تامین مالی پروژه‌های مشهد با عرضه ۱۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت

معاون اقتصادی شهردار مشهد با اعلام آخرین وضعیت انتشار اوراق مشارکت شهرداری، گفت: در حال حاضر شهرداری مشهد در راستای تامین مالی پروژه های زیرساختی شهر از محل بودجه سال گذشته، ۱۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت انتشار و عرضه نموده است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد، اژدر اژدری، اظهارکرد: با توجه به اینکه انتشار اوراق مشارکت زمینه‌ساز همکاری و مشارکت مردم در توسعه، عمران و آبادانی شهر است، ۳۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت در تاریخ ۲۹ خرداد ماه سال جاری برای اجرای طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی و ۱۵۰ میلیارد تومان نیز در راستای توسعه، تعریض و بدنه سازی خیابان حر عاملی در تاریخ ۳۱ تیر ماه با عاملیت بانک شهر به فروش رسید.

وی با اشاره به اهمیت پروژه قطار شهری و نقش آن در بهبود توسعه حمل و نقل عمومی کلان شهر مشهد تصریح کرد: برای اجرای فاز سوم پروژه خط ۳ قطار شهری، ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت در تاریخ ۳۱ تیر ماه سال جاری با عاملیت بانک صنعت ومعدن منتشر و به فروش رسید یافت که ۵۰ درصد از اصل و سودهای علی‌الحساب آن توسط دولت تضمین شده است. همچنین وزارت کشور مجوز اوراق مشارکت فاز چهار از خط ۳ و تکمیل پروژه خط ۲ قطار شهری، هر یک به مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان از محل بودجه سال ۹۸ را صادر کرده که تا نیمه دوم سال منتشر می شود.

اژدری ضمن تاکید بر برنامه‌های مدیریت شهری برای ساماندهی بافت پیرامونی اطراف حرم رضوی، خاطر نشان کرد: اخذ ۱۴۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت ویژه بافت فرسوده اطراف حرم با تضمین باز پرداخت ۵۰ درصد از اصل و سودهای علی الحساب توسط دولت و ۵۰ درصد توسط شهرداری مشهد در دستور کار قرار دارد که در مرحله صدور مجوز از وزارت کشور می باشد و امیدواریم تا پایان سال در مرحله انتشار و عرضه قرارگیرد.

کد خبر 383528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.