تجمع معلمان حق التدریس اصفهان/ سرقت ۱۰میلیاردی یک زن با اغفال پیرمردها

در بسته خبری اجتماعی امروز ایمنا از اعلام جرم دادستان عمومی گیلان علیه مدیران محیط زیست کشور تا اعتصاب کارمندان بیمارستانی در رشت و تجمع معلمان حق التدریس در اصفهان و ماجرای سرقت ۱۰ میلیاردی یک زن با اغفال پیرمردها را می خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری زن ۵۰ ساله شیادی خبر داد که با اغفال مردان مسن، از منازل آنان سرقت می کرد. سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری در توضیح این خبر گفت: در ساعت ۱۳:۰۰ روز بیست و هفتم تیرماه امسال مرد مسنی ۶۸ ساله ی با تماس تلفنی به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ از وقوع سرقت منزل به شیوه بی هوشی توسط خانمی ۵۰ ساله به کلانتری ۱۲۷ نارمک شکایت کرد.

شاکی در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: چند روز پیش در پارک محلمان ( شقایق ) تنها نشسته بودم که خانمی بنام سهیلا حدوداً ۵۰ ساله در کنارم نشست و صحبت را با من آغاز کرد و از گذشته و از این که متاهل هستی یا نه صحبت به میان آمد و من هم گفتم چندسالی هست که همسرم فوت کرده و تنها زندگی می کنم و از آنجای که همدمی نداشتم نظر مرا جلب کرد و ناخودآگاه به وی اعتماد کردم، پس از چند روز دیدار حضوری با وی در پارک شقایق سهیلا پیشنهاد داد تا برای انجام امورات منزل به خانه ام بیاید و من هم قبول کردم و وقتی وارد منزل شدیم او سریع به سمت آشپزخانه رفت و گفت: من یک نوشیدنی درست کنم و باهم بخوریم که بعد از چند دقیقه با دو لیوان نوشیدنی آمد و خوردیم که پس از گذشت کمتر از ده دقیقه احساس سنگینی در سرم حس کردم و دیگر چیزی نفهمیدم، پس از گذشت بیست روز بی هوشی در بیمارستان زمانی چشم را باز کردم تازه فهمیدم که چه اتفاقی افتاده است و حدود ۷۰ میلیون تومان اموال با ارزشم از قبیل طلاجات و وجه نقد به سرقت رفته است.

سرهنگ نثاری گفت: با شروع تحقیقات پلیسی، پنج فقره پرونده مشابه دیگری نیز به این پایگاه ارجاع شد و تیمی از کارآگاهان پایگاه چهارم به طور ویژه شناسایی این زن را در دستور کار قرار دادند. وی با بیان اینکه این زن با شناسایی هویت واقعی متهم، مخفیگاه وی نیز شناسایی و دستگیر شد و به پنج فقره سرقت اعتراف کرد. تحقیقات ادامه دارد.

تجمع  معلمان حق التدریس اصفهان برای حل مشکلاتشان

جمعی از معلمان حق التدریس اصفهان روز سه شنبه با اجتماع در مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان اجرای مصوبات و طرح های مربوطه به خودشان را از سوی مسوولان این نهاد خواستار شدند.

این شمار معلمان که دست کم ۴۰ نفر بودند ، اعلام کردند، با وجود قانون و بودجه مصوب برای ۳۲ هزار حق التدریس ، معطلی و اجرایی نشدن مصوبات مربوط دیگر جایز نیست و مسوولان امر باید برای کاهش دغدغه این گروه از معلمان هر چه زودتر اقدام کنند.

یکی از معلمان که نخواست نامش در خبر فاش شود گفت: ما معلمان حق التدریس هستیم که چند سالی بلاتکلیف مانده‌ایم. قانون استخدام معلمان حق التدریسی به تصویب رسید و بودجه در اختیار وزارت آموزش وپرورش قرار گرفت اما متأسفانه برای اجرای طرح تعلل می‌کنند.این طرح در کمیسیون اجتماعی دولت مانده و باید به تأیید رئیس جمهور برسد.

اعلام جرم علیه مدیران محیط زیست کشور در طرح بایوجمی تالاب انزلی

برخی از منابع خبری محلی به نقل از دادستان عمومی و انقلاب بندر انزلی از اعلام جرم علیه – عیسی کلانتری( رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و معاون رئیس جمهور) قربانعلی محمدپور( مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان)  ،فرشید سهیلی (مجری طرح مشهور به بایوجمی در تالاب انزلی) و عبدالرضا کرباسی( ناظر طرح بایوجمی) به اتهام: تخریب محیط زیست، تضییع حقوق بیت المال و نشراکاذیب در خصوص پروژه ای با هدف زیست پالایی تسریع یافته به جهت کاهش عمق لجن و افزایش حجم آبگیری تالاب انزلی مشهور به بایوجمی خبر دادند.

