جهانگیری: شرمنده مردم ایران هستیم

تحولات حائز اهمیت امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی پیش رو مطالعه کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده امروز می پردازد:

محاکمه زیباکلام به اتهام نشراکاذیب

صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران، در یادداشت کوتاهی خبر از محاکمه اش در مجتمع قضایی کارکنان دولت داد. به گفته صادق زیباکلام، سه شنبه اول مرداد دادگاه این فعال اصلاح طلب، در مجتمع قضایی کارکنان دولت به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی برگزار می شود. زیباکلام افزود: «حجت الاسلام عبدالفتاح نواب از مسئولین حوزه علمیه قم گفته بودند که ما نیاز به سیصد هزار روحانی برای تصدی مشاغل آموزشی و تربیتی تا سال(۱۴۱۴) داریم و من هم در صفحه اینستاگرامم یک تخمینی از بودجه سالیانه این تعداد روحانی برآورد کرده بودم و آنرا با بودجه استانهای محروم و محیط زیست کشور مقایسه کرده بودم که باعث طرح شکایت دادستان دادسرای روحانیت به جرم‌ نشر اکاذیب علیه هم شده است».

اخذ رأی حتی یک دقیقه پس از ساعت ۲۴ روز رای گیری، پذیرفته نیست

 سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور در جلسه ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه بیش از ١٢ درصد کرسی های مجلس متعلق به استان تهران است، اظهار کرد:  مشارکت مردم استان تهران در انتخابات مجلس دهم ٥٣ درصد بوده است در ١٠ دوره گذشته انتخابات مجلس، در برخی حوزه های انتخابیه استان تهران شاهد ابطال انتخابات بودیم و فرمانداران باید حساسیت بیشتری در انتخابات مجلس یازدهم داشته باشند.   این اولین انتخابات پس از فرمایش مقام معظم رهبری در مورد گام دوم انتخابات است و باید افزایش مشارکت حفظ شود ، در گذشته تبلیغ علیه کاندیداها ممنوع بوده است و اکنون اظهار نظر در مورد نامزدها هم ممنوع اعلام شده است. پایان ساعت اخذ رأی حداکثر ساعت ٢٤  روز اخذ رأی بوده و اخذ رأی یک دقیقه پس از آن هم پذیرفته نیست.

آیت الله یزدی: طلبه و آخوند سکولار برای اسلام مضر است

آیت الله محمد یزدی امروز با حضور در مدرسه علمیه معصومیه قم، در جمع طلاب این مدرسه بر لزوم استفاده بهینه از نعمت های الهی در جهت رشد علمی و معنوی تاکید کرد و گفت: بر اساس آیات و روایات اهل بیت(ع) اساس علم و دانش بر معرفت و شناخت خدای متعال است و بعد از آن واگذار کردن امور به اوست.وی با انتقاد از برخی افراد که در حوزه به مباحث سکولار توجه دارند و اصطلاحاً خودشان را از سیاست دور می کنند، گفت: قدر حضور در مدرسه معصومیه را باید دانست، چرا که فرق زیادی است بین آن طلبه ای که زیر نظر یک استاد انقلابی تحصیل می کند با طلبه ای که زیر نظر کسی که از سیاست و توجه به امور جامعه دوری می کند و نسبت به امور مسلمین و نظام اسلامی بی تفاوت است؛ چنین طلبه ای و آخوندسکولاری اصلا مضر به حال اسلام است.

پیش‌بینی ۱۳ میلیون و ۶۳۳ هزار تعرفه رای برای انتخابات در استان تهران

شکرالله حسن‌بیگی رئیس ستاد انتخابات استان تهران  در پنجمین جلسه ستاد انتخابات استان تهران اظهار کرد: برنامه ریزی برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری بر مبنای شعار راهبردی این دوره که از سوی ستاد انتخابات کشور به نام  « انتخابات ٩٨؛ گام دوم انقلاب، قانونمداری و بی طرفی و انسجام ملی» آغاز شده است وی افزود:٧هزار و ۶۰۴ شعبه اخذ رأی پیش‌بینی می‌شود که از این تعداد ٦ هزار و ۹۸۰ شعبه شهری و ٦٢٤ شعبه روستایی در هستند. همچنین ١٣ میلیون و ٦٣٣ هزار تعرفه رأی در انتخابات دوم اسفندماه پیش بینی شده است.

