فرآیند مسئله‌شناسی در تعریف پروژه‌های محرک توسعه بررسی می‌شود

دومین نشست تخصصی"فرآیند مسئله شناسی در تعریف پروژه‌های محرک توسعه در شهرسازی و مدیریت شهری" با حضور «مشهدی‌زاده دهاقانی»، استاد دانشگاه و دکترای برنامه‌ریزی شهری برگزار می‌شود.

سیداحمد حسینی‌نیا، معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از سیاست‌های نوین در توسعه شهری به ­طور عام و در بازآفرینی بافت­‌های نابسامان شهری به طور خاص، به کارگیری اقدامات و پروژه‌­های محرک توسعه با هدف تسریع و تسهیل فرآیند تحول در این بافت‌­ها با بهره‌­گیری از مشارکت و توان اجتماعی ساکنان و استفاده از ظرفیت‌­های محلی است.

وی افزود: اقداماتی نظیر پروژه‌های محرک توسعه، استراتژی­‌های نوین توسعه مجدد شهری است که با وارد کردن عنصری جدید اعم از اقدام طراحانه، سیاست­‌گذاری ‌یا بسترسازی رویداد در بافت شهری منجر به راه‌­اندازی و هدایت توسعه می­‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با بیان اینکه معاونت شهرسازی و معماری براساس طرح مصوب اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان تعریف و تصویب پروژه‌­های محرک توسعه در هریک از مناطق شهرداری را در دستور کار قرار داده است، اظهار کرد: در این راستا، علاوه بر تدوین شیوه­‌نامه تعریف پروژه‌­های محرک توسعه، اولین نشست تخصصی با عنوان "فرآیند طراحی و اجرای موفق پروژه­‌های محرک توسعه" به­ منظور تشریح فرآیند تعریف و اجرای پروژه‌­های محرک توسعه برای مدیران و رؤسای ادارات مناطق شهرداری برگزار شده است.

وی ادامه داد: پروژه‌­های محرک توسعه پیشنهادی و ارائه شده توسط مدیران هر منطقه، در جلسات داوری با حضور اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌­ها و معاونت شهرسازی و معماری در اردیبهشت‌­ماه سال جاری مورد بررسی قرار گرفت و بیانیه هیئت داوران در خصوص پروژه‌های محرک توسعه به مناطق شهرداری اصفهان اعلام شد.

وی خاطرنشان کرد: به منظور تداوم این فرآیند، دومین نشست تخصصی فرآیند مسئله شناسی در تعریف پروژه‌­های محرک توسعه در شهرسازی و مدیریت شهری روز شنبه پنجم مردادماه سال‌جاری در سالن کنفرانس کتابخانه شهرداری اصفهان با حضور مدیران و رؤسای ادارات مناطق ۱۵ گانه شهرداری با سخنرانی «ناصرمشهدی‌زاده دهاقانی»، استاد دانشگاه و دکترای برنامه‌ریزی شهری برگزار می‌شود.

حسینی‌نیا گفت: دومین دوره داوری پروژه‌­های محرک توسعه هر یک از مناطق نیز اواخر تابستان سال جاری برگزار خواهد شد.

کد خبر 383593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.