خسارت ۷۸۰ میلیارد ریالی سرما و تگرگ به کشاورزی کاشان

کاشان_مدیر اداره جهاد کشاورزی کاشان با اشاره به برآورد میزان خسارت‌های وارد شده به بخش کشاورزی این شهرستان در جریان سرمازدگی سال گذشته و سیل و تگرگ فروردین‌ماه امسال، گفت: ۷۸۰ میلیارد ریال خسارت به مزارع و باغات کاشان وارد شده است.

مجید کافی‌زاده در گفت‌وگو با خبر نگار ایمنا از شهرستان کاشان با بیان اینکه سطح زیر کشت گلخانه‌ایی این شهرستان ۲۵ هکتار است، اظهار کرد: مشکلات پیش‌روی سرمایه‌گذاران متقاضی احداث گلخانه بررسی و رفع می‌شود.

وی با بیان اینکه کشت گلخانه‌ایی بستر مناسبی برای اشتغالزایی است، عنوان کرد: ۴۸۰ نفر در ۱۲۱ واحد گلخانه‌ایی این شهرستان مشغول به‌کار هستند که بخش عمده‌ایی از سبزی، خیار، گوجه‌فرنگی و صیفی مورد نیاز کشور را تولید می‌کنند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی کاشان با اشاره به فعالیت واحدهای دامداری در این شهرستان، تصریح کرد: در حال حاضر  ۵۸۶ واحد پرورش بره پروار با ظرفیت ۵۵ هزار ۸۳۲ راس، ۳۰۰ واحد پرورش گوسفند گوشتی با ظرفیت ۷۰ هزار راس، ۴۴۹ واحد صنعتی گاو شیری با ظرفیت شش هزار و ۴۰۰ راس و تولید روزانه ۱۲۰ تن شیر و ۴۱۶ واحد صنعتی پرورش گوساله با ظرفیت ۱۰ هزار راس در این شهرستان فعال است.

کافی‌زاده گفت: علاوه بر تولید چهار هزار و ۸۰۰ تن گوشت مصرفی شهرستان در این واحدها زمینه اشتغال سه هزار نفر فراهم شده است.

وی با اشاره به کشت ۳۹ گونه از محصولات زراعی در پنج هزار و ۶۷۳ هکتار و تولید ۲۳ نوع محصول باغی در ۹ هزار هکتار از باغات این شهرستان، خاطرنشان کرد: باوجود وقوع حوادث پیش‌بینی نشده طبیعی در سال گذشته که منجر به کاهش ۳۰ درصدی  تولیدات بخش باغی و زراعی شهرستان شد، ۲۰هزار خانوار کاشانی با جمعیتی بالغ بر ۵۵ هزار نفر توانستند ۷۳ هزار و ۹۲۷ تن انواع محصولات زراعی و ۳۳ هزار تن انواع محصولات باغی را روانه بازار مصرف کنند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی کاشان با اشاره به برآورد میزان خسارت‌های وارد شده به بخش کشاورزی شهرستان در جریان سرمازدگی سال گذشته و سیل و تگرگ فروردین‌ماه امسال، اظهار کرد: ۷۸۰  میلیارد ریال خسارت به مزارع و باغات شهرستان کاشان وارد شده است.

کد خبر 383631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.