تدریس معلم ۸۰ ساله در مدارس اصفهان!

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: معلمی با ۸۰ سال سن در مدارس اصفهان تدریس می‌کند.

غلامحسن سخایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به وضعیت جذب معلمان حق التدریس در آموزش و پرورش اظهار کرد: مجوز جذب معلم در مجلس شورای اسلامی صادر می‌شود و هر زمانی که مجلس مصوب کند، قادر به جذب نیرو هستیم.

وی ادامه داد: طی شش سال گذشته جذب نیروهای حق التدریس اتفاق نیفتاده و مجوز آن به آموزش و پرورش داده نشده است.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی درباره برنامه این وزارتخانه و به روز شدن پرداخت‌های معلمان حق‌التدریس وعملی شدن این برنامه در اصفهان اضافه کرد: امسال مطابق بند ک ماده ۱۲ قانون برنامه بودجه ۹۸ که در این بند تعیین شده است، باید همه پرداخت‌های معلمان حق‌التدریس، ماهانه به وسیله دستگاه پرداخت شود.

وی تصریح کرد: در قانون بودجه ۹۸ روند این برنامه مشخص شده است، بنابراین تلاش می‌شود تا آخر تیرماه پرداخت‌های سه ماهه اول سال صورت گیرد و از مهر ماه هم برنامه پرداخت‌ها به صورت ماهانه انجام می‌گیرد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان درباره طرح معلمان تمام وقت گفت: طرح معلم تمام وقت آموزش و پرورش طرحی مناسب به صورت تمام وقت و ۳۰ ساعته است که برای دبیران در آموزش و پرورش مقطع متوسطه است و به جای اینکه در هفته ۲۴  ساعت تدریس داشته باشند به طور تمام وقت و ۳۰ ساعت در هفته تدریس می‌کنند.

وی با بیان اینکه اگر سنوات کاری معلمان به پنج سال برسد، می‌توانند دراین طرح شرکت کنند، افزود: این سنوات کاری جزء بازنشستگی معلمان هم محسوب می‌شود و اگر در طرح معلم تمام وقت به مدت ۳۰ ساعت در هفته تدریس داشته باشند دریافت حقوق تابستان هم برای آنها انجام می شود. از مرداد ماه دبیران آمادگی خودشان را برای شرکت در این طرح به امور اداری آموزش و پرورش اعلام می‌کنند ثبت‌نام شوند.

۱۵ هزار معلم کم داریم

سخایی با اشاره به اینکه اکنون مسن ترین معلم در آموزش وپرورش با حدود ۸۰ سال سن تدریس می کند و کمبود معلم در همه مقطع های تحصیلی دانش آموزان وجود دارد، اظهار کرد: مطابق استانداردهای آموزش و پرورش بیش از ۱۵ هزار کسری نیرو در اصفهان وجود دارد و این رقم کمبود معلم در دوره ابتدایی به حدود هفت هزار نیرو می رسد، حدود هفت هزار کسری نیرو در مقطع های متوسطه اول، دوم، فنی و حرفه ای، کار ودانش، پرورشی، مربی بهداشت و مراقب سلامت وجود دارد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: اکنون آمار معلمان حق التدریس مشغول به کار در آموزش و پرورش۱۶۰۰ نفر است و از حدود پنج هزار نیروی معلم بازنشسته برای تدریس استفاده می شود ، امسال سهمیه سرباز معلم‌ها برای اصفهان کم بوده است، در سال‌های گذشته حدود۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر سهمیه سرباز معلم برای تدریس دانش آموزان داشتیم و  امسال این رقم به ۱۵۳ نفر رسیده است.

وی اظهار کرد: مطابق ماده ۲۸، امسال قرار است که بر مبنای سهمیه‌بندی‌ها جذب معلم برای استان‌ها در ماه آینده باشد و حدود ۷۰۰ نفر سهمیه اصفهان است و این تعداد جوابگوی نیاز استان نیست.

سخایی تصریح کرد: رقم جذب و استخدام ۷۰۰ نفر است که این تعداد از مهر ماه سال آینده برای تدریس وارد آموزش پرورش می‌شوند با توجه به کمبود ۱۵ هزار نفر و بازنشستگی ۳۶۰۰ نفر در آموزش و پرورش این پذیرش کم خواهد بود.

وی با بیان اینکه جذب حق التدریس هر چند سال یک بار اتفاق می افتد، گفت: جذب تعداد ۶۰ هزار نیروی حق التدریس تا سه سال آینده انجام می شود که جذب این معلمان همه از طریق آزمون نیست و جذب۳۰۰ معلم حق التدریس برای اصفهان خواهد بود که این تعداد با تکمیل مدارک و پرونده و ارسال آن به آموزش و پرورش جذب می شوند.

سخایی با تاکید بر اینکه جذب معلمان از دانشگاه فرهنگیان از طریق قبولی افراد در کنکور است، گفت: اگر اشخاص متقاضی ورود به آموزش و پرورش باشند با کسب رتبه لازم در آزمون کنکور می توانند وارد دانشگاه فرهنگیان شده و بعد از چهار سال تحصیل و دریافت حقوق استخدام آموزش و پرورش می شوند و بعد از پایان تحصیلات هم در استانی که به آنها اعلام شده  مشغول خدمت می شوند.

کد خبر 383446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.