اعدام ۲ زن در ارومیه/ افزایش حقوق معلمان از شهریور اعمال میشود

اجرای طرح رتبه بندی و افزایش حقوق همه معلمان از نیمه شهریورماه، انتقاد وزارت بهداشت از تبلیغ نوسیدنی مالت در صداوسیما، زنان پایتخت حافظ محیط زیست می شوند، گیر افتادن یک دزد در کانال کولر و اعدام دو زن در ارومیه پس از پانزده سال حبس را در بسته خبری اجتماعی امروز ایمنا می خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دادستان عمومی و انقلاب ارومیه از اجرای اجرای حکم قصاص ۲ زن در این شهرستان خبرداد.

به گفته مصطفی حبیبی دادستان عمومی و انقلاب ارومیه، به رغم پیگیری و تلاش فراوان مردمی و شوراهای حل اختلاف و ستاد دیه، خانواده مقتول اصرار بر اجرای حکم قصاص را داشتند، که بامداد یکم امرداد این حکم در زندان مرکزی ارومیه اجرا شده است.

 (آ. ر) و (ن.و) بە اتهام قتل عمد در یک پروندە مشترک بازداشت و هر دو بە قصاص محکوم شدە بودند.
بر اساس گزارش ها (آ. ر) بە اتهام قتل همسرش و (ن. و) بە اتهام مشارکت در قتل از ١٥ سال پیش در زندان محبوس بودند.

حقوق همه معلمان افزایش می یابد

سرپرست وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان از نیمه شهریور امسال و افزایش حقوق معلمان خبر داد.

سیدجواد حسینی در این باره گفت: با اجرای این طرح ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان به دریافتی معلمان افزوده خواهد شد. این طرح شامل همه معلمان خواهد شد و با اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی که برای اجرای طرح رتبه‌بندی در نظر گرفته شده است افزایش حقوق معلمان در احکام حقوقی آنان از شهریور اعمال می‌شود.

وی افزود: پرداخت نشدن به موقع مطالبات فرهنگیان باعث شده است آموزش و پرورش هر سال در هزینه بودجه خود دچار مشکل شود و بخشی از بودجه هر ساله صرف پرداخت مطالبات سال گذشته شود و ما را با کسری بودجه هر ساله مواجه کند.
 حسینی تصریح کرد: دولت بودجه آموزش و پرورش را از ۱۵ هزار میلیارد تومان در سال ۹۲ به بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان در سال ۹۸ رسانده است و این جای تشکر دارد، اما پرداخت مطالبات فرهنگیان نیز باید در اولویت برنامه دولت قرار گیرد.

وزیر بهداشت: دوتابعیتی نیستم

وزیر بهداشت با بیان اینکه بنده خبر مربوط به دوتابعیتی بودن خود را تکذیب می‌کنم، گفت: نفس کشیدن در این سرزمین را به تابعیت‌های مختلف ترجیح می‌دهم.
 سعید نمکی وزیر بهداشت در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص دوتابعیتی بودن گفت: این موضوع کذب محض است وجز تخریب دولت هدف دیگری نیست.

وزیر بهداشت تصریح کرد: ما برای شفاف سازی ارز اختصاصی وزارت بهداشت یک هیئت پنج نفره را مشخص کردیم که چهار ماه کار کردند و گزارش آن اعلام خواهد شد.

تهران، رتبه ششم همسرآزاری در کشور

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: سال گذشته در تهران ۱۶هزار و ۴۲۰پرونده همسرآزاری به مراکز پزشکی قانونی ارجاع شد و تهران از نظر همسر آزاری رتبه ششم در کشور را دارد.

وی افزود: سال گذشته (۹۷) ۱۰۱ هزار و ۲۸۱پ رونده نزاع به مراکز پزشکی قانونی ارجاع شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن (۶۹) با ۹۳ هزار و ۲۹۵پ رونده ۸.۶ درصد رشد داشت.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران گفت: در دو ماه نخست امسال (فروردین و اردیبهشت) ۱۶ هزارو ۲۳۳ مورد پرونده نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان ارجاع شد که نسب به مدت مشابه سال قبل از آن با ۱۵ هزارو ۵۹۰ پرونده ۴.۱ درصد رشد داشته است.

مدت زمان سربازی در سال ۹۸ چقدر است؟

مطابق قوانین موجود در ارتباط با سربازی و خدمت وظیفه عمومی، در حال حاضر مدت زمان خدمت سربازی بین ۱۸ تا ۲۴ ماه است.
امسال نیز همانند پارسال مدت زمان خدمت سربازی در مناطق امنیتی ۱۸ ماه، مناطق محروم ۱۹ ماه، مناطق عادی ۲۱ ماه و دستگاه‌های دولتی که سربازان امریه را جذب می‌کنند ۲۴ ماه است.

