لندن برای جذب گردشگر برج لاله می‌سازد

یک شرکت معماری بین‌المللی انگلیسی، طرحی نو برای ایجاد یک مقصد فرهنگی و گردشگری جدید در لندن ارائه داده است که دومین ساختمان بلند در اروپای غربی خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در آینده شهر لندن میزبان حضور لاله‌ای ۳۰۵ متری خواهد بود که یکی از برجسته‌ترین جاذبه‌های گردشگری آن به حساب می‌آید. این طرح که قرار است یک مقصد گردشگری فرهنگی جدید در شهر لندن باشد دارای مزایای فرهنگی و اقتصادی فراوانی است که به همراه برگزاری رویدادهای متنوع فرهنگی به ارمغان خواهد آمد.

از نظر طراحان، این لاله می‌تواند روح شهر پیشرو و مترقی لندن را در خود داشته باشد و مزایای قابل توجهی برای ساکنان شهر و سایر بازدیدکنندگان فراهم آورد. از سوی دیگر، با توجه به ارائه منابع و موارد آموزشی بی‌نظیر، این ساختمان می‌تواند در کنار منافع بسیاری که برای نسل فعلی ساکنان لندن دارد به نمادی فرهنگی و اجتماعی برای آیندگان نیز تبدیل شود.

طراحان این پروژه با وجود شناخت کافی از لندن و جایگاه آن به‌عنوان یک بستر جهانی معتقدند که این لاله، کلاس درس "هنر محور" در آسمان شهر لندن خواهد بود که تاریخ و پویایی شهر در آن به دانش‌آموزان تدریس می‌شود. چشم‌انداز این برج مرتفع، شامل پل‌ها ودر و دیوارهای شیشه‌ای داخلی و چند تله‌کابین‌ است که در بخش بیرونی نمای ساختمان در حرکت هستند.

در داخل ساختمان آن نیز یک رستوران تعبیه شده است که چشم‌انداری کلی و همه‌جانبه از شهر را برای مشتریان فراهم می‌کند. علاوه بر این، پروژه برج لاله چند بخش آموزشی را نیز دربرمی‌گیرد که یکی از این بخش‌ها با عنوان "کلاس درس در آسمان"، سالانه ۲۰ هزار محل رایگان در اختیار دانش‌آموزان شهر لندن قرار می‌دهد تا کلاس‌های آموزشی را بر فراز آسمان تجربه کنند.

در کنار بخش‌های آسمانی، طراحان این برج از بخش‌های زمینی آن نیز غافل نبوده‌اند و به منظور افزایش قلمرو آن در سطح زمین، اقدام به ایجاد یک پارک جیبی به همراه یک آلاچیق دو طبقه کرده‌اند که روی سقف آلاچیق نیز یک باغ سقفی عمومی تعبیه شده است. 

به منظور کاهش مصرف انرژی در این برج از شیشه‌هایی با کارایی بالا و سیستم‌های بهینه‌سازی ساختمان استفاده خواهد شد. در طراحی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی ساختمان نیز فن‌آوری احتراق صفر به کار خواهد رفت و بدین ترتیب سلول‌های فتوولتائیک یکپارچه، انرژی موردنیاز کل ساختمان را تولید و تأمین خواهند کرد. در طراحی این برج حتی کاربران ویلچر هم از قلم نیفتاده‌اند و ساختمان برای افراد معلول حرکتی نیز مناسب سازی شده است.

این طرح هم‌اکنون در شهرداری لندن قرار دارد و در انتظار تأیید نهایی شهردار به سر می‌برد. شهردار لندن معتقد است که نیاز به بررسی‌های بیشتر در جزئیات ارائه شده وجود دارد چرا که کیفیت نامناسب طراحی برای چنین بنای برجسته‌ای می‌تواند منجر به ایجاد محدودیت در منافع عمومی و وارد شدن آسیب به افق باشکوه شهر لندن شود که تأثیری منفی وجه فرهنگی آن خواهد داشت. این آسیب همچنین می‌تواند فضای عمومی خیابان‌ آن منطقه را نیز نامطلوب و ناخوشایند کند.

کد خبر 383494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهار IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
    0 0
    عالی
  • نیلوفر IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
    0 0
    عالی