تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش اصفهان بحرانی است

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: آموزش و پرورش استان های اصفهان، خوزستان و سیستان و بلوچستان در تامین نیروی انسانی خود دچار وضعیت بحرانی هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ظهر امروز ( سه شنبه) محمدرضا ناظم‌زاده در اجلاس شورای استان اصفهان با اشاره به لزوم پیگیری بسیاری از مشکلات آموزشی استان در سطح ملی، اظهار کرد: مقام معظم رهبری هر ساله در دیدار با معلمان می‌فرمایند آموزش و پرورش یک دستگاه هزینه‌ای نیست بلکه دستگاهی تولیدی است و نباید به آن نگاه مصرفی صِرف داشت.

وی با تاکید بر تعداد زیاد مخاطبین این دستگاه افزود: با توجه به تعداد بالای معلمان و دانش‌آموزان باید دیگر دستگاه‌ها و علاوه بر آن مردم جامعه هم به کمک این نهاد بیایند چرا که آموزش و پرورش ما دچار مشکلات مختلفی است.

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش راه رسیدن به توسعه است، اظهار کرد: در دو سال گذشته به موضوع مهارت آموزی به دانش آموزان توجه شده و با تدوین سند تحول بنیادین مشکلات این حوزه کمتر شده است.

وی با بیان اینکه مهارت آموزی در دوره ابتدایی و متوسطه اول در حال اجرا شدن است، افزود: در این زمینه دو ساعت از ساعات آموزشی هفتگی در مدارس به مدیران اختصاص یافته که با توجه به اقلیم و شرایط منطقه و مدرسه خود می‌توانند از این ساعات در خصوص ایجاد مهارت‌های زندگی، اجتماعی و فنی استفاده کنند.

ناظم‌زاده با اشاره به اینکه اختصاص این ساعات در قالب مدرسه محوری است، تصریح کرد: نگرش آموزش و پرورش این است که باید مدرسه محوری را در همه ارکان آموزش و پرورش ایجاد کنیم تا با خلاقیت و نوآوری بیشتر مدیران مدارس بتوانند به تصمیم سازی و تصمیم گیری در چارچوب اسناد بالادستی اقدام کنند و بر اساس ارزش‌ها و هنجارهای جامعه با روش‌های ابتکاری برنامه‌های مدارس را تدارک ببینند.

وی با تاکید بر تلاش در خصوص رفع  مشکلات مدیران مدارس گفت: معلم تمام وقت یکی از دغدغه‌های نیروی اجرایی مدارس است و در پی رفع بی انگیزگی نیروها برای مدیریت مدارس هستیم.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به تلاش برای کاهش کلاس‌های چندپایه در روستاها گفت: دغدغه آموزش و پرورش رفع چنین مشکلاتی است و حاضریم برای رفع آن هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان به مناطقی که مدارس و کلاس های جداگانه در پایه های مختلف را دارند تقبل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه از جهت کمبود نیروی انسانی با بحران جدی مواجه هستیم، تصریح کرد: آموزش و پرورش استان‌های اصفهان، خوزستان و سیستان و بلوچستان وضعیت وخیم و بحرانی در تامین نیروی انسانی دارند و سعی ما بر این بوده با همه روش‌های قانونی و کاستن از تعداد معاونان و بکارگیری آنها به عنوان معلم از میزان این مشکل بکاهیم.

ناظم زاده با اشاره به دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان با معاون امور استخدامی ریاست جمهوری برای رفع این مشکل، افزود: متاسفانه از این دیدار هم نتیجه ای حاصل نشد و همچنان وضعیت ما برای مهرماه در تامین نیروی انسانی بحرانی است حتی برای بکارگیری نیروهای خرید خدمات هم دچار مشکلاتی هستیم که همه این موارد به اطلاع همه مسئولین و استاندار اصفهان هم رسیده است.

کد خبر 383442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.