اصفهان رتبه نخست کشور در اجرای طرح‌های ثبتی را دارد

لنجان_مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان گفت: این استان جایگاه نخست کشور در اجرای طرح‌های نوین ثبتی را دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، علی بهبهانی در آیین کلنگ‌زنی اداره ثبت اسناد و املاک بخش باغبهادران رسالت اصلی سازمان ثبت اسناد و املاک را تثبیت حقوق مالکانه اشخاص حقیقی و حقوقی دانست و اظهار کرد: امروزه ۸۵ درصد از خدمات ثبت اسناد و بایگانی پرونده‌ها به‌صورت الکترونیکی است تا امنیت بیشتری داشته باشد و مردم به سادگی قادر به انجام و پیگیری امور خود باشند.

وی ادامه داد: در زمان جنگ تحمیلی کشور با مشکلاتی از جمله در زمینه اسناد مالکیت مواجه شد، اما الکترونیکی شدن پرونده‌ها سبب می‌شود چنانچه اتفاق یا بحرانی رخ داد در کمترین زمان اطلاعات بازسازی شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان تصریح کرد: اصفهان به عنوان نخستین استان کشور بود که موفق به اجرای طرح آرشیو الکترونیکی پرونده‌های ثبتی شد و این اقدام باعث حذف ۶۰ درصد گردشکار دستی شده است.

بهبهانی خاطرنشان کرد: طرح پستی اسناد بود که سبب کاستن از مراجعات بی‌مورد متقاضیان به واحدهای ثبتی و سفرهای اضافه درون‌شهری شد نیز برای نخستین بار در اصفهان اجرا شد.

وی اضافه کرد: با اجرای طرح پستی کردن اسناد رسمی، دیگر نیازی به مراجعه حضوری مردم به واحدهای ثبتی برای پیگیری تقاضا و مراحل صدور سند مالکیت نیست.

 مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان عنوان کرد: طرح نظارت تلفنی و ارزیابی نیز اجرایی شد تا روند کار مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

بهبهانی اظهار کرد: تاکنون بالغ بر ۱۰ هزار تماس تلفنی با ثبت اسناد و املاک استان انجام شده و شمار زیادی از مردم از کیفیت خدمات دهی این حوزه اعلام رضایت کرده‌اند.

وی گفت: اجرای این طرح‌ها باعث شد سالانه از سه میلیون مراجعات مردمی به دفتر و ادارات ثبتی کاسته و شمار اسناد مالکیت از ۱۴ هزار جلد به ۳۴ هزار جلد افزایش یابد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان با بیان اینکه برای نخستین‌بار در کشور طرح پیشخوان در این استان اجرا شد، تصریح کرد: اجرای این طرح سبب کاهش ۷۰ درصد مراجعات مردمی به مراجع ثبتی شده است.

بهبهانی با بیان اینکه وجود نواقص در قانون ثبت باعث شده مشکلات متعددی برای مردم جهت دریافت سند مالکیت بوجود آید، تاکید کرد: اصفهان تنها استانی است که پنج پروژه فعال عمرانی ثبتی در آن در دست اجرا است.

کد خبر 383650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.