تخفیف عوارض صدور پروانه ساختمانی تا ۸۵ درصد در بافت فرسوده

معاون شهرسازی و معماری شهردار شیراز از تخفیف عوارض صدور پروانه و هزینه خدمات ساختمانی در بافت فرسوده تا سقف ۸۵ درصد خبر داد.

به گزارش ایمنا، جواد بهادری اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۳۰۰ هزار نفر در بافت‌های فرسوده شیراز زندگی می‌کنند، از این رو شهرداری با تصویب شورای شهر امتیازات تشویقی را برای رونق ساخت و ساز در این بافت مصوب کرده است.

وی وسعت بافت فرسوده شیراز را یک هزار و ۸۰۰ هکتار بیان کرد و افزود: مجموعه مدیریت شهری با اعمال سیاست‌های محرک و ارائه بسته‌های تشویقی به شهروندان و سرمایه‌گذاری در راستای نوسازی این بافت و افزایش سطح رفاه ساکنان آن گام برمی‌دارد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار شیراز با اشاره به برخی از مصوبات تشویقی شورای شهر در خصوص نوسازی بافت‌های فرسوده، تصریح کرد: تخفیف عوارض صدور پروانه و هزینه خدمات ساختمانی تا سقف ۸۵ درصد، تقسیط عوارض و مطالبات شهرداری بدون پیش‌پرداخت، به صورت ۳۰ ماهه و بدون کارمزد، پرداخت نکردن هزینه کارشناسی بازدید توسط شهروندان و پرداخت کل حق‌الزحمه دفاتر تسهیلگری جهت صدور پروانه، پایان کار و استعلام توسط شهرداری و رایگان بودن این خدمات در کل بافت فرسوده برای شهروندان از جمله این مصوبات تشویقی است.

بهادری گفت: شهروندان در پهنه‌های مصوب بافت فرسوده دارای حق انتخاب در مراجعه به شهرداری‌های مناطق یا دفاتر تسهیلگری هستند.

وی ضمن برشمردن برخی از مشکلات موجود در بافت فرسوده، افزود: بافت‌های فرسوده شهری، محلات فرسوده‌ای در فضای شهر است که از یک سو دارای ریشه‌های سکونتی ارزشمند با غنای فرهنگی، اجتماعی و معماری است و از طرف دیگر به جهت فرسودگی شدید، نبود دسترسی مناسب به خدمات شهری و بهداشتی، وجود مشکلات اجتماعی و امنیتی و آسیب‌پذیری در برابر زلزله، سیل و آتش‌سوزی و نیز تطابق نداشتن با زندگی امروز شهری و شهرسازی مدرن دارای مشکلات رو بنایی و زیر ساختی هستند که این محلات، مسائل و پیچیدگی‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و شیوه خود را دارد.

 معاون شهرسازی و معماری شهردار شیراز خاطرنشان کرد: رسالت اداره بازآفرینی محلات شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شیراز در راستای ارتقای کیفیت زندگی در این پهنه‌ها تشویق به امر نوسازی و بهسازی است؛ در همین راستا شورای اسلامی شهر با ابلاغ مصوبه‌ای به شهرداری شیراز، تخفیف و کاهش صدور پروانه ساختمانی و هزینه خدمات ساختمانی در بافت فرسوده تا سقف ۸۵ درصد را برای ساکنان این محلات و یا بخش خصوصی در نظر گرفته است.

کد خبر 383480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.