کُلاغ‌ها در قاب تابستانی تئاتر

تئاتر کُلاغ ها به نویسندگی و کارگردانی سعید محسنی از ۳ تا ۲۱ مرداد از ساعت ۱۹ در تماشاخانه اصفهان مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان اجرا می‌شود.

به گزارش ایمنا، تئاتر کُلاغ ها با ایفای نقش قادر طباطبایی‌، محمد ترابی و بهاره آقا داوود و به تهیه کنندگی میعاد سلیمانی راد به روی صحنه می رود.کُلاغ ها در لغت‌نامه دهخدا به معنی کنگره بالای مقبره‌ها است و برای جلب‌توجه و ایجاد سؤال در ذهن مخاطب این کلمه برای این تئاتر انتخاب شد.نگارش متن نمایشنامه کُلاغ ها حدود ۶ سال پیش به پایان رسیده و طی یک پروسه دو ماهه تمرینات اولیه این نمایش انجام شده است.

مسئول دفتر تخصصی تئاتر سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در مورد تئاتر کُلاغ‌ها گفت: این تئاتر به نویسندگی و کارگردانی سعید محسنی از ۳ تا ۲۱ مردادماه در تماشاخانه اصفهان مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان اجرا  می‌شود.

مهدی شفیعی با تاکید بر ضرورت حمایت از تئاترهای کمدی اجتماعی افزود:  یکی از  اهداف دفتر تخصصی تئاتر سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان کمک به حفظ زیست تئاتر شهر است که در راستای این هدف در حد توان و براساس کیفیت تئاتر از آن حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: نمایش کُلاغ ها موضوع اجتماعی امروزی را در قالب نمایش مدرن مطرح و آن را بومی سازی می‌کند.

وی با بیان اینکه در این تئاتر از لهجه اصفهانی به درستی استفاده شده است، گفت: دو شخصیت اصلی در این تئاتر دچار امید واهی بی دلیل می‌شوند، این چنین کمدی در موقعیت شکل می‌گیرد و مردم به واسطه لهجه اصفهانی به تئاتر نمی‌خندند.

وی خطرنشان کرد: این تئاتر از نمایشنامه و کارگردانی قوی برخوردار است و بازیگرانش از پیشکسوتان عرصه تئاتر هستند.

کد خبر 383505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.