چرایی رد صلاحیت احمدی‌نژاد و آیت‌الله هاشمی

عباسعلی کدخدایی در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان بسیجی گفت: درباره اینکه چرا رییس جمهوری‌های قبلی برای حضور در دوره‌های بعدی مورد تایید شورای نگهبان قرار نمی‌گیرند، باید بگویم که قطعاً مستنداتی وجود دارد که مورد قبول شورا نبوده است. شورای نگهبان از کسی نگرانی ندارد. وی در پاسخ به سوالی درباره حضور کاندیدای پوششی در انتخابات گفت: اگر فردی در انتخابات ثبت‌نام کند و به هر دلیل شب انتخابات انصراف دهد هیچ منعی قانونی وجود ندارد و نمی‌توانیم مانع این کار شویم؛ اگر در این زمینه مشکلی وجود دارد یا باید قانون اصلاح یا تدابیر دیگری در نظر گرفته شود. شورای نگهبان در مقابل فشار کوتاه نمی‌آید. اگر صلاحیت فردی برای حضور در انتخابات تأیید نمی‌شود، شورای نگهبان نمی‌تواند دلایل را مطرح کند، زیرا منع شرعی و قانونی وجود دارد و این اقدام خود اشاعه فحشا است.

پایداری ها باز هم گلایه کردند 

نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی و عضو جبهه پایداری که تریبونش برای بیان تذکر در لحظات پایانی باز شده بود به استفاده از اصطلاح «پایداری» توسط نماینده اصلاح طلب تهران اعتراض کرد و گفت: پایداری یک جریان فکری انقلابی است. امروزه کسانی - که در داخل یا خارج کشور- سیلی از جریان انقلاب خورده‌اند، هر گاه می‌خواهند حمله‌ای کنند،‌ به جریان پایداری حمله می‌کنند. پایداری یک جریان تعریف شده است و مفاد و تشکل آن در وزارت کشور مشخص است. جناب رحیمی نام «پایداری» را آوردند. حال آنکه افرادی که بر سر مسئله‌ی بحث شده با ایشان درگیر بودند هیچ کدام از جبهه پایداری نیستند.

کدام اسنادمربوط به دکترمصدق وآیت‌الله کاشانی خاکستر شد؟

علیرضا پناهی، سردفتر دفترخانه شماره ۳۹ تهران که در آتش‌سوزی میدان حسن‌آباد دفتر کارش و همه آنچه را نباید می‌سوخت به دست آتش سپرد می‌گوید: وصیت‌نامه دکتر محمد مصدق هم در همین دفترخانه تنظیم شده و رونوشت آن در بایگانی دفتر ما نگهداری می‌شد که در حریق روز چهارشنبه گذشته سوخت. اسناد آیت‌الله ابوالقاسم کاشانی هم مربوط به سندهای انتقالی و شخصی بوده و چون آیت‌الله کاشانی در آن زمان به عنوان متولی مسجد امام خمینی (ره) که در آن زمان نامش مسجد شاه بود، فعالیت می‌کرد، بسیاری از سندهای تاریخی مربوط به مسجد امام خمینی (ره) تهران هم در بایگانی بودند که به طور کامل در آتش سوختند. 

