مدیرعامل پدیده شاندیز محکوم به‌حبس ابد/ دوران ماه‌عسل در وزارت بهداشت تمام‌ شد

ورود مجلس به شهریه های ۳۵ میلیونی مدارس لاکچری، نمکی: دوران ماه عسل در وزارت بهداشت تمام شد، کشف ۲۰۰ کیلوگرم تریاک در خاتم، زمان الزام استفاده از کارت های سوخت، محکومیت مدیرعامل پدیده شاندیز و دستگیری مردی که همسرش را با بند کفش به قتل رساند عنوان خبرهای بسته اجتماعی امروز ایمنا است.

 به گزارش خبرنگار ایمنا، مردی که همسرش را با بند کفش در انزلی کشته بود با تلاش ماموران نیروی انتظامی دستگیر شد. سرهنگ مجید حسینی فرمانده انتظامی شهرستان بندرانزلی گفت: مردی که همسر ۳۲ ساله اش را دراین شهرستان با بند کفش به قتل رسانده بود در کمتر از ۱۴ساعت از وقوع قتل به دام پلیس افتاد.

وی با اشاره به این درگیری خانوادگی، افزود: این درگیری زن و شوهری منجربه کشته شدن زن و فرار شوهر شد.

سرهنگ مجید حسینی با بیان اینکه، متهم انگیزه قتل را اختلاف خانوادگی شدید با همسرش عنوان کردو تصریح کرد: قاتل اعتراف کرد پس از درگیری لفظی و فیزیکی، همسرش تصمیم به خروج از خانه را می‌گیرد و پس از بی نتیجه ماندن تلاش هایش برای ممانعت از خروج زن، از شدت عصبانیت با بند کفش همسر خود را خفه کرده است.

محکومیت مدیرعامل پدیده شاندیز به حبس ابد

محسن پهلون مدیرعامل ۴۸ ساله شرکت پدیده شاندیز به حبس ابد محکوم شد.  جرم وی " اخلال در نظام اقتصادی و مشارکت در کلاهبرداری" عنوان شده است.

دی ماه سال ۹۳ مقامات قضایی مشهد اعلام کردند که فروش سهام پدیده شاندیز ممنوع و دفاتر فروش سهام آن پلمب شده اند.

به دنبال طرح اتهامات در خصوص تغییر کاربری اراضی و نحوه معاملات سهام این شرکت، تعداد زیادی از سهام داران شرکت پدیده شاندیز کوشیدند تا سهام خود را بفروشند.

استخدام ۱۰هزار پرستار قطعی شد

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: امسال قول استخدام ۲۰ هزار پرستار داده شده که برای ۶ ماه اول سال مجوز استخدام ۱۰ هزار نفر صادر شده است.

حیدرعلی عابدی با اشاره به اینکه درصدد هستیم با برنامه‌ریزی در سطح‌بندی خدمات در راستای صرفه‌جویی هزینه‌ها اقداماتی انجام دهیم، تصریح کرد: بحث مالیات پزشکان از جمله مواردی است که بیشتر در رسانه‌ها مورد توجه قرار گرفته و در خصوص آن مصاحبه‌های متعددی منتشر شده است.

وی با بیان اینکه پزشکانی که تا سقف ۳۲۰ میلیون تومان گردش مالی داشته باشند، نیازی به ارائه اظهارنامه مالیاتی ندارند، گفت: رفتار برخی از پزشکان در جمع‌آوری دستگاه‌های کارتخوان خوب نبود، چرا که در بحث تعیین میزان مالیات پزشکان، تنها اظهارنامه مالیاتی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بیشتر قربانیان غرق‌شدگی در رودخانه با فنون شنا آشنا بودند

مسئول تیم غواصی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: بیشترین قربانی غرق شدگی در رودخانه ها و آب های جریان دار مربوط به افرادی است که با فنون شنا آشنا بودند.

ابوالفضل احمدی در خصوص غرق شدگی در کانال‌های آب و استخرهای کشاورزی، اظهار کرد: باتوجه به شیب دار و لیز بودن کناره‌های کانال و استخرهای کشاورزی، امکان خروج شخص سخت و منجر به افتادن در آب و خفگی می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین قربانی غرق شدگی در رودخانه‌ها و آب‌های جریان دار مربوط به افرادی است که با فنون شنا آشنا بودند، گفت: این افراد به دلیل جریان آب و عدم کنترل و تعادل دچار حادثه می‌شوند.

