افزایش حقوق ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی حقوق معلمان

سرپرست وزارت آموزش و پرورش به افزایش مطالبات معلمان در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: رقم این مطالبات امسال به ۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده است و هر سال نیز در حال افزایش است و دولت برای یک بار هم که شده باید این مطالبات را صفر کند تا به سال‌های آینده منتقل نشود.

به گزارش ایمنا، سید جواد حسینی از اجرای طرح رتبه بندی معلمان از نیمه شهریور امسال خبر داد و اظهار کرد:  با اجرای این طرح ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان به دریافتی معلمان افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح شامل همه معلمان خواهد شد، گفت: با اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی که برای اجرای طرح رتبه بندی در نظر گرفته شده است افزایش حقوق معلمان در احکام حقوقی آنان از شهریور اعمال می‌شود.

 سرپرست وزارت آموزش و پرورش از اجرای دو طرح بزرگ برای فرهنگیان خبر داد و افزود: در ۳۱ استان کشور به روش سهام داری­ فرهنگیان ۳۱ هتل اقامتی احداث می‌شود که فرهنگیان در زمین‌های احداثی این هتل‌ها به نسبت به سهمی که دارند سهام دار خواهند شد.

وی گفت: با افتتاح طرح‌های در حال اتمام صندوق ذخیره فرهنگیان سود سهام این صندوق از ۶۲۰ میلیارد تومان فعلی به ۵ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ خواهد رسید.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: ارزش افزوده اموال صندوق ذخیره فرهنگیان برای ۷۰۰ هزار معلم عضو این صندوق محاسبه و پرداخت خواهد شد.

 وی به افزایش مطالبات معلمان در سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: رقم این مطالبات امسال به ۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده است و هر سال نیز در حال افزایش است و دولت برای یک بار هم که شده باید این مطالبات را صفر کند تا به سال‌های آینده منتقل نشود.

حسینی گفت: پرداخت نشدن به موقع مطالبات فرهنگیان باعث شده آموزش و پرورش هر سال در هزینه بودجه خود دچار مشکل شود و بخشی از بودجه هر ساله صرف پرداخت مطالبات سال گذشته شود و ما را با کسری بودجه هر ساله مواجه کند.

وی افزود: دولت بودجه آموزش و پرورش را از ۱۵ هزار میلیارد تومان در سال ۹۲ به بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان در سال ۹۸ رسانده است و این جای تشکر دارد، اما پرداخت مطالبات فرهنگیان نیز باید در اولویت برنامه دولت قرار گیرد. با گذشت یک ماه از پایان سال تحصیلی بیش از ۷ ماه از حق التدریس معلمان داخل و خارج از کشور و پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سال ۹۷ تاکنون­ پرداخت نشده است.

کد خبر 383578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • محمد IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
    1 0
    سلام لطفا رتبه بندی شامل حال بازنشستگان فرهنگی با همان سوابق و مدارکی که دارن را اجرا کنید حداقل برا یک بار.چون دوباره فاصله حقوقا با شاعلان زیاد میشه.ماهم خیلی زحمت کشیدیم خصوصا درمناطق محروم.
  • علی IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
    2 0
    ای کاش اینبار وعده و وعید الکی نباشه یکبار هم شده توجه شایسته به معلمان زحمتکش بکنن یه امتیازات ویژه هم برای معلم در نظر بگیرید مثل سایر ارگانها مگه ما هم کارمند دولت نیستیم چرا اینهمه تبعیض در پرداخت حقوق مخصوصا سال گذشته که تورم چند صد درصد داشتیم خدا خیرتون بده در پرداخت مطالبات هم تعجیل کنید که واقعا دیر شده هنوز هفت ماه هست که اضافه تدریس پرداخت نشده و سال تحصیلی جدید به زودی شروع میشه و نمیدونم معلمی که پول سال قبلش نگرفته ایا اضافه تدریس کار میکنه دیگه اصلا انگیزه می مونه نه بخدا خواهشا اقدام کنید جهت پرداخت اضافه تدریسهای سال گذشته .
  • علی IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
    3 0
    سلام لطفا اضافه تدریس ها را پرداخت کنید کار کردیم اضافه تر چون نیاز داشتیم و امیدوارم طرح رتبه بندی هم امسال اجرایی بشه بعد چقدر قول دادن و عمل نکردن
  • همایون رحیمیان گیلان بازنشسته ۹۷ IR ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
    2 0
    با سلام و درود...این پاداش ۹۷ که حق مشروع سی سال گچ خوردن ماست ...کی پرداخت میشه...خواهشا زودتر واریز کنین تا بتونیم زخمهای زندگی مونو باهاش التیام ببخشیم....هرچند ارزشش به یه سوم رسیده....و ....
  • معلم IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
    4 0
    من مرده شما زنده دولتی که می تونه اضافه کنه به حقوقا و پرداختی حق التدریس رو به روز انجام بده چرا معوقات رو الان پرداخت نمی کنه ؟بندگان خدا دو ماه طول می کشه اطلاعات حق التدریس و ابلاغ ها و فرم های پونصدو دو ثبت بشه.چطور می خوان ماهانه پرداخت کنن.ده ساله خودم دارم این حرفها رو سال به سال می شنوم.پارسال آقای زرافشان و فانی و امسال هم آقای ترکمن و دوستانش.ما هم که ...
  • با قری IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
    0 0
    هر معلمی که اضافه کاری کار می کنه حتما نیاز داشته و بر اساس آن طلب خرج کرده حالا شما هر از گاهی به خاطر اخذ رای اعتماد و یا سیاست های خودتان وعده هایی می دین که البته هیچ عملی در آن نیست حداقل اگر هم وجهی هم بعد از مدت ها وعده و وعید پرداخت کنید کامل نیست. فقط من در عجب هستم که چرا وقتی قرار است که حق الزحمه ها را با خست و منت پرداخت کنند باز ساعات اضافه کاری قبول می کنیم کاش عینه موظف قبول نکنیم تا حساب کار دستشان بیاد. بر پدر آنکه با معلم های نجیب اینگونه حقیرانه رفتار می کنند صلوات