اجرای ۶۴ ویژه برنامه در "محله‌های عمودی" شهر

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از برگزاری ویژه‌ برنامه "محله عمودی" در طول تابستان امسال برای دومین سال پیاپی خبر داد و گفت: این برنامه‌ها تا قبل از ایام محرم ادامه خواهد داشت و از ۶۴ برنامه در نظر گرفته شده تاکنون ۲۵ برنامه اجرا شده است.

مرتضی رشیدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: محله‌های عمودی در واقع کلونی جمعیتی هستند که در دسترس قرار دارند و ما می‌توانیم آموزه‌های فرهنگ شهروندی را در ارتباط مستقیم با مخاطبان خود توسعه دهیم در حالی که با اجرای برنامه‌های فرهنگی در محل مجتمع‌های مسکونی بالای صد واحد از ایجاد ترافیک و دیگر هزینه‌ها برای ساکنان پرشمار این مجموعه‌ها جلوگیری شده و علاوه بر صرفه‌جویی در زمان می‌توان بازخوردی با کیفیت دریافت کرد.

وی تصریح کرد: از طرفی با توجه به اینکه وسعت کلانشهر اصفهان رو به گسترش است و آپارتمان‌نشینی در حال افزایش است می‌توان با شهروندانی که در این ساختمان‌ها زندگی می‌کنند از این طریق ارتباط داشت و بعضی قوانین و مقررات و مسائلی که مربوط به این شیوه از زندگی است را آموزش دهیم.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در مورد جزئیات این برنامه، اظهار کرد: امسال دومین سالی است که این برنامه را اجرا می‌کنیم که بر اساس آن هشت واحد مسکونی در مناطق مختلف شهر انتخاب‌ شده‌اند و در مدت هشت هفته ۶۴ برنامه در مدت دو ماه برای ساکنان آنها اجرا می‌شود که این شامل آموزه‌های اخلاق شهروندی، آتش‌نشانی، بازیافت، اورژانس، فرهنگ رسانه‌ای با همکاری پلیس فتا، فضای سبز و گیاهان آپارتمانی و مواردی از این قبیل است.

وی ادامه داد: تمام آموزه‌ها به‌ صورت متمرکز در مدت این هشت هفته با نگاه جامعه هدف نقطه‌ای ارائه و اجرا می‌شود و مهمتر اینکه با تمام دستگاه‌های درون و برون‌سازمانی شهرداری مرتبط با این برنامه‌ها از جمله آتش‌نشانی، پسماند و فضای سبز به همراه اورژانس و پلیس فتا در تعامل هستیم.

رشیدی تأکید کرد: مدت زمان اجرای هر برنامه دو ساعت است و برای مخاطبان تمام سنین محتوای آموزشی در نظر گرفته‌ شده که جدول این برنامه‌ها به‌صورت واحد توزیع می‌شود و زمان برنامه‌های مخصوص مخاطبان از جمله کودکان، بانوان و عموم ساکنان به همراه روز و ساعت اجرا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کد خبر 383604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.