علت تغییر طعم و مزه آب شرب اصفهان چیست؟

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه طعم و مزه آب اصفهان تغییر کرده و مردم دراین خصوص انتقاد دارند، گفت: تغییر مزه به دلیل تغییر EC و سختی آب با توجه به اضافه شدن آب‌های چاه‌های ذخیره به آب شرب است، ضمن اینکه باید توجه داشت ذائقه شهروندان به آب تصفیه شده عادت کرده است.

حسین صفاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص کیفیت آب اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر کیفیت آب اصفهان به لحاظ بهداشت و سلامت مورد تایید مرکز بهداشت اصفهان است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر علی رغم وجود آب کافی پشت سد زاینده رود امکان آبرسانی به شهر اصفهان به اندازه کافی وجود ندارد، ادامه داد: به همین دلیل و ناکافی بودن تامین آب از تصفیه خانه بابا شیخ علی بخشی از آب مصرفی اصفهان از محل چاه‌های ذخیره تامین می‌شود.

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه کیفیت و سلامت آب هر چاهی که قرار است وارد مدار آبرسانی شهر اصفهان شود توسط مرکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به تایید می‌رسد، افزود: آب تمام چاه‌هایی که وارد مدار آبرسانی به اصفهان می‌شود کلر زنی شده و از نظر بهداشتی سالم است.

وی با بیان اینکه به صورت نرمال باید 60 درصد آب وارد شده به مدار از محل تصفیه خانه و 40 درصد از محل آب چاه‌های ذخیره باشد، تصریح کرد: چنانچه در این میزان اب تغییری ایجاد شود مشکل آفرین خواهد شد.

صفاری با بیان اینکه مردم نسبت به طعم و مزه آب اصفهان شکایت دارند، گفت: در این خصوص شکایاتی به مرکز بهداشت اصفهان شده که همه این موارد را به اداره آب و فاضلاب ارجاع داده‌ایم.

وی با بیان اینکه طعم و مزه آب اصفهان تغییر کرده و مردم حق دارند در این زمینه انتقاد کنند، ادامه داد: این تغییر مزه به این دلیل است EC (هدایت الکترونیکی آب) و سختی آب با توجه به اضافه شدن آب‌های چاه‌های  ذخیره به آب شرب تغییر کرده و این در حالی است که ذائقه شهروندان اصفهان به آب تصفیه شده عادت دارد.

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان در خصوص افزایش مراجعات به مراکز درمانی اصفهان به دلیل ابتلا به بیماری‌ها ناشی از تغییر کیفیت آب شرب اصفهان نیز گفت: این موضوع را تکذیب می‌کنیم چرا که سلامت آب شرب اصفهان تضمین شده است.

کد خبر 383503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.