رضایی: نقش اصلی تشکیل خانه احزاب در استان برعهده خود احزاب است

استاندار اصفهان گفت: اصفهان در خصوص انتخابات سرآمد همه استان هاست در همین راستا احزاب نیز با همدلی در کنار یکدیگر برای توسعه استان همراه شوند.

به گزارش ایمنا، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر عباس رضایی در جمع نمایندگان احزاب استان اصفهان، اظهار کرد: اصفهان در خصوص انتخابات سرآمد همه استان هاست بنابراین احزاب و جریان های سیاسی هم باید به گونه ای عمل کنند که رفاقت را بر رقابت ترجیح دهند.

وی ادامه داد: دفاع از منافع جامعه و حقوق شهروندی،  انتقال مطالبات شهروندان به تصمیم گیران و تصمیم سازان، جلوگیری از استبداد سیاسی سیاستمداران و مسئولان و پاسخگو کردن آنها در برابر عملکردشان از وظایف احزاب است.

استاندار اصفهان با تاکید بر هماهنگی و همدلی بین همه مسئولان و مردم، عنوان کرد: در زمینه انتخابات نیز جمعی از کارشناسان احزاب می توانند در چارچوپ قوانین نظام بایکدیگر همراه شوند و توسعه همه جانبه استان را نیز پیگیری کنند.

وی اضافه کرد: نقش اصلی تشکیل خانه احزاب در استان برعهده خود احزاب است اگرچه مدیریت استان نیز برای احداث آن در حد توان کمک و همراهی خواهد کرد.

رضایی با توجه به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: به مجلسی توانا، مقتدر، مدیر که عصاره ملت باشد و بتواند مشکلات ملت را حل کند، نیاز داریم که در آن صاحب نظران و اهل فن از رشته های مختلف گردهم آمده باشند.

وی با اشاره به برخی از شایعات مبنی بر جنگ افروزی آمریکا با ایران، اظهارکرد: اگرچه رییس جمهور فعلی آمریکا یک تاجر است و به دنبال جنگ با ایران نیست، اما افرادی در کنار او هستند و این هدف را سالهاست دنبال می کنند.

استاندار اصفهان بیان کرد: طبق آخرین آمار، امروز  یک دهم درصد، اشتغال استان از متوسط کشوری بالاتر رفته است و در زمینه های دیگر نیز پیشرفت های خوبی داشته ایم.

پیش از سخنان استاندار اصفهان برخی از دبیران و مسئولان احزاب و تشکل های سیاسی استان به بیان دیدگاه های خود در خصوص ضرورت راه اندازی خانه احزاب استان، نقش احزاب در ایجاد نشاط اجتماعی و زمینه سازی برای حضور حداکثری مردم در رویدادهای سیاسی پرداختند.

هم اکنون در استان اصفهان بیش از ۸۰ تشکل سیاسی (در ۲۳ شهرستان) وجود دارد که نیمی از آنها رویکرد اصول‌گرایی و مابقی رویکرد اصلاح طلبی دارند.

کد خبر 383527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.