قابل ذکر است احیای تالاب با روش زیست پالایی یا همان بایوجمی، برخلاف نام آن یک روش بی‌خطر نیست و استفاده از نانو ذرات دی اکسید تیتانیوم به همراه کلرید نقره نشان داده که علیرغم ادعای مجری و موافقین، روشی پر خطر و نگران کننده است.

دستگیری مالخر ۳ هزار کیلو گارد ریل سرقتی در اصفهان

سرهنگ "علی جعفری نژاد" فرمانده انتظامی شهرستان "خمینی شهر" از شناسایی و دستگیری مالخر ۳ هزار کیلو گارد ریل سرقتی راهداری خبر داد و گفت: در پی اطلاع و تحقیقات انجام شده درخصوص خرید گارد ریل های مسروقه توسط فردی، ماموران پلیس آگاهی خمینی شهر برای بررسی موضوع به محل اعزام و پس از به دست آوردن مستندانی و با هماهنگی قضائی مالخر را دستگیر کردند.

وی افزود: در بازرسی از مخفیگاه متهم ۳ هزارکیلو گارد ریل سرقتی کشف شد که توسط کارشناسان۲۶میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال ارزش گذاری شده است.
 

احتمال انتخاب یک زن به عنوان وزیر آموزش و پرورش

این روزها که با استعفای وزیر آموزش و پرورش رو به رو شده‌ایم باز هم زمزمه‌هایی از معرفی وزیر زن به گوش می‌رسد.

روزنامه آفتاب یزد نوشت: این روزها که با استعفای وزیر آموزش و پرورش رو به رو شده‌ایم باز هم زمزمه‌هایی از معرفی وزیر زن به گوش می‌رسد.

شهیندخت مولاوردی که در دولت یازدهم سمت مشاور رئیس جمهور در حوزه زنان و خانواده را به خود اختصاص داده بود و در دولت دوازدهم هم تا پیش از استعفایش دستیار رئیس جهور در حوزه حقوق شهروندی بود، این روزها از تلاش‌ها برای انتخاب یک وزیر زن در کابینه دولت روحانی می‌گوید.

لایحه حمایت از محیط‌بانان تا یک ماه آینده تصویب می‌شود

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شور با اشاره به عدم تایید لایحه حمایت از محیط‌بانان گفت: این لایحه بعد از رفع ایرادات مطرح‌شده، بلافاصله در مجلس به رأی مجدد گذاشته می‌شود.

لایحه حمایت از محیط‌بانان و جنگل‌بانان در ماه گذشته به تصویب مجلس رسید، اما شورای نگهبان به دلیل مغایرت مواد این قانون با ماده ۵۷ قانون اساسی از تایید آن خودداری کرد. سرهنگ جمشید محبت‌خانی با بیان اینکه باید ایراداتی که شورای نگهبان به لایحه حمایت از محیط‌بانان گرفته از سوی مجلس رفع شود، گفت: یکشنبه هفته جاری این موضوع در کمیسیون قضایی مجلس مطرح شد و بعد از رفع ایرادات، خارج از نوبت در صحن علنی مجلس بررسی و به رأی گذاشته می‌شود.

وی تاکید کرد: فرآیند رفع ایرادات از لایحه حمایت از محیط‌بانان، پروسه کوتاهی دارد و نهایتا تا یک ماه بعد تعیین تکلیف می‌شود.

نجات بیش از ۳۰ نفر از حریق برج سعادت آباد

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از نجات بیش از ۳۰ نفر از ساکنان یک برج مسکونی درپی وقوع حریق در طبقه همکف این ساختمان خبر داد و گفت: وقوع حادثه حریق در یک برج مسکونی در محدوده سعادت آباد در ساعت ۱۱:۵۰ امروز به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد و نخستین گروه از آتش نشانان حدود چهار دقیقه بعد در محل حاضر شده و مشاهده کردند که حریق در طبق همکف یک برج ۱۰ طبقه مسکونی ۴۰ واحدی رخ داده و درپی آن یک واحد ۸۰متری مسکونی که بخشی از آن از سوی مالک به محل نگهداری از لوازم جشن تولد و ... بدل شده بود، دچار حریق شده و دود زیادی تمامی طبقات ساختمان را فراگرفته است.