۸.۵ میلیون لیتر قاچاق روزانه سوخت در کشور

به گفته علی مویدی قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر براساس برآوردها روزانه بیش از ۸.۵ میلیون لیتر قاچاق سوخت در کشور انجام می شود که بیشتر از مرزهای شرقی کشور است. به گفته وی بزودی در راستای سیاست های کلان کشور کارت های سوخت دوباره فعالسازی و اجرایی می شوند.

ورود مجلس به شهریه های ۳۵میلیونی مدارس

سیدمحمدجواد ابطحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ‌شورای ‌اسلامی درباره شهریه‌های میلیون‌ی مدارس گفت: بنا داریم به صورت جدی با ماموریت کمیسیون آموزش به این موضوع ورود کنیم؛ چراکه معنا ندارد شهریه ۳۵ میلیونی از سوی مدارس لاکچری از والدین دانش‌آموز دریافت شود.

وی افزود: نکته جالب آن است که چیزی از این شهریه‌های سنگین و میلیونی به معلم تعلق نمی‌گیرد و معلمان حق‌التدریس فقط حقوق‌های ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان خود را می‌گیرند و بیشترین سود به مدیر مدرسه و هیات امنا تعلق دارد.

ابطحی خاطرنشان‌ کرد:‌ تعداد دانش‌آموزان برخی مدارس در یک مقطع کم و در حدود ۳۰ تا ۵۰ نفر هستند که شهریه دریافتی از آنها ۲ میلیون‌ یا ۳ میلیون‌ تومان است‌، اما برخی مدارس غیرانتفاعی و هیات امنایی جمعیت ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفره دارند که شهریه‌های آنها بین ۲۵ تا ۳۵ میلیون‌ تومان است که حکایت از گردش مالی میلیاردی دارد.

وی افزود: با وجود شهریه‌های میلیونی و مدارس لاکچری، معلمان حق‌التدریس در این مدارس به هیچ عنوان  امنیت شغلی ندارند.

وزیر بهداشت: دوران ماه عسل در وزارت بهداشت تمام شد

وزیر بهداشت گفت : رسیدگی به بیماران خاص و سخت نیز جزو برنامه‌های ما است، برخی از این بیماران خاص سو استفاده می‌کنند و برای گروهی دکان بازکرده است که بیت‌المال هدر رود.

نمکی گفت: در آینده نیازمندی ما به تخت‌های بیمارستانی کاهش پیدا خواهد کرد، این کار با جیب خالی انجام شد، برخی فکر می‌کردند که من به سازمان برنامه می‌روم کلید خزانه را به من می‌دهند. ما با ۲۰ هزار میلیارد تومان کسری وارد سال ۹۸ شدیم، همت دانشگاه‌ها باعث شکل گرفتن کمپین فشار خون و پرونده الکترونیک سلامت شد.

وزیر بهداشت گفت: دوران ماه عسل در وزارت بهداشت تمام شد، در سال سختی قرار داریم و باید به بخش خصوصی اتکای بیشتری داشته باشیم.اگر دانشگاهی بخواهد از منابع دولت استفاده کند باید به این منابع توجه لازم را داشته باشند. ما روی سلامت مردم به دلیل کمبود منابع خطر نمی‌کنیم. دوران منابع زیاد سپری شده است و باید با برنامه‌ریزی به سمت مدیریت منابع حرکت کنیم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: در عرصه بهداشت گرفتار بیماری واگیر و غیرواگیر هستیم، سالک در شرق اصفهان گرفتارمان می‌کند و نمی‌توانیم بگوییم از شر بیماری واگیردار خلاص شدیم باید به هر دو مدل بیماری بپردازیم و برایشان راه حل پیدا کنیم.

سعید نمکی افزود: ۱۴ تولد در شیعه داریم و ۱۳ وفات، باید فضای غم‌انگیز را شکست و از ظرفیت رسانه استفاده کرد، افسردگی عامل خودکشی و خشونت‌های اجتماعی است که رفع آن نیازمند همکاری بین بخشی است.

زمان الزام استفاده از کارت سوخت مشخص شد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس با بیان اینکه از تاریخ بیستم مرداد ماه استفاده از کارت سوخت شخصی در جایگاه‌های عرضه سوخت الزامی می‌شود گفت: لازم است شهروندان قبل از این تاریخ کارت سوخت شخصی خود را آزمایش و حداقل یک بار با آن سوختگیری کنند تا در تاریخ یاد شده با مشکل مواجه نباشند.

