کمبود نیروی انسانی مهم‌ترین علت اطاله دادرسی در نجف‌آباد

نجف‌آباد_دادستان نجف‌آباد گفت: دادگستری شهرستان در حال حاضر با ۵۰ درصد حداقل نیروی مورد نیاز در دادسراها و ۶۵ درصد نیروی اداری تعریف شده فعالیت می‌کند که این موضوع مهم‌ترین دلایل اطاله دادرسی‌ها محسوب می‌شود.

محمدرضا توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نجف‌آباد اظهار کرد: با شرایط فعلی ماهیانه تا ۲۵۰ پرونده به هر شعبه دادیاری ارجاع داده می‌شود و در پاره‌ای موارد قضات تا ۵۰ پرونده در روز را مطالعه و بررسی می‌کنند که بخش قابل توجهی از این کار خارج از ساعت اداری و در منزل انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: سرریز مشکلات دیگر بخش‌های جامعه به‌ویژه حوزه اقتصاد در پرونده‌های قضایی در شعب دادگستری نمایان می‌شود.

دادستان نجف‌آباد با بیان اینکه گستردگی وظایف قوه قضائیه، وجود تقاضاهای زیاد مردمی و رسیدگی به موضوعاتی خارج از حیطه وظایف این قوه باعث افزایش کار شعب دادگستری‌ شده است، تأکید کرد: تلاش برای جذب قاضی جدید، افزایش شعب رسیدگی و تخصیص بودجه برای آغاز مجدد عملیات ساخت و ساز پروژه ساختمان سه طبقه شوراهای حل اختلاف هستیم از راهکارهایی است که برای رفع شدن بخشی از مشکلات موجود پیشنهاد شده است.

توکلی با بیان اینکه دادگستری هیچ‌گونه ملاحظه‌کاری و مماشاتی درباره شخصیت‌های بانفوذ ندارد، خاطرنشان کرد: واحد معاضدت برای راهنمایی مراجعان ایجاد شده و نیازی به واسطه‌ها نیست، بنابراین شهروندان مشکلات و سؤالات قضایی خود را مستقیما با این واحد در میان بگذارند و از مراجعه به کار چاق‌کن‌ها خودداری کنند.

وی گفت: دادگستری این شهرستان در حال حاضر با ۵۰ درصد حداقل نیروی مورد نیاز در دادسراها و ۶۵ درصد نیروی اداری تعریف شده فعالیت می‌کند که این موضوع از اصلی‌ترین دلایل اطاله دادرسی‌ها محسوب می‌شود.

کد خبر 383465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.