ملکی با با بیان اینکه آتش نشانان با تقسیم شدن به دو گروه ، عملیات خود را آغاز کردند، گفت: یک گروه از آتش نشانان با مراجعه به طبقات بیش از ۳۰ نفر ازساکنان این مجتمع مسکونی را از میان دود خارج کرده و به محلی امن انتقال دادند وهمزمان گروهی دیگر از آتش نشانان نیز اقدام به اطفای حریق در این واحد کردند که مدتی بعد شعله های آتش به طور کامل مهار و اطفا شد. در این حادثه تنها مالک ساختمان که مردی ۸۰ ساله بود، به دلیل دودگرفتگی در اختیار عوامل اورژانس قرار گرفت

اعتصاب پرسنل بیمارستان آریا رشت بخاطرحقوق

بنابر اعلام رسانه های محلی رشت، از صبح امروز حدود ۲۵۰ تن از پرسنل بیمارستان آریای این شهر به دلیل کاهش بی‌دلیل حقوق از ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان اقدام به اعتصاب کردند.

یکی از پرسنل این بیمارستان با بیان اینکه در ماه های اخیر بارها بدون دلیل از حقوق پرسنل کسر می شد، افزود: در این ماه حقوق تمامی پرسنل بیمارستان بدون دلیل بین مبلغ ۵۰۰ الی ۷۰۰ هزار تومان کسر شده است و هیچ نظارتی بر این وضعیت وجود ندارد.

وی ادامه داد: بیش از یک سال است که کارانه و سایر مزایای پرسنلی نیز قطع شده است و هیچ پرداختی به پرسنل انجام نمی شود. آنهم در شرایطی که بیمارستان تمامی مبالغ از جمع حق خدمات را از بیماران دریافت می کند اما یک ریال نیز به پرسنل پرداخت نمی شود.

صدور رأی جالب برای متهم سگ آزار شفتی

رئیس محیط زیست شفت گفت: متهم سگ آزاری در شفت از سوی دادگستری این شهرستان به ۲۰۰ ساعت نگهداری از حیوانات مصدوم شد.

رضا زمانی با اشاره به صدور رأی متهم سگ آزار شفتی از سوی قاضی دادگستری این شهرستان، اظهار کرد: بر اساس حکم صادر شده متهم به ۲۰۰ ساعت نگهداری از حیوانات مصدوم محکوم شده است.

وی افزود: بر همین اساس فرد مذکور باید به مدت ۴ ساعت روزانه و به میزان ۲۰۰ ساعت به نگهداری از حیوانات مصدوم و فراگیری طریقه نگهداری از حیوانات آسیب دیده اقدام کند و اداره محیط زیست شفت نیز موظف است تا پایان این محکوم نتیجه را به صورت کتبی به دادستان محترم شهرستان گزارش دهد.

وی از مردم طبیعت دوست و با فرهنگ شهرستان درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه حیوان آزاری مراتب را به اداره محیط زیست اطلاع دهند.

توقیف محموله لوازم آرایشی در گلپایگان

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان از کشف یک محموله لوازم آرایشی و بهداشتی خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال خبر داد و گفت: در بازرسی از این خودرو مشخص شد محموله آن چهار هزار و ۷۲۰ قلم انواع لوازم آرایشی بهداشتی خارجی است که راننده مدارک گمرکی مربوطه را ارائه نداد و خودرو و محموله توقیف شدند.

این مقام انتظامی بافزود: در این رابطه ۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

در پاسخ به سوالات جنسی کودکان دروغ نگویید

یک روانشناش گفت: تربیت جنسی کودکان موجب می شود تا ۷۰ درصد از سوء استفاده جنسی کاهش پیدا کند.

دکتر حامد سجادپور با اشاره به اینکه شرم جنسی را باید خانواده ها در پاسخ به سوالات کودکان خود کنار بگذارند، اضافه کرد: بسیاری از خانواده ها فکر می کنند اگر به سوالات جنسی کودکان خود پاسخ دهند امری اشتباه است اما باید پاسخ سوالات متناسب با سن کودکان انجام شود.

اسامی رشته‌های جدید کنکور دکتری ۹۸ اعلام شد

اسامی رشته های جدید دکتری بعد از انتشار نتایج اولیه در آزمون نیمه متمرکز ۹۸ که به تایید دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسیده است، اعلام شد.

رشته های زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تربیت مدرس در دوره روزانه، ریاضی محض و فیزیک با دو گرایش گرانش و کیهان شناسی، همچنین نجوم و اختر در پژوهشگاه دانش های بنیادی برای نوبت روزانه، اگروتکنولوژی در دانشگاه فردوسی مشهد در دو دور روزانه و نوبت دوم، آموزش زبان به غیرفارسی زبانان در دوره روزانه و پردیس خودگردان دانشگاه علامه طباطبایی، مشاوره و آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه بجنورد برای نوبت روزانه و طراحی صنعتی در نوبت روزانه دانشگاه تهران از سوی دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای پذیرش دانشجوی دکتری مجوز دریافت کردند.