زنان پایتخت حافظ محیط زیست می‌شوند

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران گفت: با هدف ایجاد حس مسئولیت نزد بانوان پایتخت برای حفاظت از محیط زیست کارگاه‌های آموزشی مدیریت پسماند به عنوان یکی از برنامه‌های آموزشی و فراغتی طرح "امید" در مناطق هشت و ۲۱ کلید خورد.

 زهرا بهروزآذر اظهارکرد: این کارگاه‌های آموزشی به منظور توانمندسازی و ایجاد حس مسئولیت اجتماعی زنان در حفظ محیط زیست با مشارکت سازمان مدیریت پسماند در سطح مناطق برگزار می‌شود.

دزد در کانال کولر گیر افتاد!

سارقی که هنگام ورود به خانه‌ای در شهرک غرب در کانال کولر گیرافتاده بود توسط عوامل آتش نشانی نجات داده شد.

 چندی پیش ماموران عملیات کلانتری شهرک غرب از طریق تماس‌های مردمی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در جریان صدای کمک خواهی فردی از پشت بام یک خانه خالی قرار گرفتند و برای رسیدگی به موضوع وارد عمل شدند.

با حضور ماموران در محل با توجه به نبود ساکنان ساختمان، هماهنگی‌های لازم صورت گرفت و ماموران پلیس و عوامل آتش نشانی از بالای در، وارد خانه شدند و خود را به پشت بام رساندند که در آنجا مشخص شد کانون صدا از کانال کولر و فردی داخل آن محبوس شده است که این فرد با کمک عوامل آتش نشانی از کانال خارج شد.

با توجه به مشکوک بودن حضور این فرد در کانال کولر، از این فرد تحقیقات تکمیلی انجام و مشخص شد که وی سارق است و برای سرقت از بالای در به حیاط خانه وارد شده بود.  مرکز اطلاع رسانی پلیس پیشگیری تهران بزرگ با تایید این خبر اعلام کرد که متهم دستگیر و به کلانتری منتقل شده است.

انتقاد وزارت بهداشت از تبلیغ نوشیدنی مالت در صدا و سیما

مدیرکل امور غذایی بهداشتی و آرایشی سازمان غذا از تبلیغ نوشیدنی‌های مالت در صدا و سیما انتقاد کرد.

 وحید مفید  با اشاره به این که معرفی محصولات برای هر تولیدکننده‌ای یک اصل است، گفت: این معرفی‌ محصولات باید در چارچوب و ضوابطی انجام گیرد.
تبلیغات صداوسیما تقریبا از کانال اداره غذا و دارو نمی‌گذرد و در دو سالی که من در این جا سمت داشتم، اداره بازرگانی صداوسیما مجموعا سه یا چهار بار در خصوص سلامت تبلیغات مواد غذایی از ما استعلام گرفتند.

وی با بیان این که شورای سلامت، نوشیدنی‌های مالت را به علت داشتن قند بالا جزو کالاهای آسیب‌رسان قرار داده، گفت: با وجود این، این نوشیدنی‌ها در طی روز بارها از صداوسیما تبلیغ می‌شوند. این باعث تهییج مصرف می‌شود. ما یکی دو بار سعی کردیم توقف تبلیغات کالاهای مضر را پیگیری کنیم، اما بهانه‌هایی مثل تامین بودجه از تبلیغات وجود دارد. اگر بودجه صداوسیما به قیمت به خطر انداختن سلامت مردم تامین می‌شود، باید این موضوع گفته شود.

مفید ادامه داد: صداوسیما ممکن است از راه تبلیغات، درآمد اندکی کسب کند، اما دولت باید چندین برابر درآمد صداوسیما را صرف کند تا سرانه مصرف یک ماده غذایی ناسالم را پایین آورد و سلامت جامعه به خطر نیفتد.

آتش سوزی گسترده در مجتمع تجاری نزدیک پارک چیتگر

سخنگوی آتش نشانی تهران گفت:بامداد امروز نمای غربی مجتمع طوبی واقع در خیابان کوهک، غرب تهران (نزدیک پارک چیتگر) دچار حریق نسبتا گسترده شد.

سید جلال ملکی سخنگوی آتش نشانی شهر تهران اظهار کرد: ساعت: ۲:۰۴ بامداد امروز آتش سوزی گسترده‌ای در یک مجتمع تجاری در بلوار کوهک در محدود غرب تهران به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی شهر تهران اعلام شد که هفت ایستگاه آتش نشانی به همراه چندین نردبان و تانکر آب به محل اعزام شدند.

وی افزود: محل حادثه یک مجتمع تجاری پنج طبقه بزرگ بود که در مجاورت آن ساختمان‌های بلند مرتبه دیگری وجود داشت که برای اطمینان ساکنان آن‌ها تخلیه شدند و آتش اطفا شد.

کد خبر 383549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.