امضای یادداشت تفاهم میان ایران و بولیوی

در سفر دکتر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به بولیوی، سند یادداشت تفاهم همکاریهای توسعه‌ای جمهوری اسلامی ایران و دولت بولیوی توسط دکتر ظریف و دیه گو پاری، وزیر امور خارجه بولیوی به امضاء رسید.

به گزارش ایمنا، به نقل از وزارت خارجه در این یادداشت تفاهم ، طرف ایرانی متعهد گردید تا دانش فنی فناوری نانو را به واسطه ایجاد رشته کارشناسی ارشد و دکتری فناوری نانو و همچنین تاسیس آزمایشگاه تخصصی نانو در دانشگاه امی‌بولیوی درچارچوب همکاری توسعه ای جنوب – جنوب امضاء نماید.

در مراسم امضاء این یادداشت تفاهم وزیر امور خارجه کشورمان اظهارکرد: جمهوری اسلامی ایران با افتخار آماده به اشتراک گذاشتن دستاوردهای خود با ملت هایی است که پیشرفت خود را به کشورهای حامی یکجانبه گرائی پیوند نزده اند و در فربه تر شدن نظام سلطه نقشی ایفاء نمی‌کنند.

وزیرخارجه کشورمان افزود: راز پیشرفت و توسعه کشورهائی که مصمم به حفظ استقلال خود، در جهانی که کشورهای استعماری، سعی در تعمیق وابستگی سایر کشورها را دارند، چشم فروبستن از حمایت های مشروط این کشورها و اعتماد به ظرفیت های داخلی و همچنین به مشارکت گذاشتن ظرفیت های خود با کشورهای همسو می‌باشد. سیاستی که جمهوری اسلامی ایران از چهار دهه قبل تاکنون و پس از انقلاب اسلامی در پیش گرفته و خوشبختانه با همین رویکرد موفق به کسب دستاوردهای شگرفی در حوزه‌های مختلف دفاعی، هسته ای و علمی و فناوری شده است. تا جایی که، علیرغم اعمال فشارهای گونان و سنگین چهل ساله از سوی کشورهای سلطه طلب، همچنان با اقتدار درحال پیمودن قله‌های پیشرفت و توسعه می‌باشد.

این برنامه همکاری با هدف توانمندسازی و تربیت نخبگان بولیویایی در حوزه نانو و تولید مشترک محصولات دانش بنیان نانوئی و همچنین تجاری سازی آن در منطقه آمریکای لاتین به اجرا درخواهد آمد.

کد خبر 383489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.