با توجه به اعلام کد رشته محل های جدید از سوی دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بعد از چاپ دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی و کمبود زمان برای فعال کردن سیستم انتخاب رشته، این سازمان وضعیت علمی داوطلبان واجد شرایط را بررسی کرد.

پیش از این داوطلبانی که حدنصاب علمی لازم را دارا بودند، برای انجام مصاحبه و مراحل ارزیابی تخصصی به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ذیربط معرفی شده اند.

در صورتی که داوطلبان در مرحله مصاحبه رشته های مربوط شرکت کرده و کد رشته محل های موجود در فرم انتخاب رشته را در اولویت مورد نظر خود درجه کرده اند، از آنان دعوت شده ات تا از طریق لینکی که امروز سه شنبه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور فعال می شود، نسبت به درج این کد رشته محل های جدید در فرم انتخاب رشته اقدام کنند.

شوخی‌های مردم با مزدک میرزایی در فضای مجازی

دیروز خبری منتشر شد که از مهاجرت مزدک میرزایی به انگلستان و شروع کارش در شبکه ایران اینترنشنال خبر ‌داد.

خبر مهاجرت مزدک میرزایی، گزارشگر و مجری تلویزیون، باعث شد تا مردم در شبکه‌های مجازی، شوخی‌هایی درمورد این موضوع مطرح کنند.

یکی از کاربران در فضای مجازی، مهاجرت میرزایی دستمایه شوخی با علی فروغی کرد و نوشت: «فروغی چند وقت دیگه بمونه شبکه ۳ دیگه مجری نداره، یوسفی رفت شبکه یک، مزدک رفت اینترنشنال، خیابانی رفت ورزش، عادل و گلزار رو هم که بیکار کردن»

همچنین کاربر دیگری در رابطه با این موضوع مطلبی منتشر کرد و نوشت: «بعد از حذف فردوسی‌پور، مزدک میرزایی هم رسما از صدا و سیما رفت و به شبکه ایران اینترنشنال پیوست. اینجاست که باید به فروغی، مدیر شبکه سه گفت: تو بمان و دگران، وای به حال دگران!»

یکی از کاربران هم موضوع مهاجرت مزدک را با مصاحبه‌های جواد خیابانی به زبان‌های خارجی، تلفیق کرد و نوشت: «جواد خیابانی خودشو کشت به زبان ژاپنی و انگلیسی، آلمانی و... اجرا کرد ولی مزدک بجاش لژیونر شد. نتیجه اینکه اونور آب رفتن شانسیه، بیخود پول کلاس زبان ندید.»

کاربری با اشاره به سانسورهای صدا و سیما نوشت: «یعنی حالا از این به بعد اگه صدا سیما بخواد بازیهای تاریخی که گزارشگرش مزدک بوده بازپخش کنه بجای صداش آباژور میذارن؟»

کدام گروه خونی از گزند سرطان در امان است؟

آزمایش خون می تواند به تشخیص سرطان کمک کند.

محققان انستیتوی «کارولینا»سوئد، تحقیقات خود در این خصوص را نیم قرن پیش آغاز کردند.

آزمایش خون می تواند به تشخیص سرطان کمک کند، یک زمینه ژنتیکی شفاف برای انواع گروه خونی AB، A، Bکه مبتلا به لخته خون می شوند یا شروع به ایجاد واریس می کنند وجود دارد این لخته های خونی اگر درمان نشوند می توانند به ریه ها بروند و زندگی یک فرد را به خطر بیاندازند.

پس از تجزیه و تحلیل داده ها در حدود ۶۶،۰۰۰ نفر به مدت بیش از ۳۰ سال، یک مطالعه نشان داد که افراد با گروه خونی A، B و AB در مقایسه با افراد با گروه O ، دارای ۴۰ درصد ریسک بالاتری در ابتلا به لخته خون دارند.

بر طبق تحقیقی که سال ۲۰۱۵ انجام شد افرادی که گروه خونی A دراند در مقابل افرادی که گروه خونی O دارند بیشتر در معرض سرطان معده قرار میگیرند ولی افرادی که گروه خونی O دارند بیشتر در معرض زخم معده قرار میگیرند. همچنین افرادی که گوره خونی B یا AB دارند شانس بیشتری برای ابتلا به سرطان لوزالمعده دارند.

کد خبر 383449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.