تکمیل ساماندهی معابر بافت تاریخی گذر چهارسوق تا پایان مردادماه

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان گفت: ساماندهی معابر بافت تاریخی گذر چهارسوق حدفاصل خیابان سنگتراش‌ها تا خیابان خاقانی به پیمانکاری سازمان نوسازی و بهسازی پایان مردادماه سال‌جاری تکمیل می‌شود.

احمد رضایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: طول پروژه گذر چهار سوق۴۵۰ متر با عرض متغیر هفت تا ۱۰ متر و کل پروژه سه هزار و ۹۵۰ متر است که ساماندهی آن از تاریخ ۲۶ آذرماه سال گذشته آغاز شده است.

مدیرمنطقه پنج شهرداری اصفهان از پیشرفت ۸۸  درصدی ساماندهی بافت تاریخی گذر چهار سوق خبرداد و خاطرنشان کرد: پیش بینی میشود تا پایان مردادماه سال جاری پروژه ساماندهی بافت تاریخی گذر چهارسوق تکمیل و در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

وی اظهار کرد: برای ساماندهی گذر چهارسوق اقداماتی همچون خاکبرداری، خاک‌ریزی، بتن‌ریزی و سنگ فرش، پیاده روسازی، جدول‌گذاری، لوله‌گذاری و احیاء کانال دفع آبهای سطحی این معبر و همچنین پیش بینی برای غلاف‌گذاری آبیاری فضای سبز باغچه گل‌های ایجاده انجام شد.

رضایی با بیان اینکه محله سنگ‌تراش‌ها یکی از قدیمی‌ترین محلات جلفا است که این محدوده به لحاظ تعداد سکنه مهم ترین بخش محله جلفا به شمار می رود، گفت: در این محله ۱۳ کلیسای ارزشمند و تاریخی قدیمی وجود دارد این معبر به لحاظ موقعیت در بافت تاریخی و گردشگری قرار گرفته و محل تردد گردشگران داخلی و خارجی است.

کد خبر 383605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.