کمبود معلم در روستاها نیازمند توجه است

نماینده دهاقان در شورای اسلامی استان اصفهان گفت: با توجه به کمبود جدی معلم در روستاها ضروری است آموزش و پرورش برای تسهیل تردد معلمان شهر به روستا زمینه‌های لازم را فراهم کند.

قدرت‌الله یعقوبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص مشکلات آموزشی شهرستان دهاقان اظهار کرد: مشکلات آموزش و پرورش در همه استان‌ها بسیار زیاد است و رفع آنها نیازمند عزمی ملی است، اگر به این دستگاه و مشکلات آن بها داده شود قطعا بسیاری از مشکلات کشور حل می شود.

وی با اشاره به اینکه مدیران و معلمان انگیزه لازم را برای پذیرش پست مدیریت مدارس ندارند، افزود: اعلام آمادگی برای پذیرش پست مدیریت نیازمند ثبت‌نام در سامانه‌ای خاص است که پس از آن آزمون، استعلامات و شرایط خاص بسیاری دارد، همچنین اجرای طرح معلم تمام وقت با دریافت تنها ۱۰ درصد اضافه پرداخت خود عاملی در بی‌انگیزگی نیروها در پذیرش این مسئولیت دارد.

نماینده دهاقان در شورای اسلامی استان اصفهان با اشاره به ثبت‌نام ۲۴ نفر برای پست مدیریت مدارس در دهاقان تصریح کرد: ۹ نفر این افراد از کادر اداری هستند و تعدادی از آنها کمتر از پنج سال سابقه کاری دارند که این طرح مشمول آنها نمی‌شود، به نظر می‌رسد با توجه به شرایط سخت این ثبت‌نام، بهتر است در برخی بندهای شرایطی این امر تجدیدنظرهایی صورت بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه در طرح برون سپاری خدمات بسیاری از کارگاه‌های هنرستانی حاضر به عقد قرارداد با آموزش و پرورش نیستند، اظهار کرد: در مورد مربیان این هنرستان‌ها نیز استعلام حراستی و کارشناسی انجام نمی‌شود که این امر خود زمینه ساز مشکلاتی بوده است و باید به این امر توجه داشت.

یعقوبی با تاکید بر کمبود فضای آموزشی در شهرستان دهاقان گفت: در این شهرستان با وجود کمک خیران هنوز تعدادی از مدارس دو شیفته وجود دارد، امیدواریم با تلاش سازمان نوسازی پروژه‌های جدید هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد.

وی در خصوص طرح تبدیل به احسن مدارس تصریح کرد: برخی از مدارس دارای فضای اضافی هستند و با توجه به قانونی که وجود دارد، این گونه مدارس امکان واگذاری بخشی از مساحت خود به بخش خصوصی را دارند، برخی از مدارس دهاقان به دلیل داشتن این شرایط می‌توانند به منظور درآمدزایی برای خود بخشی از فضای اضافی مدارس را واگذار کنند.

نماینده دهاقان در شورای اسلامی استان اصفهان در خصوص نبود انگیزه در کارکنان اداری ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها برای ادامه کار گفت: این افراد خواهان انتقال به مدارس هستند چرا که میزان حقوق آنها نسبت به کارکنان اداری مدارس کمتر است و این خود عامل بی انگیزگی آنها در ادامه مسئولیت در ادارات شده است.

وی کمبود معلم در روستاها را بحرانی دانست و تصریح کرد: با توجه به لزوم تردد معلمان از شهرها به روستاها و نبود انگیزه کافی معلمان برای حضور در روستاها بهتر است آموزش و پرورش برای تسهیل تردد معلمان بین شهر و روستا سرویس های لازم را برقرار و این امر را برای آنها تسهیل کند.

کد خبر 383471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.