تحقق شهر دوستدار کودک به حضور کودکان و نوجوانان نیاز دارد

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هدف ما در کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای شهر اصفهان این است که اصفهان را به قطب فرهنگی کودک و نوجوان تبدیل کنیم که برای تحقق آن باید از حضور مؤثر کودکان و نوجوانان بهره‌مند شویم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن در حاشیه ششمین برنامه ایده کاپ با محوریت نوجوانان با بیان اینکه نوجوانان آینده سازان جامعه هستند، اظهار کرد: باعث خوشحالی است که در برنامه ایده کاپ شاهد ورود فکری نوجوانان تا این اندازه در مسائل شهری بودیم و شاید قابل باور نباشد که این عزیزان تا چه اندازه به مسائل ریز شهری توجه دارند و می توانند در حل مشکلات شهری تاثیرگذار باشند.

وی افزود: احساس می کنم که ذهن ها در سنین بالا بسته شده و تاحدی کلیشه ای است و یکسری مباحث از قبل در ذهن ها وجود دارد ولی نوجوانان ذهن پویا و فعالی دارند و راه های خیلی جالبی را برای حل مسائل ارائه می کنند که حتی گاهی این راه های خلاقانه به ذهن یک فرد باتجربه هم نرسیده و چه خوب است که از ایده های خلاقانه نوجوانان استفاده شود چرا که با نگاه بازتری به مسائل می اندیشند و با روش های ساده برای حل مسائل ایده می دهند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه هدف ما در کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای شهر اصفهان این است که در آینده ای نه چندان دور اصفهان را به قطب فرهنگی کودک و نوجوان تبدیل کنیم، ادامه داد: برای تحقق این منظور باید از حضور کودکان و نوجوانان بهره مند شده و نیازهای واقعی آنها را جویا شویم و آنها را در برنامه های مختلف فرهنگی و هنری شهر خلاق و پویا دخیل کنیم.

روشن خاطرنشان کرد: ما با حضور مؤثر کودکان و نوجوانان به هدف نهایی خود که تبدیل اصفهان به قطب فرهنگی کودک و نوجوان است، دست خواهیم یافت؛ ضمن اینکه رسیدن به این هدف به همکاری همه ارگان ها و نهادهای دولتی و خصوصی نیاز دارد و برای اینکه اصفهان به عنوان شهر دوستدار کودک به شهری خلاق و فعال و پویا تبدیل شود نیازمند حضور مؤثر کودکان و نوجوانان در تمامی برنامه های شهری است.

گفتنی است؛ ایده های نوجوانان برای شهر در ششمین برنامه "ایده کاپ" به میزبانی مدیریت پژوهش، خلاقیت و فناروی های نوین و با همکاری خانه نوجوان سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان روز پنجشنبه دوم مرداد در کتابخانه مرکزی ارائه و شنیده شد.

کد خبر 383624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.