ذوب‌آهن زیر ذره‌بین محیط‌زیست

لنجان_رییس اداره محیط زیست لنجان گفت: کارخانه ذوب آهن باوجود انجام بعضی اقدامات در راستای کاهش و یا رفع آلودگی همچنان از نظر اداره حفاظت محیط‌زیست مجموعه‌ای آلاینده به شمار می‌آید و این مسئله نشان‌دهند آن است که اقدامات انجام شده از سوی این مجموعه تولید فولاد کافی نبوده است.

فاطمه محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان با بیان اینکه هر واحد صنعتی که سبب انتشار کوچک‌ترین آلایندگی در محیط زیست شود موظف است برای رفع آن اقدام کند، اظهار کرد: حفظ سلامت مردم در مناطق صنعتی  همواره جزو اولویت‌های محیط زیست بوده بر همین اساس کارشناسان این اداره به دلیل صنعتی بودن شهرستان به‌صورت جدی پیگیر هرگونه آلایندگی صنایع هستند.

وی افزود: کارخانه ذوب آهن باوجود انجام بعضی اقدامات در راستای کاهش و یا رفع آلودگی همچنان از نظر اداره حفاظت محیط‌زیست مجموعه‌ای آلاینده به شمار می‌آید و این مسئله نشان‌دهند آن است که اقدامات انجام شده از سوی این مجموعه تولید فولاد کافی نبوده است.

رییس اداره محیط زیست لنجان تصریح کرد: البته کارخانه ذوب‌آهن در زمینه آلودگی آب اقدامات خوبی انجام داده و با نمونه‌برداری‌های دوره‌ای انجام شده این مسئله مورد تایید قرار گرفته است، اما نباید فراموش کرد این کارخانه تا رفع کامل آلودگی از نظر این سازمان آلاینده محسوب می‌شود.

محمدی ادامه داد: کارخانه ذوب‌آهن باید مشکلات زیست‌محیطی خود را در قالب طرحی جامع رفع و برنامه زمانبندی در این خصوص ارایه کند.

وی با بیان اینکه هر واحدی که فعالیت آن توام با آلودگی باشد تا رفع آلودگی مورد پیگرد قضایی قرار می گیرد، اضافه کرد:  با توجه به اینکه اقدامات انجام شده توسط این کارخانه در راستای رفع آلودگی‌ها کافی نبوده و در بعضی از قسمت‌های خط تولید خروجی‌ها به استانداردهای زیست‌محیطی نرسیده است، براساس قانون هوای پاک و دستورالعمل‌های سازمانی، آبان‌ماه سال گذشته اداره محیط زیست شهرستان اقدام به طرح دعوی در دادگستری لنجان علیه ذوب آهن کرد.

رییس اداره محیط زیست لنجان عنوان کرد: علاوه بر واحد کک‌سازی در بعضی قسمت‌های کارخانه ذوب آهن نیز مشکلات زیست‌محیطی وجود دارد. البته همه مشکلات موجود در یک حد و اندازه نیست و میزان آلایندگی ها متفاوت است که برحسب اهمیت و میزان آلودگی باید اقدامات لازم جهت رفع آن‌ها با الویت‌بندی انجام شود.

محمدی با ارزیابی اقدامات یکسال گذشته کارخانه ذوب‌آهن گفت: این مجموعه صنعتی به طور مستمر مورد بررسی و بازدیدهای کارشناسی قرار گرفته و جهت رفع آلودگی نیاز است که بعضی پروژه‌های زیست‌محیطی جدید برای آن تعریف و اجرا شود.

وی تأکید کرد: مسئولان اداره محیط زیست استان و شهرستان به‌طور جدی پیگیر رفع مشکل زیست‌محیطی کارخانه ذوب‌آهن هستند و این صنعت باید بپذیرد هزینه کردن برای اجرای پروژه‌هایی برای رفع آلودگی در واقع هزینه برای توسعه پایدار است.

کد خبر 383651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.