امیر بنی کریمی گفت: سوختگیری با کارت شخصی در قالب اجرای مصوبات دولت و مجلس شورای اسلامی و با توجه به برنامه عرضه بنزین با استفاده از کارت هوشمند است که در مرداد ماه سال جاری استفاده از کارت سوخت شخصی الزامی می‌شود و هدف اصلی استفاده از کارت سوخت شخصی, نظارت و مدیریت بر مصرف بنزین و جلوگیری از سو استفاده از کارت‌های سوخت است.

قاتل شیرمحمدعلی به قصاص محکوم شد

محاکمه قاتلان زندانی سیاسی به نام شیرمحمدعلی که در سطح رسانه های خارجی جنجالی به پا کرده بود نیز در هفته گذشته به ایستگاه صدور حکم رسید و عامل اصلی قتل به قصاص نفس و همدستش به اتهام معاونت در قتل به ۱۵ سال زندان محکوم شدند.

کشف ۲۰۰ کیلو تریاک دریک عملیات مشترک

۲۰۰کیلو تریاک توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر استان یزد و فرماندهی انتظامی تهران بزرگ کشف شد.

سرهنگ علی افخمی سرپرست پلیس مبارزه با موادمخدر استان یزد اظهار کرد: با رصد اطلاعاتی ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر تهران، پیرامون فعالیت اعضای یک باند تهیه، حمل و توزیع مواد مخدر مشخص شد، عوامل این باند درصدد حمل یک محموله موادمخدر از استان های جنوب شرقی به استان های مرکزی کشور هستند.

این مقام انتظامی گفت: با هماهنگی و همکاری با ماموران تهران بزرگ در عملیاتی مشترک یک سواری "پژو" که از قبل شناسایی شده بود در شهرستان "خاتم" متوقف و ۲ قاچاقچی نیز دستگیر شدند.

سرپرست پلیس مبارزه با موادمخدر استان با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۲۰۰کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد، اضافه کرد: با اشرافیت کامل پلیس، قاچاقچیان رصد و زیر چتر اطلاعاتی اجازه جولان به هیچ یک از عوامل تهیه و توزیع مواد مخدر نخواهیم داد.

هر سیب ۱۰۰ میلیون باکتری دارد

بررسی جدید پژوهشگران اتریشی نشان می‌دهد که هر سیب، سکونتگاه حدود ۱۰۰ میلیون باکتری است.

پژوهش جدیدی که در "دانشگاه صنعتی گراتس"(TU Graz) اتریش انجام شده، نشان می‌دهد که سیب علاوه بر فیبر اضافی، فلاونوئیدها و طعم خوب، باکتری‌هایی دارد که ۱۰ برابر بیشتر از باکتری‌های موجود در میوه‌های دیگر هستند. مفید یا مضر بودن این باکتری‌ها، بستگی به محیطی دارد که سیب در آن پرورش می‌یابد.

این پژوهش جدید نشان می‌دهد سیب‌های ارگانیک، سکونت‌گاه انواع بیشتری از باکتری‌ها هستند و همین موضوع موجب می‌شود که این سیب‌ها سالم‌تر و خوش‌طعم‌تر از سیب‌های دیگر باشند.

پروفسور "گابریل برگ"(Gabriele Berg)، استاد دانشگاه گراتس و از نویسندگان این پژوهش گفت: باکتری‌ها، قارچ‌ها و ویروس‌هایی که در غذا وجود دارند، در روده ساکن می‌شوند. پختن غذا، بیشتر این موجودات را از بین می‌برد؛ در نتیجه میوه‌ها و سبزیجات خام، منابع مهمی از آنها به شمار می‌روند.

دانشمندان با بررسی ترکیبات هر سیب، به این نتیجه رسیدند که یک سیب معمولی، تقریبا ۲۴۰ گرم باکتری که معادل ۱۰۰ میلیون باکتری است، در بر دارد. بیشترین مقدار باکتری‌های یک سیب، در دانه‌های آن است؛ در نتیجه نادیده گرفتن دانه‌ها کار درستی نیست زیرا در این صورت، نزدیک به ۱۰ میلیون باکتری حذف می‌شوند.

این پژوهش نشان داد تعداد گروه خاصی از باکتری‌ها که بر سلامتی اثر می‌گذارند، در سیب‌های ارگانیک بیشتر است.

کد خبر 383663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.