اصلاح طلبان باید به طور فعال در انتخابات شرکت کنند

علی مطهری نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پاسخ سوالی درباره اینکه گفته می‌شود اخیراً جمعی از  اصلاح طلبان با سخنگوی شورای نگهبان گفت‌وگویی داشتند که طی آن به تحریم انتخاباتی اشاره کردند، اظهار داشت: به هر حال این روش درستی نیست. ما باید از امکانات موجود حتما استفاده کنیم و کنار کشیدن به ضرر خودشان و کشور است. عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: اصلاح طلبان باید به طور فعال در انتخابات شرکت کنند و حتی با معتدل ها ائتلاف کنند تا کرسی‌های بیشتری را در مجلس آینده به دست بیاورند.

استقبال پنج هزار نفری از ایده"مجلس نو" قالیباف

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت از ثبت نام بیش از پنج هزار نفر در سامانه فراخوان انتخاباتی قالیباف خبر داد. محسن پیرهادی دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت با اشاره به آخرین وضعیت سایت جهاد که چندی پیش از سوی محمد باقر قالیباف برای ثبت‌نام افراد حائز شرایط نامزدی مجلس آغاز بکار کرد، گفت: تا این لحظه ۵۴۷۴ نفر در سایت jahad.net ثبت نام کردند که این استقبال نشان از اعتماد و عزم جوانان برای تحقق مجلس نو را می‌دهد. وی با توجه به معرفی فتاح به عنوان رئیس جدید بنیاد مستضعفان و پایان گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال انتصاب قالیباف به عنوان رئیس جدید بنیاد، مشخصا برنامه آینده وی برای تاثیرگذاری و استفاده از ظرفیت‌های مدیریتی چیست؟ تصریح کرد: با توجه به سابقه اجرایی آقای قالیباف و این که همه ایشان را به کارآمدی و توان مدیریتی می‌شناسند، طبیعی است که هرگاه مسئولیت اجرایی کلان در کشور در شرف جابجایی مدیریتی است، یکی از گزینه‌هایی که نامش بر سر زبان‌ها می‌افتد ایشان باشد، اما در زمینه بنیاد مستضعفان، آقای قالیباف شخصا رغبت چندانی نداشت.

شرمنده مردم ایران هستیم

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در حاشیه بازدید از مزرعه ماهی سرای کرج و نمایشگاه دستاوردهای عشایری و کشاورزی استان البرز با بیان این که امروز در شرایط بسیار خطیری قرار داریم گفت: آمریکایی ها بر اساس خوی دشمنی با جمهوری اسلامی ایران فشارهای خود را به خصوص در بخش اقتصادی بر ملت ایران افزایش داده اند و مردم ایران در سال های اخیر متحمل فشارهای فراوانی شده که ما شرمنده آنها هستیم.

مذاکره با آمریکا «اسم رمز فتنه» است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور هم در همایش مدیران کل پدافند غیرعامل استانداران کشور با بیان اینکه در شرایط فعلی دشمن ناچار است به ریسمان مذاکره متمسک شود، گفت: مذاکره با آمریکا در شرایط فعلی اسم رمز فتنه و برای کشور یک سم است. سردار جلالی با اشاره به ماجرای توقیف غیرقانونی نفتکش حامل نفت ایران توسط انگلیس در تنگه جبل‌الطارق، گفت: اقدام متقابل ایران که ناشی از اقتدار بود، پایانی بر امپراتوری انگلیس بر دریاها است.

 طرح موسوم به "معامله قرن"شکست خورده است

علی شمخانی در دیدار با نایب رئیس دفتر سیاسی حماس، طرح موسوم به "معامله قرن" را اقدامی شکست خورده و غیر قابل اجرا عنوان کرد و افزود: در کنار رشد و پیشرفت گروه‌های مقاومت و گسترش نقش‌آفرینی آن‌ها در معادلات مهم منطقه، رژیم صهیونیستی و حامیانش در شرایط شکننده و رو به زوالی قرار دارند و طرح‌های جعلی که مغایر خواست و اراده مردم فلسطین باشد هرگز به نتیجه نخواهد رسید.

کد خبر 383450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.