۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۸
تاریخ سنگفرش شده

"ویا دل کورسو" خیابان اصلی در مرکز شهر رم است که از زمان کلاسیک بسیار معروف بوده؛ در اطراف این خیابان، جاذبه‌های گوناگونی وجود دارد همچنین تاریخ و معماری رم در این خیابان بسیار نمایان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، خیابان "دل کورسو" از مرکز رم می گذرد، بزرگ‌ترین مراکز خرید در این خیابان قرار دارند، از این‌رو به آن خیابان "مد" هم می‌گویند. این خیابان طولانی میدان دل پوپولو را به میدان ونیزیا متصل می‌کند؛ این شاهراه دارای تار و پودی غنی از تاریخ، مراکز خرید مدرن، ساختمان‌های به جا مانده از دوره رنسانس، کلیساهای مهم و میدان‌های عمومی است، کلکسیون نقاشی‌های موجود در این قصر، یکی از بهترین رازهای سر به مهر رم است.

نام خیابان "ویا دل کورسو" از مسابقات اسب‌سواری گرفته شده که بخشی از جشن‌های کارناوالی رومی بوده است؛ کورسو از ویتوریانو شروع می‌شود که بنای یادبود ویکتور امانول دوم، نخستین پادشاه ایتالیای متحد، است که با استفاده از سنگ مرمر بورسی زمانی ساخته شد که با پنجاهمین سال متحد شدن ایتالیا همزمان شود. سرباز ناشناخته‌ ملی نیز پس از جنگ جهانی اول در آنجا کشته شد.  

تقریباً در نیمه‌های خیابان در سمت چپ، میدان "کولونا" با آن ستون معروفش که اثر مارکوس اورلیوس است خودنمایی می‌کند. قصر کیجی که اقامتگاه نخست وزیر ایتالیا بوده هم در نزدیک میدان کولونا قرار دارد؛ در فاصله بین ویا دل پارلامنتو و میدان دل پوپولو، محوطه پیاده‌رویی وجود دارد که تماما به مراکز خرید اختصاص یافته است و نمی‌توان با ماشین وارد آن شد.

خیابان ویا دل کورسو به یک میدان باشکوه می‌رسد که به آن میدان مردم می‌گویند؛ در طول ۳۰۰ سال قدمت این میدان، بناهای متفاوتی در آن بنا شده‌اند که از لحاظ معماری و تاریخی ارزشمند هستند. در سال ۱۵۶۱، پورتا دل پوپولو، دروازه قرون وسطی‌ای شهر، بازسازی شد.

بهترین فروشگاه‌های برند را می‌توانید در خیابان "ویا دل کورسو" پیدا کنید و به همین دلیل است که آن را خیابان مد نیز می‌نامند؛ علاوه بر برندهای معروف، دیگر فروشگاه‌هایی هستند که در آن جا می‌شود با قیمت‌های خوبی اجناس متنوعی را پیدا کرد که این را می‌توان یکی از ویژگی‌های معروف این خیابان نامید.

دل کورسو اگرچه یک خیابان مهم و مرکزی شهر رم است اما باید در نظر داشت که اکثر خیابان‌های رم، از ما بین بناهای تاریخی میگذرند و سنگفرش شده‌اند؛ تراکم جاذبه‌های گردشگری در ویا دل کورسو همچنین تجربه قدم زدن بر روی سنگفرش‌های معروف ایتالیایی، پیاده‌روی را تبدیل به بهترین گزینه برای گشتن در این خیابان کرده است.

کد خبر 383459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.