کشف ۴۰۴ دستگاه ماینر قاچاق  در شهرضا

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از کشف ۴۰۴ دستگاه ماینرخارجی قاچاق به ارزش ۶۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال خبر داد.

به گزارش ایمنا، سرهنگ صادق کاظم زاد اظهار کرد: پس از وصول اخباری مبنی بر اینکه در چندین کارخانه و شهرک صنعتی شهرستان شهرضا توسط دستگاه های ماینر قاچاق ارز دیجیتال استخراج می شود، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام تحقیقات و کسب اطمینان از درستی موضوع یک گروه از ماموران مجرب با هماهنگی قضائی از ۳۰ کارخانه و شرکت بازدید کردند.

فرمانده انتظامی شهرضا ادامه داد: در نتیجه این بازرسی ۴۰۴ دستگاه ماینر که به صورت قفسه بندی با تجهیز کابل های شبکه برق، جاسازی شده بودند، کشف شدند.

سرهنگ کاظم زاد با اشاره به اینکه ارزش دستگاه‌های کشف شده توسط کارشناسان ۶۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعلام شده گفت: در این رابطه ۱۵ متهم دستگیر که برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

وی با اشاره به قاچاق و غیر قانونی بودن استفاده از دستگاه‌های مذکور، گفت: استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال نیاز به مصرف برق زیادی دارد و استفاده از آن ها باعث اخلال در شبکه توزیع برق شهری شده که به همین دلیل متهمان با استفاده از برق یارانه ای واحدهای صنعتی تعطیل ونیمه تعطیل اقدام به فعالیت غیرقانونی کرده بودند که دستگیر و تحویل مراجع قانونی شدند.

کد خبر 383550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.