سطح علمی معلمان افزایش یابد

نماینده آران و بیدگل در شورای اسلامی استان اصفهان گفت: سطح علمی سرباز معلمان پایین است همچنین دیگر معلمان هم نیازمند به روز شدن و ارتقای دانش خود هستند که با این کار قطعا سطح علمی دانش‌آموزان و جامعه بالا می‌رود.

جواد توحیدی راد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص مشکلات آموزش و پرورش در این شهرستان اظهار کرد: به دلیل وجود خیران بسیار در شهر آران و بیدگل در حوزه نوسازی مدارس مشکلی وجود ندارد و این نشان دهنده تفکر سالم خیران این منطقه است.

وی با تاکید بر تفاوت آموزش روستا با شهر افزود: عدم توجه به توزیع عادلانه نیروی انسانی در روستاها نسبت به مرکز شهرستان همچنین نبود برنامه‌ریزی مشخص و دقیق در آموزش نیروی انسانی و ارتقای علمی آنها کاملا مشهود است که باید رفع شود.

نماینده آران و بیدگل در شورای اسلامی استان با انتقاد از پایین بودن سطح علمی معلمان، اظهار کرد: سطح علمی سرباز معلمان پایین است همچنین دیگر معلمان هم نیازمند به روز شدن و ارتقای دانش خود هستند که با این کار قطعا سطح علمی دانش‌آموزان و در آینده سطح علمی جامعه بالا می‌رود همچنین لازم است برنامه‌ریزی اثربخشی در زمینه آموزش خانواده و اولیای دانش‌آموزان صورت بگیرد.

وی در خصوص کمبود نیروی خدماتی در مدارس تصریح کرد: در آران و بیدگل یک بخش که حداقل ۱۷ مدرسه دارد تنها دو خدمتگزار دارد که این موارد را به استان مربوط نمی‌دانند و همه این مشکلات را کشوری عنوان می‌کنند اما لازم است تدابیر سریعی در این زمینه اتخاذ شود چرا که نداشتن خدمتگزار در ۱۵ مدرسه قطعا وضعیت وخیمی ایجاد می‌کند.

توحیدی‌راد با اشاره به اینکه در گذشته معلمان علاقمند به فعالیت در روستاها بودند، افزود: این علاقمندی به این دلیل بود که به معلمان روستایی سرانه روستایی تعلق می‌گرفت و این باعث ایجاد انگیزه برای ورود به روستاها می‌شد اما امروز اینطور نیست و معلمان چندان علاقه‌ای به حضور در روستاها ندارند.

وی با اشاره به کمک‌های بسیار خوب خیران در آران و بیدگل گفت: از خیران این شهر نهایت قدردانی را داریم برای این شهرستان هیچ دغدغه‌ای برای ساخت مدرسه نداریم اما از آموزش و پرورش استان توقع رسیدگی بیشتر در مورد مباحث و مشکلات آموزشی این شهرستان را داریم.

کد خبر 383524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.