پیشرفت فیزیکی ۸۷ درصدی خط یک قطار شهری

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه از پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۷ درصدی خط یک قطار شهری تبریز خبر داد.

به گزارش ایمنا، مصطفی مولوی اظهار کرد: در حال حاضر فازهای یک، دو و سه خط یک قطار شهری به ترتیب ۹۹.۶۶ درصد، ۹۴.۴۶ و ۷۵.۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی مجموع اعتبارات خط یک مترو را تاکنون ۲۰ هزار و ۸۸۶ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: مجموع هزینه‌های اجرایی باقیمانده جهت اتمام خط یک، مبلغی در حدود ۱۲ هزار و ۹۳۸ میلیارد ریال است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه با اشاره به مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در طول سه ماهه نخست سال جاری، تصریح کرد: آغاز و اتمام داکت‌گذاری مسیر تونل شمالی و جنوبی از ایستگاه میدان کهن (شماره ۱۲) تا ایستگاه نور (شماره ۱۸) به همراه تمامی کارهای مربوطه از جمله انتقال و نصب داکت‌ها، تولید و نصب زیرسری‌های داخل داکت‌ها، رگلاژ و تنظیم داکت‌های مسیر، بتن‌ریزی پشت داکت‌ها و ...، اجرای بتن پرکننده و ریل‌گذاری داخل ایستگاه‌های قونقا (شماره ۱۳)، خیام (شماره ۱۴) به همراه تکمیل باقیمانده ریل‌گذاری داخل ایستگاه لاله (شماره  ۱۵)، خرید باقیمانده تجهیزات و مصالح جوش ریل‌های مسیر، احداث سقف اول ایستگاه خیام (شماره ۱۴)، اتمام حفاری DWP دیواترینگ پست ایستگاه خیام (شماره ۱۴)، قونقا (شماره ۱۳)، لاله (شماره ۱۵) و آغاز حفاری ورودی جنوب غربی ایستگاه میدان امام حسین(ع) (شماره ۱۶) از جمله اقداماتی است که در این مدت عملیاتی شده است.

وی با اشاره به موانع و مشکلات احتمالی پروژه، ادامه داد: پیش‌بینی نکردن اعتبارات کافی در بودجه‌های سنواتی، نبود تخصیص به موقع و کامل اعتبارات پیش‌بینی شده در بودجه‌های سنواتی، تبدیل اسناد خزانه اسلامی (تخصیص دولت) و تهاتر ملکی (تخصیص شهرداری) به ابزارهای مالی غالب در تامین اعتبارات، مشکلات ناشی از اعمال تحریم‌های بین‌المللی، رکود حاکم بر صنعت ساختمان و استقبال نکردن سرمایه‌گذاران از پروژه‌های مشارکتی، مشکل تامین ارز خریدهای خارجی و ... از جمله موانعی است که با آن روبه‌رو هستیم.

مولوی با اشاره به وضعیت پیشرفت کلان‌پروژه خط ۲ قطار شهری تبریز، افزود: تاکنون خط دو قطار شهری نیز با پیشرفت درصدی ۱۴.۹۴روبه‌رو بوده است و برای این خط اعتبار پنج هزار و ۸۸۴ میلیارد ریال تزریق شده است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه با اشاره به بازنگری در کریدور خط ۳ (مهندسی ارزش)، اظهار کرد: کاهش هزینه‌های ساخت و بهره‌برداری با کاهش طول خط و تعداد ناوگان، لزوم عبور خط مترو از منطقه مرکز شهر به عنوان مرکز تولید و جذب سفر، وجود تغییرات در شبکه ترافیکی، نیاز به بازبینی و بهینه‌سازی مدل‌ها و ... از جمله دلایل تغییر کریدور خط سه قطار شهری تبریز است.

کد خبر 383609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.