دولت تدبیر و امید از سمن‌ها حمایت می‌کند

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: تعداد سمن‌های کشور در شش سال گذشته به حد مطلوبی رسیده و گام بعدی توانمدسازی این نهادها است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سجاد سالک ظهر امروز (پنجشنبه) در اختتامیه همایش سه روزه سازمان‌های مردم نهاد جوانان در گام دوم انقلاب، اظهار کرد: وزارت ورزش و جوانان کارگاه‌های توانمند سازی متعددی برگزار می‌کند که در آن نماینده‌های تمام استان‌ها دعوت می‌شوند.

وی در خصوص برگزاری این کارگاه در اصفهان تصریح کرد: برگزاری این برنامه با سازمان‌های مردم نهاد بوده است که اقدامات خوب و مثبتی در برگزاری همایش‌های مختلف داشته اند و این در حالی است که برای این همایش ریالی بودجه از وزارت ورزش و جوانان نگرفته اند.

مدیر مشکارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان افزود: نگرفتن بودجه یکی از کارهای ارزشمند سازمان‌های مردم نهاد است که منتظر بودجه و اعتبارات نمی‌مانند و براز خوشحالی می‌کنم سمن‌های استان اصفهان بدون بودجه موفق به برگزاری این همایش شدند.

وی با اشاره به توسعه سمن‌ها در سال‌های اخیر ادامه‌داد: در سال ۹۲ در ایران ۱۰۰ سمن وجود داشت اما در سال گذشته این آمار به ۲۵۰۰ سمن رسید و این بدان معناست که از لحاظ کمی مشکلی نداریم و از این جهت وارد بحث کیفی شدیم به همین دلیل برای سال جاری هفت کارگاه برنامه ریزی شده است که دوتای آن برگزار شد که در آن قصد داریم بحث دانش افزایی را پیگیری کنیم.

سالک با بیان اینکه سمن‌ها اعتبار سنحجی می‌شوند، اضافه کرد: در سال جاری قصد داریم این سمن‌ها را کیفی سنجی، اعتبار سنجی و دسته بندی کنیم و بودجه تخصیص دهیم که این اتفاق در استان قزوین و سمنان آغاز شده است و تا پایان سال کل سازمان‌های مردم نهاد ارزیابی خواهد شد.

وی با اشاره به مزایای اعتبار سنجی سمن‌ها گفت: این ارزیابی باعث خواهد شد سازمان‌های قوی تر شناسایی شود و ما از آنها استفاده کنیم و سازمان‌های راکد نیز شناسایی شود.

مدیر کل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان از برگزاری کارگاه‌های امداد و نجات برای جوانان خبر داد و اظهار کرد: در راستای توانمند سازی جوانان ابتدای شهریور ماه سال جاری کارگاه امداد و نجات برگزار می‌شود تا در مواقع بحرانی از پتانسیل این جوانان استفاده شود.

وی با اشاره به حمایت دولت از سمن‌ها اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید فضاهای خوبی برای نقش آفرینی جوانان ایجاد شد و از این حمایت‌ها نمی‌توان چشم پوشی کرد و از فضا و فرصت‌هایی که طی شش سال گذشته در اختیار سازمان‌های مردم نهاد گذاشته شده دفاع می‌کنم.

سالک با بیان اینکه راه توسعه کشور از تشکل‌ها می‌گذرد، اظهار کرد: اگر ما به تشکل‌ها فرصت دهیم پاکسازی مدیریتی انجام می‌شود و نیز این تشکل‌ها باعث می‌شود افراد اطلاعات خوبی به دست آورند و نیز در کنار هم دیگر با کمترین امکانات در مسیر توسعه کشور قدم بردارند و به توسعه کشور کمک کنند.

وی تاکید کرد: توسعه کشور راهی ندارد جز راه سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌ها  همانطور که در هر کجای جهان، توسعه با نهادها شکل می‌گیرد و این نهادها باید فرصتی باشد برای جوانان با هر فکر و عقیده و مذهبی که بتوانند برای کشور قدم بردارند.

کد خبر 383659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.