فراگیری"ایده‌پردازی" در یک روز

داریوش ذوالفقاری راد، کارشناس برنامه‌ریزی توسعه در خصوص کارگاه یک روزه خلق ایده و ایده‌پردازی گفت: اگرچه خاستگاه بخشی از این خوش فکری‌ها و ایده پردازی‌های مؤثر در افراد، ذاتی است، اما به مرور زمان پژوهشگران و کارشناسان، تکنیک‌هایی ارائه کرده‌اند که به وسیله آن‌ها، فرد می‌تواند انسان ایده‌پردازی شود.

به گزارش ایمنا، داریوش ذوالفقاری راد، رمز موفقیت در کار را اینگونه بیان کرد: سرچشمه بسیاری از موفقیت‌های کارآفرینان، کاشفان، مخترعان و انسان‌های موفق، خلق یک ایده مطلوب و به دنبال آن اجرایی‌کردن آن ایده بوده است. هم اکنون رشته‌ای خاصی تحت عنوان ایده‌پردازی در دانشگاه‌های ایران وجود ندارد، این در حالی است که فراگیری ایده‌پردازی و تفکر خلاق، زمینه توسعه و پشرفت دیگر علوم بوده و هست.

مدرس کارگاه خلق ایده و ایده‌پردازی درخصوص ایده‌پردازی تصریح کرد: ماحصل تکنیک‌های ایده‌پردازی، بسیار کاربردی و مفید است که در علوم پایه و رشته‌های مهندسی منجر به اکتشاف و اختراع می‌شود و در بازار و بنگاه‌های اقتصادی باعث کارآفرینی و تولید ثروت می‌گردد. حتی در خانه، یک خانم خانه دار با فراگیری این تکنیک‌ها می‌تواند از یکنواختی زندگی بکاهد و شادی و نشاط را به نهاد خانواده تزریق کند.

ذوالفقاری راد با بیان اینکه ایده‌پردازی می‌تواند ذاتی باشد، گفت: برخی افراد به دلیل دارا بودن ضریب هوشی بالا، انسان‌های ایده پرداز بالقوه‌ای هستند که همه‌ ما، آن‌ها را به عنوان انسان‌های خوش فکر می‌شناسیم. به طور مثال، بعضی کودکان و نوجوانان در دوران تحصیل انشاهای خوبی می‌نویسند، یا نقاشی‌های خلاقانه می‌کشند و در بین خانواده‌ها نیز افرادی هستند که همه، آن‌ها را به عنوان انسان خوش ذوق و خوش فکر می‌شناسند. همچنین در دنیای تکنولوژیکی و دیجیتالی امروز، کم نیستند جوانان پرشور و با استعدادی که با برپایی مجموعه‌های دانشی نوپا، دست به ابداعات و نوآوری‌های بدیع می‌زنند.

وی در مورد تکنیک‌های ایده پردازی اینگونه توضیح داد: اگرچه خاستگاه بخشی از این خوش فکری‌ها و ایده پردازی‌های مؤثر در افراد ذاتی است، اما به مرور زمان پژوهشگران و کارشناسان، تکنیک‌هایی ارائه کرده‌اند که به وسیله‌ی این تکنیک‌ها شخص می‌تواند انسان ایده پردازی شود. فراگیری این تکنیک‌ها منجر به خلق ایده‌های بدیع و نوآورانه خواهد شد تا جایی که آفرینش یک ایده می‌تواند آینده را به نفع ما عوض کند.

مدرس کارگاه خلق ایده و ایده‌پردازی در مورد جزییات کارگاه توضیح داد: به همین منظور مدرسه‌ای یک روزه با عنوان"خلق ایده و ایده پردازی" از خانه تا کارخانه در محل دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان برگزار خواهد شد. در این مدرسه‌ یک روزه، چالشی ایجاد می‌کنیم که هر فرد در هر شرایط با توجه به امکانات موجود خود بتواند برنامه‌ریزی کند و با روش‌های خلاقانه به بهترین نتیجه برسد. از نوجوان حدود ۱۵ ساله تا پیرمرد ۸۰ ساله می‌تواند از این مدرسه یک روزه استفاده کند و از منظری نو به دنیا بنگرد.

کد خبر 383636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.