمی بالندگی و تبلور سازمان‌های مردم نهاد آغاز شده و تا امروز پیشرفت‌های چشمگیری در این حوزه صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه وجود سمن‌ها موجب توسعه کشور است، افزود: کشوری قدرتمند است که یک جامعه قدرتمند داشته باشد و در سمن‌ها این اتفاق رخ می‌دهد و مردم بدون جهت گیری و با تکیه بر مطالبات خود به کار می‌پردازند.

وی با اشاره به مزیت‌های سازمان‌های مردم نهاد، ادامه داد: منافع این سازمان‌ها در راستای خیرعمومی و خیر جامعه است، در کشوری که سالیان زیادی تحت حکومت‌های شاهنشاهی واستبدادی بوده است و استبداد زدگی دارد رسیدن به این مشارکت پررنگ مردم ساده نیست و این مهم نیازمند برنامه جدی و حذف موانع است.

حمایت از سمن‌ها درهر دوره دستخوش فراز و فرودهایی شد
طالبی با بیان اینکه انقلاب نقش مهمی در مشارکت مردمی داشته است، تصریح کرد: از آنجا که انقلاب اسلامی از همان گام نخست مردم سالار بود، حمایت از سازمان‌های مردم نهاد را در یکی از اولویت‌های خود قرار داد و حمایت شوراها و تشکل‌های مردمی در دستور کار دولت بوده است هر چند در هر دوره این حمایت دارای فراز و فرودهایی نیز بوده است.
وی با اشاره به حمایت‌های دولت از سمن‌ها گفت: همکاری و مساعدت برای ایجاد این سازمان‌ها از اواسط دهه ۷۰ آغاز شد و این باور وجود داشت که حمایت از تشکل‌های جوانان باعث می‌شود در آینده‌ای نه چندان دور کشور سرمایه‌ای بزرگتر از نفت و گاز داشته باشد و این حمایت تضمین کننده آینده کشور است.
استاندار یزد ادامه داد: سمن‌ها پیوند جوانان مطالبه گر است و علاوه بر آن محفلی برای شناسایی و پرورش جوانانی است که بار اصلی پیشرفت و سعادت کشور هستند.
وی با اشاره به موفقیت جوانان در مقام‌ و منصب‌ها اظهار کرد: هر کجا به جوانان اعتماد شده است جواب گرفتیم و موفقیت آمیز بوده است و در دولت تدبیر و امید نیز تاکید زیادی بر استفاده جوانان شد اما مشکلات اقتصادی مانعی برای پیشرفت هر چه بیش این امر شد اما با این وجود پرداختن به جوانان فراموش نشده است.
طالبی خاطر نشان کرد: علاوه بر مسئولان که برای جوانان سعی و تلاش می‌کنند خود جوانان نیز مشتاق و تلاشگر هستند اما در این راستا باید گفت‌وگوی بین نسلی انجام شود تا این نسل از تجربیات نسل قبل استفاده کند.

کد خبر 383672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.